Un an de la naufragiul Costa Concordia: Familiile victimelor şi supravieţuitorii comemorează duminică tragicul eveniment

Familiile victimelor, supravieţuitorii şi compania Costa comemorează, duminică, un an de la naufragiul pachebotului Concordia, în largul micuţei insule toscane Giglio, cu ceremonii şi slujbe de toate confesiunile.

Urmărește
397 afișări
Imaginea articolului Un an de la naufragiul Costa Concordia: Familiile victimelor şi supravieţuitorii comemorează duminică tragicul eveniment

Un an de la naufragiul Costa Concordia: Familiile victimelor şi supravieţuitorii comemorează duminică tragicul eveniment(Imagine: Mediafax Foto/AFP)

În noaptea de 13 ianuarie 2012, acest gigant al mărilor care transporta 4.299 de persoane, dintre care peste 3.200 de turişti, a lovit o stâncă la circa 300 de metri de insula Giglio şi a eşuat în apropierea ţărmului.

Nava a luat multă apă dar marea majoritate a pasagerilor şi a membrilor echipajului au fost salvaţi. Totuşi, 32 de persoane au murit în accident. Două dintre ele nu au mai fost găsite.

Ceremoniile vor începe duminică la ora 09.00 GMT (11.00 ora României), cu reintroducerea în mare a vârfului stâncii de care s-a lovit Concordia, pe care va fi fixată o placă de comemorare cu numele victimelor. Ulterior va avea loc o slujbă în biserica în care s-au adăpostit în noaptea respectivă primii naufragiaţi şi decernarea unor medalii salvatorilor. La ora 20.45, ora accidentului, sirenele vor suna, după care va avea loc un concert de muzică clasică într-o altă biserică.

"Va fi o zi tristă. Apropierea acestei comemorări ne aminteşte de acele momente tragice, retrăim aceleaşi senzaţii, aceeaşi tristeţe", explică pentru AFP primarul din Giglio Sergio Ortelli. În opinia lui, cel mai emoţionant moment va fi cel al reîntânirii cu familiile victimelor.

Slujbe vor fi oficiate în mai multe oraşe europene unde locuiesc supravieţuitorii şi doar familiile victimelor vor merge pe insulă.

Compania proprietară Costa Crociere va organiza şi o ceremonie hindusă la Mumbai şi Goa, o alta musulmană la Jakarta şi Bali, una budistă la Shanghai şi două slujbe catolice la Manilla şi Lima. În ziua respectivă, drapelele vor fi coborâte în bernă în toate birourile sale şi pe toate navele.

Potrivit unui bilanţ realizat de AFP, cele 30 de victime identificate sunt 12 germani, şase francezi, şase italieni, doi peruani, doi americani, un ungar şi un spaniol. Celelalte două victime ale căror cadavre nu au mai fost găsite sunt un membru al echipajului de origine indiană şi o pasageră italiană.

"Sunt 12 luni de când mă trezesc în fiecare dimineaţă cu speranţa că voi primi un telefon. Am nevoie de un mormânt la care să plâng", a declarat soţul italiencei dispărute, Elio Vincenzi, pentru La Stampa. "Nu caut răzbunare, ci doar dreptate", a declarat el.

Parchetul din Grosseto, care se ocupă de anchetă, se pregăteşte să ceară trimiterea în judecată a opt dintre cele zece persoane implicate, clasând fără urmări procedura pentru celelalte două.

Printre cei opt inculpaţi, dintre care doi lideri ai companiei Costa Crociere, proprietarea navei, şi ofiţerii care se aflau la bord, cel mai cunoscut este comandantul navei, Francesco Schettino, acuzat de naufragiu, omucidere din culpă şi abandonarea navei. Lui îi este interzis să părăsească localitatea fără autorizaţie judiciară.

Justiţia suspectează că acesta a navigat prea aproape de insulă cu viteză mare, pentru o paradă de "salut" şi pentru că a lansat prea târziu procedura de evacuare. El este acuzat, de asemenea, că ar fi minimizat situaţia în faţa căpităniei şi ar fi abandonat nava înainte de încheierea evacuării.

Luni, cel pe care presa l-a supranumit "căpitanul laş" se plânge că a fost descris ca "fiind mai rău decât ben Laden". El a asigurat că a salvat numeroase vieţi conducând vaporul în apropierea ţărmului.

El dezminte că ar fi abandonat nava, afirmând că a căzut într-o barcă de salvare în timp ce Concordia s-a înclinat.

Ridicarea mastodontului de 114.500 de tone, care zace în continuare în apropierea portului, a înregistrat importante întârzieri în raport cu planurile iniţiale.

În octombrie, experţii companiilor americană Titan şi italiană Micoperi, care se ocupă de operaţiune, au afirmat că aceasta va avea loc cel mai devreme în vară, în timp ce Regiunea Toscana mizează pe o ridicare a epavei în septembrie. 

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici