- Home
- Economic
- TIMIŞOARA, (15.02.2017, 10:02)
- Adriana Mit
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Prospero, brutăria deschisă în curtea casei a ajuns la o cifră de afaceri de milioane de euro
Doi soţi din Timişoara au deschis o brutărie tradiţională în curtea casei, după ce au rămas fără loc de muncă, în urmă cu 26 de ani. La început, Prospero producea 500 de pâini pe zi, iar acum, cifra de afaceri anuală a ajuns la aproape cinci milioane de euro, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Urmărește
9508 afișări
Prospero, brutăria deschisă în curtea casei a ajuns la o cifră de afaceri de milioane de euro (Imagine: Andreea Alexandru / Mediafax Arhiva Foto )
Prospero este una dintre cele mai cunoscute firme din Timişoara. Compania are deschise în oraş 15 magazine şi cinci cafenele. Pâinea care ajunge pe rafturile magazinelor Prospero este realizată într-o fabrică deschisă în anul 2008 în Parcul Tehnologic şi Industrial Timişoara. Până atunci, pâinea era coaptă într-o brutărie tradiţională realizată, în anul 1991, în curtea casei celor doi soţi din Timişoara, în cuptoare din cărămidă, pe vatră.
Dacă la început, Prospero producea 500 de pâini pe zi, în prezent săptămânal, se realizează pâine din 22 de tone de făină, cumpărată direct de la moară.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Deputat PSD: Propunem zero impozit pe venit pentru tinerii sub 26 de ani
-
Alegeri SUA 2024. Ce plan au democraţii dacă Donald Trump îşi va declara prematur victoria
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
Adina Bugescu, pre-sales manager la Prospero, a declarat, corepondentului MEDIAFAX, că părinţii săi, de profesie ingineri mecanici, au rămas fără loc de muncă imediat după Revoluţie, aşa că au luat un credit cu o dobândă foarte mare pentru care au garantat cu casa şi au deschis o afacere.
„În anul 1991 au decis să înceapă afacerea asta. Cred că le plăcea mult pâinea făcută de casă. Au luat un credit, au garantat cu casa înainte să înceapă producţia, pentru că a fost nevoie să fie construite cuptoare din cărămidă, plus clădirea, lângă casă. Dobânda a ajuns la 80%. A fost o lovitură mare, foarte greu ne-am descurcat, riscam să pierdem casa”, povesteşte Adina Bugescu.
Timişoreanca spune că primele pâini au fost vândute de abia în anul 1993. Acestea erau livrate cu o Dacia 1.300, în cutii de banane, în medie fiind coapte aproximativ 500 de pâini zilnic.
„Ţin minte că eu şi fratele meu eram mici şi făceam de toate. Am participat inclusiv la cărat de cărămidă, la descărcat de pâini. La început, tata era şi cel care distribuia pâinea. Îmi aduc aminte că ne lua şi pe noi în maşină, stăteam în faţă şi ştergeam geamurile, pentru că pâinea era foarte caldă, iar afară era rece. Noi chiar am făcut de toate”, spune Adina Bugescu.
Reprezentantul brutăriei Prospero explică faptul că, în anul 2000, pentru că firma nu reuşea să fie competitivă din cauza cuptoarelor încălzite cu motorină pe care le folosea, părinţii săi au luat cel de-al doilea credit. Cu aceşti bani au fost cumpărate cuptoare noi pe gaz, dar şi unul de patiserie.
Şi anul 2008 a fost important pentru Prospero, pentru că brutăria a fost mutată în Parcul Tehnologic Timişoara, unde a fost realizată o adevărată fabrică de pâine şi de patiserie.
“Cel mai important şi costisitor ingredient este timpul”
La început, Prospero realiza doar trei sortimente de pâine, iar în acest moment, numărul lor a ajuns la 30. Adina Bugescu spune că pâinea realizată de Prospero nu are niciun fel de amelioratori.
“În anul 2006, aveam doar două-trei magazine deschise în Timişoara, restul produselor erau vândute prin comerţul tradiţional. Însă au apărut key accounts (n.r. marile supermarketuri) care au sufocat producătorii. Atunci am fost nevoiţi să creştem prin magazinele noastre. Acum, 95% din producţie o vindem prin magazinele noastre, iar restul la restaurante, grădiniţe, etc”, explică reprezentantul brutăriei Prospero.
Adina Bugescu îşi aduce aminte că în momentul în care Prospero a scris pentru prima dată pe etichete că pâinea este fără amelioratori, clienţii întrebau ce sunt, astfel că vânzătorii au început să le explice.
“Ar fi fost mult mai profitabil şi am fi crescut mult mai repede dacă am fi mers pe ce vrea piaţa. Însă noi am încercat să tragem piaţa după noi, să educăm şi să explicăm. Pe principiul dacă voi nu vreţi, noi vrem. Am crescut atât de mult pentru că am fost încăpăţânaţi şi am muncit foarte mult. Ne-am încăpăţânat, deşi clientul a spus că pâinea asta e prea mică, nu era umflată ca cea din comerţ. În final, clienţii au ajuns la concluzia că pâinea contează şi poate să facă diferenţa. Aici intervine responsabilitatea producătorului, de fapt. Pot să fac pâine din prafuri, cu făină şi cu prafuri sau pâine doar din făină, apă, sare, un pic de drojdie şi fără niciun fel de praf. Dar să fac pâine fără prafuri este mai costisitor, iar cel mai important şi costisitor ingredient este timpul. Însă, la finalul zilei este important să te uiţi în ochii clientului când te întreabă ce e în produsul respectiv, iar ce-i spui, aia să fie în pâine”, povesteşte Adina Bugescu.
Reprezentantul brutăriei timişorene spune că o pâine Prospero se face între şapte şi 24 de ore, pe când cele din comerţ, care conţin amelioratori, în cel mult două ore.
Prăjituri doar cu unt şi frişcă naturală, fără margarină sau frişcă vegetală
Prospero realizează, de zece ani, şi prajituri, iar de câţiva ani, biscuiţi; toate din ingrediente naturale.
Adina Bugescu spune că nu se foloseşte margarină sau frişcă vegetală, ci doar unt şi frişcă naturală.
„Am început cu amandine şi cremeş, iar acum facem doboş cu 40 de straturi. Noi facem şi gemurile pe care le punem în prăjituri, deşi ar fi mult mai ieftin să le cumpărăm, pentru că vrem ca totul să fie cât mai sănătos. De asemenea, realizăm şi pâine fără gluten, biscuiţi. Cu cât sunt mai multe produse, cu atât responsabilitatea este mai mare. Eşti responsabil de ce mănâncă un om, faci un produs pe care omul îl consumă în fiecare zi. Ne interesează ca fiecare ingredient din produse să aibă un beneficiu pentru organism, să nu fie o calorie goală. De aceea, pentru noi este vital ce e în interior şi cum se face produsul respectiv”, detaliază reprezentantul Prospero.
În prezent, brutăria Prospero numără aproximativ 170 de angajaţi, iar cifra de afaceri pe anul 2016 a fost un pic sub cinci milioane de euro.
Adina Bugescu spune că în fabrica deschisă în Parcul Industrial Timişoara tehnologia este folosită doar ca să scape angajatul de munca fizică, astfel încât “să se concentreze pe realizarea produsului. Putem spune că avem mai multe “bunici” care fac pâinea ca pe vremuri, doar că partea din spate a fost tehnologizată”.
Pentru ca pâinea să aibă gustul ca al celei făcute în casă, făina folosită de Prospero este cumpărată direct de la mori din ţară sau din străinătate, pentru că este important pentru reprezentanţii brutăriei să nu fie ameliorată.
Prospero – “Brutarul tău este un tip de treabă”
Prospero are sloganul “Brutarul tău este un tip de treabă”, care este legat de ideea că „la finalul zilei vrei să faci bine”, explică Adina Bugescu, care precizează că pâinea ei preferată este “Tradiţie”.
„Eu compar pâinea cu vinul. O pâine bună este ca un vin de colecţie, are un gust aparte. O pâine adevărată este cea pe care poţi s-o mănânci singură cu ulei de măsline şi un pahar de vin şi poate să constituie o masă mai faină, mai interesantă şi mai plină de gust decât dacă ai mânca o friptură. Pâinea poate să facă diferenţa, te poate îngrăşa sau nu, te poate balona sau nu”, precizează reprezentantul brutăriei Prospero din Timişoara.
În ceea ce priveşte planurile de viitor, Adina Bugescu spune că îşi doreşte ca Prospero să scoată pe piaţă noi produse, dar vrea ca firma să crească organic, pentru că “Prospero nu a apărut brusc şi nu s-a dezvoltat peste noapte”.
Citeşte şi: Directorul Supravegherii Financiare din Austria, în vizită la ASF: „Prudenţialitatea este benefică”
Citeşte şi: Operatorii sistemelor de evacuare a apelor cer populaţiei să nu mai arunce gunoaie în canale
Citeşte şi: Fiscul şi Institutul Naţional de Cercetare în Informatică vor colabora pentru combaterea evaziunii fiscale
Citeşte şi: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată în România a crescut cu peste 9% în 2016 faţă de 2015
Citeşte şi: Răzvan Nicolescu, fostul ministru al Energiei: Banii câştigaţi în procesul cu ENEL vor fi utilizaţi pentru modernizare sectorului
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe