- Home
- EUPrimar
- BUCUREŞTI, (29.10.2019, 07:31)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
#euprimar Cea mai modernă gară din România: O clădire din 1910, transformată de o investiţie de 334 de milioane de lei - FOTO
Cea mai modernă gară din România se află în Arad. O investiţie de peste 330 de milioane de lei a făcut din clădirea construită în 1910 şi întregul complex cel mai modern loc de pe calea ferată românească. Urmează un material din campania #euprimar.
Urmărește
24238 afișări
#euprimar Cea mai modernă gară din România: O clădire din 1990, transformată de o investiţie de 330 de milioane dei
Gara din Arad a fost modernizată şi extinsă în urma unei investiţii de 334 de milioane de lei cu fonduri europene. Lucrările au început în anul 2012 şi au fost finalizate patru ani mai târziu, în cadrul unui proiect de modernizare a liniei de cale ferată pe Tronsonul 1: Frontiera – Curtici – Arad – Km 614, care face parte din coridorul feroviar pan-european.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Cum ar fi arătat pacea în termenii Moscovei? Documente scurse dezvăluie cerinţele Proiectului de Pace al Rusiei din 2022
-
Culmea tupeului: Rusia acuză Occidentul de imixtiune în alegerile din Republica Moldova
-
Nelu Tătaru a fost plasat sub control judiciar pentru luare de mită
Proiectul a avut ca scop îmbunătăţirea unui tronson de 41,185 km pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h. Valoarea totală a lucrărilor doar pe acest tronson, în lungime de 41 de kilometri, din care face parte şi Gara Arad, a fost de 1,38 de miliarde de lei, dintre care aproape 702 milioane de lei au reprezentat fonduri europene nerambursabile, iar diferenţa a fost acoperită de la bugetul de stat.
Astfel, Ministerul Transporturilor informa, la inaugurarea lucrărilor, că în gara din Arad a fost reabilitat peronul existent din faţa clădirii de călători şi s-au realizat trei noi peroane intermediare. De asemenea, în staţia Arad accesul la peroane se face pe o pasarelă pietonală supraterană nouă care se desprinde din holul central al clădirii de călători. Pasarelă a fost dotată cu toate facilităţile pentru călători şi pentru persoanele cu mobilitate redusă: lifturi, scări rulante şi marcaje speciale.
Tot în Gara Arad a fost construită o clădire pentru mentenanţă, care cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive şi magazii. De asemenea, a fost modernizat un centru de management al traficului feroviar.
Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraş în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.
Staţia de cale ferată Arad este un nod de cale ferată important, asigurând legături feroviare cu nord-vestul României spre Oradea, Satu Mare, Baia Mare, cu sud-vestul ţării spre Timişoara, Turnu Severin şi Serbia şi cu linii feroviare cu trafic local spre Nădlac, Brad, Sântana.
Din punct de vedere al complexităţii – număr de linii, număr de schimbătoare de cale, ramificaţii, instalaţii de semnalizare – staţia Arad este printre cele mai mari din estul Europei, având în exploatare o lungime desfăşurată de aproximativ 35 kilometri de linie de cale ferată şi 146 de schimbătoare de cale.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: HOROSCOP 29 octombrie 2019: Schimbări în viaţa profesională şi sentimentală pentru patru zodii Fixe
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe