Vânzările Inditex au crescut cu 11% în primul trimestru, la 2,96 miliarde de euro

Vânzările Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, prezent şi în România, au crescut cu 11% în primul trimestru fiscal, de la 2,66 miliarde euro la 2,96 miliarde euro, potrivit datelor publicate miercuri de grupul spaniol.

Urmărește
7 afișări

Profitul net din cele trei luni încheiate pe 30 aprilie a avansat cu 10%, de la 301 milioane euro în urmă cu un an la 332 milioane euro, şi a depăşit aşteptările analiştilor intervievaţi de Bloomberg, de 316 milioane euro.

Inditex, deţinătorul unor mărci precum Zara, Bershka, Pull & Bear şi Stradivarius, înfiinţează noi magazine în ţări emergente cum ar fi China, pentru a compensa cheltuielile de consum mai mici de pe piaţa spaniolă.

Marja brută a grupului a scăzut la 58,8% din vânzări în perioada analizată, de la 59,9% în urmă cu un an.

Grupul anticipează că marja burtă se va menţine în acest an la minim 50%.

Retailerii de îmbrăcăminte se confruntă cu costuri mai mari din cauza creşterii preţului bumbacului şi a salariilor din Asia.

Inditex are peste 5.000 de magazine în 78 de ţări, iar în lunile următoare va introduce brandul Zara în Africa de Sud, Taiwan şi Peru şi va începe vânzările online în SUA din septembrie.

În China va deschide în acest an 120 de magazine, urmând ca anii viitori să înfiinţeze chiar mai multe.

Inditex este prezent în România cu şapte mărci - Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti şi Zara Home - şi a ajuns la un total de 57 de magazine. Inditex a deschis primele magazine din România în 2004 în franciză, în 2007 a intrat direct pe piaţă, iar cifra de afaceri a grupului se apropie de 100 milioane de euro.

Grupul a anunţat miercuri că a închiriat 3.700 de metri pătraţi în centrul comercial Galleria Arad dezvoltat de GTC, unde va deschide magazine Zara, Bershka, Pull & Bear şi Stradivarius.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici