Opinie Cristian Hostiuc, ZF: Oraşele mici şi mijlocii au ajuns numai zone bune de adunat voturi. După alegeri, toată lumea le aruncă la coş

România se polarizează, oraşele mari atrag şi mai multe investiţii, iar oraşele mici şi mijlocii pierd din viteză, spune Horia Cioriclă, preşedintele Băncii Transilvania. Cum se traduce constatarea lui: în preluarea Volksbank România de către Banca Transilvania, strategia este de întărire a poziţiilor băncii în oraşele mari, fie şi prin mai multe sucursale în acelaşi cartier.

Urmărește
270 afișări
Imaginea articolului Opinie Cristian Hostiuc, ZF: Oraşele mici şi mijlocii au ajuns numai zone bune de adunat voturi. După alegeri, toată lumea le aruncă la coş

Opinie Cristian Hostiuc, ZF: România are mai degrabă nevoie de creşterea salariilor mici şi mijlocii prin reducerea taxelor pe muncă decât de scăderea TVA

La polul opus, asta înseamnă că în oraşele mici şi mijlocii, din două sucursale va rămâne une, pentru simplu fapt că nu mai există business acolo, care să justificie menţinerea a două sucursale plus angajaţii aferenţi.

România se desparte din ce în ce mai mult pe oraşe şi zone. Nu este o noutate, ci doar acum această evoluţie devine din ce în ce mai evidentă. Zona Bucureştiului şi Transilvania atrag investiţiile, în timp ce Moldova, Oltenia, Dobrogea, cu execepţia oraşelor mari din aceste teritorii "mor încet şi sigur".

Moldova este o zonă foarte bună de luat voturi pentru PSD, şi bună pentru PDL, dar după alegeri, când fiecare îşi savurează victoria şi îşi numără banii care îi vor intra, votanţii aleargă încoace şi încolo după locuri de muncă, fie şi pentru salariul minim pe economie. Dacă mai sunt şi bonuri de masă, jobul este perfect. Conform unei analize a revistei Business Construct, regiunea Moldovei are în prezent în lucru doar patru mari şantiere finanţate de investitori privaţi, dintre care trei sunt în Iaşi, în municipiu. De investiţiile statului în infrastructură, în zona Moldovei nici nu poate fi vorba.

România nu are acum niciun proiect  concret prin care să traverseze munţii Carpaţi cu o autostradă, ceea ce înseamnă  că investitorii ocolesc această zonă. PIB-ul Moldovei este de 3.400 de euro pe cap de locuitor, faţă de media naţională de 5.500 de euro.

Toate investiţiile şi locurile de muncă se aşează acolo unde există interes economic. În campaniile electorale, oraşele mici şi mijlocii, unde iese lumea la vot, sunt bătute în lung şi în lat de politicieni, indiferent de partid. După alegeri, toţi uită de cine le-a dat votul, pleacă de acasă că nu au ce face, nu există locuri de shopping şi nici distracţie şi se stabilesc la hotel, în Bucureşti.

Deşi PSD îşi bazează o bună parte din voturi şi electorat pe aceste zone, mai sărace, când ajunge la putere nu are niciun program de dezvoltare pentru cei care îl susţin.

Citeşte continuarea materialului pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici