- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (30.11.2016, 13:03)
- Mona Scarisoreanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Monitorul Preţurilor a fost luat cu asalt de 1,9 milioane de vizitatori unici în prima zi
Platforma Monitorul preţurilor a avut circa 1,9 milioane de vizitatori unici în ziua în care a fost lansată, iar în a doua zi 360.000 de vizitatori. După un an, proiectul ar putea fi extins la nivelul întregii ţări, urmând să fie incluse mai multe produse.
Urmărește
623 afișări
Monitorul Preţurilor, luat cu asalt de 1,9 milioane de vizitatori unici în prima zi (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)
„În ziua în care a fost lansată platforma Monitorul Preţurilor a avut circa 1,9 milioane de vizitatori unici, iar în a doua zi 360.000. Este normal ca în prima zi să se înregistreze un vârf , toată lumea fiind curioasă să vadă despre ce este vorba. În plus, lansarea platformei a fost bine mediatizată”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Ciprian Iosep, preşedinte şi CEO GS1, partenerul Consiliului Concurenţei în proiectul Monitorul Preţurilor, responsabil de partea tehnică (baza de date).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Acesta a precizat că, fiind un proiect pilot, făcut pro bono, a avut unele probleme în ceea ce priveşte afişarea hărţilor din dreptul magazinelor. „Acestea au fost afişate la primele 25.000 de hituri (zona unde se dau cele mai multe click-uri), ulterior însă nu s-au mai afişat, deoarece Google dă gratuit doar 25.000 de hituri pe zi. Fiindcă a fost gândit ca un proiect pilot, nu ne-am aşteptat ca site-ul să fie accesat de aproape două milioane de oameni într-o zi. Însă platforma a funcţionat”, arată Ciprian Iosep.
Platforma www.monitorulpreturilor.info a fost lansată joi, 24 noiembrie, proiectul fiind realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). A fost consultată şi Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii, dar şi ONG-urile care se ocupă de protecţia consumatorilor. Astfel, toţi cei interesaţi pot verifica online preţurile diferitelor produse, dar deocamdată numai în magazinele participante din Bucureşti.
La acest proiect au participat voluntar Asociaţia GS1, compania de cercetare Nielsen, precum şi principalii retaileri. Două companii, Mega Image şi Selgros, deşi participă la proiect, nu îşi fac publice preţurile pe această platformă. Lanţul Cora a refuzat să participe, în timp ce Auchan a anunţat că are o problemă de colectare a datelor.
Iniţiatorii acestui proiect au precizat că portalul destinat monitorizării preţurilor de vânzare a unor categorii de alimente de bază are drept scop final informarea consumatorului în privinţa evoluţiei preţurilor, dar şi sprijinirea reglării pieţei prin stimularea liberei concurenţe.
Astfel, o echipă comună de specialişti ai Consiliului Concurenţei şi Nielsen România au stabilit o listă preliminară de produse generice care pot fi considerate ca făcând parte din coşul zilnic. Fiecare lanţ de retail participant la proiect alocă un număr stabilit de articole listate în magazinele proprii pentru fiecare produs generic. Acesta va fi un nomenclator cu 64 de categorii de produse (tip Categorie), deci 128 de produse (câte două pentru fiecare Tip Categorie, unul Cel Mai Ieftin, iar celalălt Cel Mai Bine Vândut – produs cu brand) în proiectul-pilot, cu posibilitatea de extindere, sau restrângere în viitor.
Monitorul Preţurilor pune la dispoziţie date despre coşul zilnic cu valoarea cea mai mică, valorile fiind calculate pentru două tipuri de coş zilnic şi magazinele care îl oferă, astfel: Coşul zilnic cu valoarea cea mai mică a produselor cele mai ieftine - este afişată valoarea cea mai mică a coşului şi locaţiile unde acesta se găseşte. Calculul este făcut considerând preţurile produselor cele mai ieftine din respectiva categorie, transmise de magazine, şi valorile cele mai apropiate de momentul căutării. Pentru coşul zilnic cu valoarea cea mai mică a produselor cu brand din fiecare categorie este afişată valoarea cea mai mică a coşului şi locaţiile unde acesta se găseşte.
Calculul este făcut considerând preţurile produsului de marcă identificat ca fiind cel mai bine vândut din acea categorie, transmise de magazine şi valorile cele mai apropiate de momentul căutării. Produsele cu brand au fost selectate, prin analiza datelor disponibile, de către compania de cercetare de piaţă AC Nielsen.
„Diferenţa între preţul produsului şi preţul echivalat se referă la modul în care se pot compara două produse. De exemplu, la categoria făină un kilogram, Lidl are făina împachetată la 900 de grame. Deci, preţul la raft este pentru 900 de grame. Carrefour are făină trei nule la un kilogram. Şi atunci noi, ca să putem compara făina de la Carrefour, care respectă titlul categoriei – făină la un kilogram, cu cea din Lidl, care este la 900 de grame, trebuie să calculăm cât costă kilogramul în Lidl. Preţul echivalat este preţul kilogramului din Lidl. Preţul echivalat nu va exista niciodată la raft. Este la fel ca acel preţ pe kilogram care este trecut obligatoriu la raft sub orice produs care se vinde la 100 de grame”, a mai explicat, pentru MEDIAFAX, Ciprian Iosep.
Acesta a precizat că analiza de business urmează să fie realizată după ce se va face o evaluare şi se constată gradul de interes al informaţiilor furnizate de această platformă. „Vom avea istoricul accesărilor la trei luni, la şase luni şi la un an. Noi avem un istoric al hiturilor pe diverse zone ale site-ului, dar trebuie să facem nişte programe care să extragă informaţiile şi să facă nişte statistici”, a afirmat reprezentantul GS1.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat cu prilejul lansării platformei, că după un an se va face o evaluare şi, în funcţie de rezultate, proiectul va fi extins la nivelul întregii ţări, urmând să fie incluse mai multe produse.
Citeşte şi: Guvernul a stabilit ca îndatorarea primăriilor să nu poată depăşi 1,2 miliarde de lei pe an, în 2017, 2018 şi 2019
Citeşte şi: Piaţa de citrice din România primeşte un interes sporit din partea exportatorilor din Turcia
Citeşte şi: Inspectorii Antifraudă Fiscală îşi vor înteţi controalele în târgurile specifice „lunii cadourilor”
Citeşte şi: Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea PC Garage de către Dante International, care deţine eMAG
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe