Profitul Chevron a scăzut cu 26% în trimestrul doi, cel mai mare declin în patru ani

Chevron, a doua mare companie energetică la nivel mondial după capitalizarea de piaţă, a înregistrat un declin de 26% al profitului net în trimestrul doi, cel mai amplu din ultimii patru ani, la 5,37 miliarde dolari, şi a ratat aşteptările analiştilor din cauza scăderii preţurilor şi producţiei.

Urmărește
203 afișări
Imaginea articolului Profitul Chevron a scăzut cu 26% în trimestrul doi, cel mai mare declin în patru ani

Profitul Chevron a scăzut cu 26% în trimestrul doi, cel mai mare declin în patru ani (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

În urmă cu un an Chevron a obţinut un profit net de 7,21 miliarde de dolari, transmite Bloomberg.

Producţia de petrol şi gaze naturale a Chevron a scăzut cu 1,6%, la cel mai redus nivel din ultimii cinci ani, noile exploatări din Angola, Golful Mexic şi Pennsylvania nereuşind să compenseze declinul producţiei la exploatările mai vechi, potrivit companiei americane.

Preţul obţinut de Chevron pentru petrolul vândut în străinătate a scăzut cu 5% în trimestrul al doilea, în timp ce profitul operaţiunilor de rafinare a coborât cu 59%, la 766 milioane de dolari.

Vânzările au scăzut cu 8,4%, la 57,4 miliarde de dolari.

Preşedintele şi directorul executiv al Chevron, John S. Watson, s-a angajat în luna martie să crească producţia de petrol şi gaze a grupului cu o cincime, la 3,3 milioane de barili de echivalent petrol pe zi, până la sfârşitul lui 2017, prin intermediul unor mega-proiecte cum este dezvoltarea unei exploatări majore de gaze în Australia.

Şi profitul net al Exxon Mobil, cea mai mare companie tranzacţionată public din sectorul energiei, a scăzut cu 57% în trimestrul al doilea, la 6,86 miliarde de dolari, primul declin înregistrat în ultimii patru ani, din cauza evoluţiei negative a cotaţiei petrolului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici