Comisia Europeană lansează un premiu pentru a promova cele mai bune practici de conservare a naturii

Comisia Europeană lansează premiul "Natura 2000" pentru recunoaşterea excelenţei în ceea ce priveşte cele mai bune practici în domeniul conservării patrimoniului natural al Europei, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
72 afișări
Imaginea articolului Comisia Europeană lansează un premiu pentru a promova cele mai bune practici de conservare a naturii

Comisia Europeană lansează un premiu pentru a promova cele mai bune practici de conservare a naturii (Imagine: Shutterstock)

Premiul "Natura 2000" are scopul de a răsplăti excelenţa în gestionarea şi promovarea reţelei "Natura 2000" şi a obiectivelor acesteia. De asemenea, prin acest premiu se urmăreşte punerea în valoare a activităţilor care au legătură cu "Natura 2000" şi sunt benefice pentru economia locală. În acest scop, Comisia Europeană încurajează înscrierea proiectelor care şi-au dovedit succesul şi care merită să fie cunoscute în întreaga Uniune Europeană.

"Natura 2000" este o reţea de zone protejate foarte valoroase din punctul de vedere al biodiversităţii, care reprezintă aproximativ 20% din teritoriul Uniunii Europene bogat în floră şi faună, de la pădurile de fag din zonele muntoase ale Republicii Cehe la broaştele ţestoase din luncile Poloniei şi la delfinii din largul coastelor Spaniei. Pe lângă faptul că asigură protecţia patrimoniului natural, această reţea oferă numeroase avantaje sociale şi economice, se spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, cetăţenii europeni acordă o mare importanţă conservării naturii, însă puţini dintre aceştia cunosc "Natura 2000". Potrivit unui sondaj Eurobarometru recent, nouă din zece europeni consideră că declinul habitatelor naturale şi faptul că unele animale şi plante sunt ameninţate sau sunt pe cale de dispariţie reprezintă probleme grave. Majoritatea cetăţenilor (variind între 99% şi 83%, în funcţie de statele membre) consideră că protecţia patrimoniului natural joacă un rol important în prevenirea distrugerii unor suprafeţe valoroase atât pe uscat, cât şi pe mare. Numai 27% dintre participanţii la sondaj au auzit însă de "Natura 2000".

Acest nou premiu anual urmăreşte remedierea acestei lipse de informare în rândul opiniei publice, ilustrând varietatea siturilor "Natura 2000" şi recunoscând excelenţa într-o gamă largă de activităţi. În fiecare an vor fi acordate cinci premii în diferite domenii, cum ar fi comunicarea, acţiunile de conservare, beneficiile socioeconomice, concilierea intereselor/percepţiilor, crearea de reţele şi cooperarea transfrontalieră.

Sunt acceptate candidaturi din partea oricărei entităţi direct implicate în reţeaua "Natura 2000" (autorităţi publice şi locale, întreprinderi, ONG-uri, proprietari de terenuri, instituţii de învăţământ şi persoane fizice). Termenul limită pentru depunerea candidaturilor este 18 februarie 2014.

Câştigătorii acestei ediţii inaugurale a concursului "Natura 2000" vor fi anunţaţi în luna mai 2014, iar rezultatele obţinute de aceştia vor fi prezentate în cadrul unei ceremonii la nivel înalt care va avea loc la Bruxelles.

"Natura 2000" reprezintă elementul central al politicii UE în materie de natură şi biodiversitate. Aceasta este o reţea europeană de zone naturale protejate, instituită în temeiul Directivei privind conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de faună şi floră sălbatică din 1992. Scopul reţelei "Natura 2000" este acela de a asigura supravieţuirea pe termen lung a speciilor şi a habitatelor celor mai valoroase şi mai ameninţate din Europa. Deşi reţeaua include şi rezervaţii naturale, cea mai mare parte a terenurilor se află în proprietate privată. Se pune accentul pe asigurarea, în viitor, a unei gestionări durabile a acestor zone, atât din punct de vedere ecologic, cât şi economic.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici