Piaţa auto din UE a scăzut în iunie la minimul ultimilor 17 ani. Pe ce loc se clasează România

Vânzările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut în luna iunie la minimul ultimilor 17 ani, pe fondul recesiunii şi şomajului ridicat, România înregistrând unul dintre cele mai abrupte declinuri, în timp ce Dacia a consemnat cea mai bună performanţă în topul mărcilor.

Urmărește
755 afișări
Imaginea articolului Piaţa auto din UE a scăzut în iunie la minimul ultimilor 17 ani. Pe ce loc se clasează România

Piaţa auto din UE a scăzut în iunie la minimul ultimilor 17 ani. Pe ce loc se clasează România

Astfel, înmatriculările de automobile noi din UE au scăzut în iunie cu 5,6%, la 1,134 milioane unităţi, cu evoluţii negative pe toate pieţele mari cu excepţia Marii Britanii, potrivit unui comunicat transmis marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În România, piaţa auto a scăzut cu 45,9% faţă de iunie 2012, la sub 4.000 de maşini, cea mai abruptă scădere din UE cu excepţia Irlandei, unde vânzările au coborât cu 73,7%, la sub 1,700 unităţi.

Vânzările Dacia în UE au crescut însă în luna iunie cu 17%, cea mai bună performanţă în rândul mărcilor, la circa 28.300 unităţi. Cota de piaţă a Dacia în UE a urcat astfel de la 2% la 2,5%.

Marca Renault şi-a limitat scăderea la 3,1%, astfel că vânzările de autoturisme noi ale grupului francez au urcat cu 1,3% în iunie, la 114.000 unităţi.

În primele şase luni ale anului, numărul înmatriculărilor de automobile noi din UE a scăzut cu 6,6%, la 6,2 milioane, România înregistrând cel mai abrupt declin cu excepţia Ciprului şi Olandei.

Astfel, vânzările auto din România au coborât în primul semestru cu 26,4%, la 24.500 unităţi, în timp ce Ciprul a consemnat o scădere de 42,7%, la 3.600 maşini, iar Olanda a înregistrat un declin de 36%, la aproape 212.000 unităţi.

Dacia a înregistrat cea mai puternică creştere din UE şi la nivelul primelor şase luni. Astfel, înmatriculările mărcii low-cost a grupului Renault au crescut cu 17,6% în UE în perioada ianuarie-iunie, la 141.200 unităţi, cota de piaţă a Dacia urcând astfel de la 1,8% la 2,3%.

Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, a consemnat o scădere cu 4,7% a vânzărilor de autoturisme în luna iunie, la 282.900 unităţi, iar în primele şase luni a înregistrat un declin de 8,1%, la 1,5 milioane automobile.

În Franţa, vânzările de automobile noi au scăzut în iunie cu 8,4%, la 191.300 unităţi, iar în primele şase luni s-au redus cu 11,2%, la 931.400 maşini.

Piaţa italiană s-a contractat cu 5,5% în iunie, la 122.000 automobile, şi a scăzut cu 10,3% în primul semestru, la 731.200 unităţi.

Vânzările auto din Spania au stagnat în iunie la aproxiamtiv 73.000, dar au scăzut în primele şase luni cu 4,9%, la 386.300.

Marea Britanie este singura piaţă mare din UE care a înregistrat o performanţă puternic pozitivă a vânzărilor de autoturisme în prima jumătate a acestui an. Astfel, vânzările auto din Regatul Unit au urcat cu 13,4% în iunie, la aproape 215.000 unităţi, respectiv cu 10% în primul semestru, la 1,163 milioane automobile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici