Povestea românului de 170 de milioane de dolari care a decis să ia viaţa de la zero în Sahara

Are 39 de ani şi în urmă cu trei ani a decis să lase în urmă industria permisivă şi orientată spre distracţie a băuturilor alcoolice şi să o ia de la zero pe continentul negru, la peste 4.000 de kilometri distanţă de Bucureşti, unde a preluat conducerea celei mai mari companii de distribuţie.

Urmărește
710 afișări
Imaginea articolului Povestea românului de 170 de milioane de dolari care a decis să ia viaţa de la zero în Sahara

Povestea românului de 170 de milioane de dolari care a decis să ia viaţa de la zero în Sahara (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Acolo are clienţi precum Procter & Gamble, Nestlé şi Puratos, afaceri de 170 de milioane de dolari şi aproape 500 de angajaţi. Singura constantă în cariera lui Adrian Vasiliu este Procter & Gamble, care i-a devenit din angajator client, însă nu pe bătrânul continent, ci în Algeria, unul dintre cele mai bogate state din Africa, chiar dacă este acoperit în proporţie de 80% de deşertul Sahara.

"Anul 2010 a venit cu o provocare majoră, pentru că am decis să schimb nu numai industria, ci şi continentul", îşi aminteşte Adrian Vasiliu. Atunci a preluat conducerea Star Brands & Star Goods, distribuitorul P&G, Nestlé, Puratos şi al altor câteva companii multinaţionale prezente pe piaţa algeriană. "A fost o schimbare radicală de mediu şi cultură locală."

Executivul nu era străin de pieţele externe, însă cariera sa se conturase în Europa, având nu mai puţin de 13 ani în cadrul gigantului american Procter & Gamble şi alţi doi ani în care a lucrat pentru Diageo, cel mai mare producător mondial din domeniul băuturilor alcoolice.

UN NOU MOD DE VIAŢĂ. Decizia de a pleca în Algeria şi a lucra în distribuţie a fost uşoară, spune el, pentru că experienţele pe alte pieţe ajută la dezvoltarea personală şi la transformarea unui individ într-un om de afaceri. Schimbarea a fost totuşi una majoră, deoarece a presupus adaptarea la un nou mod de viaţă, departe de prieteni şi de stilul european. „Îţi redescoperi alte trăsături interioare pe care le ignori în lumea trepidantă a bătrânului continent.„ El spune că petrece mai mult timp în familie, citeşte mai mult şi ignoră televizorul, internetul devenind astfel principala sursă de informaţii despre ceea ce se mai întamplă în ţară. „Venind de la Diageo, a trebuit să renunţ complet la lumea strălucitoare a vieţii de noapte din barurile şi cluburile responsabile de majoritatea cifrei mele de afaceri pentru o viaţă personală mult mai liniştită la malul Mării Mediterane."

Citeşte mai multe despre românul care a luat viaţa de la zero în Sahara pe www.businessmagazin.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici