China a dezvăluite numele navei spaţiale pentru aterizarea „taikonauţilor” pe Lună

Ambiţiile Chinei apar pe măsură ce mai multe ţări îşi intensifică programele spaţiale.

Urmărește
737 afișări
Imaginea articolului China a dezvăluite numele navei spaţiale pentru aterizarea „taikonauţilor” pe Lună

În timp ce programul lunar „Artemis”, condus de SUA, în cooperare cu partenerii occidentali (inclusiv Europa) suferă întârzieri, programul lunar al Chinei continuă să progreseze. Agenţia spaţială chineză a confirmat prima aterizare a „taikonauţilor” pe suprafaţa Selenic pentru 2030.

Într-un comunicat de presă de weekend, China Manned Space Agency a anunţat că dezvoltarea navei spaţiale Mengzhou (Dream Vessel), a modulului lunar Lanyue (Moon Embrace) şi a puternicei rachete purtătoare Long March 10, „progresează bine”. „Long March 10” este o rachetă purtătoare puternică, exact ceea ce este necesar pentru a trimite nava spaţială chineză pe Lună.

Cea mai puternică dezvoltată până acum de China, care în mod inevitabil va necesita mai întâi câteva lansări de test fără pilot. Nava Mengzhou este compusă dintr-un modul de reintrare, care va găzdui astronauţii şi modulul de comandă, adică principala navă spaţială a echipajului, şi un modul de serviciu pentru sistemele de putere şi de propulsie.

Va avea aproape 9 metri lungime şi va cântări 22 de tone. Aterizatorul lunar Lanyue va găzdui doi astronauţi şi un rover de 200 de kilograme. Numele navei spaţiale au fost alese de un grup de experţi din aproximativ 2.000 de propuneri primite de la public. „Lanyue” a apărut într-o poezie scrisă de fondatorul Republicii Populare Chineze, Mao Zedong, în 1965 şi „simbolizează aspiraţia şi credinţa poporului chinez în explorarea universului şi expediţia pe Lună”, a spus agenţia. În timp ce numele Mengzhou este legat de „visul naţiunii chineze de a ateriza pe Lună”.

Ambiţiile lunare ale Chinei apar pe măsură ce mai multe ţări îşi intensifică programele spaţiale, inclusiv către Lună, nu doar cu agenţiile spaţiale guvernamentale, ci şi cu companii private. Şi toate acestea având în vedere potenţialele beneficii ştiinţifice, prestigiul naţional şi accesul la resurse şi explorarea în continuare a spaţiului adânc pe care le-ar putea aduce misiunile lunare de succes şi alte dezvoltări.

Statele Unite (cu Europa, Canada şi Japonia) îşi accelerează programul lunar. Luna trecută, NASA şi-a anunţat planul de a ateriza astronauţi pe Lună în septembrie 2026, cu un an mai târziu decât era programat iniţial. Aceasta ar fi prima aterizare lunară cu astronauţi pentru Statele Unite de la ultima, aterizată pe 11 decembrie 1972 cu modulul Challenger pilotat de Eugene Cernan.

Săptămâna trecută, aterizatorul lunar comercial Odysseus, dezvoltat de Intuitive Machines, a devenit prima navă spaţială fabricată în SUA care a atins Luna.

Japonia a devenit a treia ţară din acest secol - şi a cincea în general - care a aterizat pe Lună. India s-a alăturat acestei liste anul trecut. Beijingul a făcut paşi mari în aterizările lunare în ultimii ani cu misiunile sale fără echipaj Chang'e şi mini-roverele sale, care au făcut istorie în 2019, când China a devenit prima ţară care a aterizat cu succes pe partea nevăzută a globului lunar.

O ispravă niciodată realizată de nicio altă naţiune. Următoarea misiune fără pilot, sonda robotică Chang'e-6, este de aşteptat să se lanseze în cursul acestui an, aducând înapoi primele mostre colectate vreodată şi returnate pe Pământ din partea nevizibilă.

China prevede, de asemenea, că următoarele misiuni vor colecta date pentru a atinge un alt obiectiv lunar: construirea unei staţii internaţionale permanente de cercetare pe polul sud lunar până în 2040. .

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
china,
navă,
lună

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici