Rinocerul lânos, descoperit în permafrostul din Siberia, este atât de bine conservat încât pielea şi blana i-au rămas intacte după 32.000 de ani.

Urmărește
Imaginea articolului Oamenii de ştiinţă au descoperit un rinocer lânos de 32.000 de ani, bine conservat în permafrost

O echipă de cercetători din Rusia a descoperit în permafrostul din Siberia un exemplar extrem de bine conservat de rinocer lânos, vechi de peste 32.000 de ani. Blana şi pielea intacte ale rinocerului le dă oamenilor de ştiinţă noi perspective asupra acestei specii dispărute, care a trăit în perioada ultimei glaciaţiuni, scrie CNN.

Exemplarul, descoperit în august 2020 pe malurile râului Tirekhtyakh, avea aproximativ patru ani la momentul morţii şi a fost păstrat în permafrost până la descoperirea sa.

Cercetătorii au identificat o cocoaşă mare de grăsime pe spatele animalului, caracteristică specifică pentru depozitarea energiei în timpul iernii, similară altor animale arctice.

Love Dalén, profesor de genomică evoluţionistă la Universitatea din Stockholm, a explicat pentru CNN că astfel de descoperiri sunt extrem de rare, doar o mică parte dintre rămăşiţele din perioada glaciaţiunii fiind atât de bine conservate. „Majoritatea rămăşiţelor sunt doar oase şi dinţi, fără carne sau piele”, a precizat Dalén.

Blana rinocerului, de culoare maro deschis, a devenit mai închisă şi mai aspră pe măsură ce animalul a înaintat în vârstă, conform concluziilor cercetătorilor. Rinocerii lânoşi erau printre cei mai mari ierbivori din ecosistemul glaciar, depăşiţi doar de mamutul lânos.