- Home
- Externe
- ANKARA, (25.07.2014, 10:04)
- Iuliana Enache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Turcia inaugurează prima legătură TGV Ankara-Istanbul
Turcia inaugurează vineri primul său tren de mare viteză între principalele două oraşe ale sale, Ankara şi Istanbul, un proiect pus în aplicare de premierul Recep Tayyip Erdogan în cadrul eforturilor de modernizare a ţării.
Urmărește
2702 afișări
Turcia inaugurează prima legătură TGV Ankara-Istanbul (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Întârzierile succesive ale inaugurării au alimentat numeroase glume în ultimii ani. Dar vineri seara, glumeţii vor fi reduşi la tăcere când Erdogan va intra triumfător în Istanbul la bordul primului tren de mare viteză.
Inaugurarea liniei are loc cu mai puţin de o lună înaintea alegerilor prezidenţiale din 10 august, la care Erdogan este candidat şi a cărui campanie s-a concentrat pe eforturile de ameliorare a transporturilor în Turcia.
Din nefericire, trenul nu se va opri în centrul Istanbulului. El nu va ajunge decât pe malul asiatic al Bosforului, pentru a-şi încheia cursa în îndepărtata periferi Pendik, la două ore distanţă de malul european în timpul ambuteiajelor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Oricine intră în parlament, intră în Rusia”, afirmă președintele Georgiei, Salome Zourabichvili
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
-
Vin banii europeni. Cum pot companiile să obţină finanţare de peste 1 milion de euro şi ce condiţii trebuie să bifeze
-
„Gladiator II” sub lupa istoricilor: Ficţiune spectaculoasă sau adevăr denaturat?
Proiectul nu a fost ocolit de ghinion: nu numai inaugurarea sa a fost amânată, dar în iulie, în cursul testelor, unul dintre noile trenuri a lovit un vagon folosit la întreţinere.
Acesta a fost nevoit, de asemenea, să rezolve probleme de securitate. Accidentele feroviare sunt frecvente în Turcia, iar în 2004 zeci de persoane au murit când un tren de mare viteză a deraiat în nord-vestul ţării.
Dar, prin intermediul unei campanii de publicitate intense, cu spoturi televizate prezentând copii ce agitau mâinile la trecerea trenului, Guvernul a eludat dificultăţile pentru a transforma proiectul în succes.
Erdogan, al cărui partid islamo-conservator AKP domină politica turcă de peste zece ani, se străduieşte să se prezinte ca omul care a transformat Turcia pentru a face din ea o ţară modernă cu un nivel de viaţă comparabil cu cel al vecinilor europeni.
Premierul a inaugurat recent tunelul de la Marmaray, construit sub Bosfor, care permite legarea printr-o linie de metrou a malurilor european şi asiatic ale Istanbulului.
Printre proiectele în curs, se remarcă un al treilea pod peste Bosfor şi un al treilea aeroport la Istanbul.
Proiectul de legătură feroviară Istanbul-Ankara a costat 4,25 de miliarde de dolari. Început în 2003, chiar după preluarea puterii de către AKP, el a fost terminat abia 11 ani mai târziu.
Turcia a început să se doteze cu o reţea feroviară la mijlocul secolului XIX, sub Imperiul Otoman, iar construcţia de căi ferate a fost acordată în concesiune marilor puteri din perioada respectivă, Marea Britanie, Franţa şi Germania.
Dezvoltarea reţelei a fost continuată de fondatorul Turciei moderne, Mustafa Kemal Ataturk, dar întreţinerea sa a fost neglijată ulterior, când situaţia economică a ţării s-a deteriorat. Au fost create foarte puţine linii noi din 1960.
În prezent, călătoriile în Turcia se fac în principal cu autocarul sau avionul, dar Guvernul speră că linia Ankara-Istanbul va schimba obiceiurile turcilor.
Călătoria între cele două oraşe va fi astfel de trei ore şi jumătate. Proiectul final prevede un punct terminus pe malul european al Istanbulului, cu trenuri care traversează Bosforul prin tunelul Marmaray. Trenurile sunt prevăzute să reuleze cu o viteză de 250 de kilometri pe oră, pe o linie lungă de 511 kilometri.
Erdogan a fixat pentru 2023 - când se împlinesc 100 de ani de la înfiinţarea Republicii de către Ataturk - obiectivul de a face legătura între estul şi vestul Turciei printr-un tren de mare viteză.
Citește pe alephnews.ro: Cheltuielile pentru încoronare regelui Charles au fost dezvăluite. Cât plătește Marea Britanie pentru monarhie
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe