- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
România şi alte şase state au încheiat un acord privind înfiinţarea Coridorului feroviar 7 de marfă
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a semnat joi, la Luxemburg, împreună cu şase omologi din UE, un memorandum pentru înfiinţarea Coridorului feroviar 7 de transport marfă, care în România s-ar putea suprapune peste Coridorul 4 trans-european, traseul exact urmând să fie stabilit până în 2013.
Memorandumul a fost semnat de către oficiali din şapte state, respectiv România, Austria, Bulgaria, Grecia, Republica Cehă, Slovacia şi Ungaria.
Planurile de implementare şi de investiţii pentru operaţionalizarea coridorului feroviar de marfă numărul 7 vor fi stabilite de un consiliu de conducere care va fi format din reprezentanţii celor şapte state semnatare ale memorandumului.
România va fi reprezentată în acest consiliu de conducere de Anca Boagiu.
"Semnarea acestui memorandum este un angajament ferm din partea României pentru sprijinirea şi dezvoltarea transportului feroviar de marfă. Alături de partenerii noştri din Europa Centrală şi de Est vom insista ca acest Coridor să fie inclus în viitoarea Reţea Centrală desenată în cadrul noii politici TEN-T a Uniunii Europene. Harta noului Coridor urmează să fie finalizată până în 2013, conform prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului, dar cel mai probabil în România ea se va suprapune peste coridorul 4 trans-european de cale ferată", a declarat, într-un comunicat, Anca Boagiu.
Semnarea acestui memorandum are ca scop facilitarea implementării prevederilor Regulamentului nr. 913/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului, care a intrat în vigoare la 9 noiembrie 2010.
În cadrul acestui regulament se stipulează că prin crearea unor coridoare feroviare internaţionale pentru o reţea feroviară europeană, pe care trenurile de marfă să poată circula în bune condiţii şi să treacă uşor de la o reţea naţională la alta, s-ar permite îmbunătăţirea condiţiilor de utilizare a infrastructurii.
Coridorul 4 pan-european întră în România pe la Arad, apoi urmează traseul Sibiu-Braşov-Bucureşti şi iese din ţără prin Constanţa.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO