- Home
- Externe
- BUCUREŞTI, (22.05.2024, 17:41)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Comisia Europeană: Culoarele de solidaritate create în urmă cu 2 ani au apropiat Ucraina şi Moldova de UE
Comisia Europeană transmite miercuri că se împlinesc doi ani de când a creat coridoarele de solidaritate, în colaborare cu Ucraina şi cu Republica Moldova, pentru a îmbunătăţi rutele de transport dintre UE, Ucraina şi Republica Moldova.
Urmărește
130 afișări
Comisia Europeană: Culoarele de solidaritate create în urmă cu 2 ani au apropiat Ucraina şi Moldova de UE
Create iniţial pentru evitarea blocadei impuse de Rusia în Marea Neagră asupra exporturilor ucrainene de cereale, coridoarele de solidaritate au evoluat pentru a acoperi comerţul din toate sectoarele. Ele permit Ucrainei şi Republicii Moldova să exporte diverse mărfuri către pieţele mondiale, garantând în acelaşi timp faptul că importurile esenţiale ajung în Ucraina. Pe termen lung, aceste coridoare vor juca un rol esenţial în reconstrucţia Ucrainei şi în integrarea sa deplină în piaţa unică a UE, transmite Comisia Europeană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
-
Curtea Penală Internaţională a emis mandate de arestare pentru Benjamin Netanyahu şi Yoav Gallant
-
De teama intensificării războiului din Ucraina, Ungaria instalează un sistem antiaerian la graniţă şi pune unele unităţi militare în alertă
Până în prezent, coridoarele de solidaritate au facilitat exportul a peste 136 de milioane de tone de mărfuri ucrainene, în special cereale, minereuri şi oţel. Ele au permis, de asemenea, importul a peste 52 de milioane de tone de produse esenţiale, precum combustibil, vehicule, îngrăşăminte şi ajutor militar şi umanitar. Aceste coridoare acoperă regiunea Dunării, Polonia, ţările baltice şi regiunea Mării Adriatice, utilizând căile ferate, căile rutiere şi căile navigabile interioare. Deşi coridorul ucrainean al Mării Negre, înfiinţat în toamna anului 2023, este esenţial, Dunărea şi coridorul Polonia-ţările baltice rămân de asemenea cruciale pentru importuri, în timp ce Marea Adriatică joacă un rol major în exporturile de produse neagricole ale Ucrainei.
Comisia Europeană şi instituţiile financiare internaţionale au mobilizat peste 2 miliarde euro pentru aceste coridoare. În decursul ultimilor doi ani, Comisia a coordonat autorităţile şi comunitatea transporturilor din UE, din Ucraina şi din Republica Moldova pentru a elimina barierele administrative şi de infrastructură şi pentru a îmbunătăţi eficacitatea schimburilor comerciale. Printre priorităţi se numără gestionarea traficului, procedurile la frontieră şi investiţiile în infrastructuri şi în echipamente logistice. Proiectele majore, precum ameliorarea navigaţiei pe Dunăre şi pe Canalul Sulina în direcţia Mării Negre, au contribuit la tranziţia către un sistem feroviar european interoperabil.
„Acum doi ani, coridoarele de solidaritate au reorganizat rutele logistice din Europa de Est pentru a permite economiei Ucrainei şi celei a Republicii Moldova să funcţioneze şi să evite o criză alimentară mondială. Până în prezent, ele au generat venituri de aproximativ 50 de miliarde EUR pentru economia ucraineană. În acelaşi timp, ele consolidează legăturile economice ale Ucrainei cu UE, cu importuri în valoare de aproximativ 107 miliarde euro până în prezent. UE a investit în infrastructura de transport din Polonia, din Slovacia, din Ungaria, din România, din Ucraina şi din Republica Moldova, ancorând aceste două ultime ţări în piaţa unică şi în spaţiul de transport al UE. Coridoarele de solidaritate sunt şi vor rămâne o opţiune sigură pentru comerţul Ucrainei şi al Republicii Moldova cu restul lumii”, a spus Adina Vălean, comisarul pentru transporturi.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Unul din trei oameni suferă de „ura față de mișcare”. Fenomenul poartă numele de misokinezie
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Preotul care a lăsat-o pe Sabrina Carpenter să filmeze scene provocatoare în Biserică a fost eliberat
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
PROSPORT.RO
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată averea sa
CANCAN.RO
Șoferii au OBLIGAȚIA de a semnaliza stânga, când se află în „giratoriu”? Codul Rutier dă bătăi de cap!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe