Ionuţ Mişa, înlocuit la Ministerul Finanţelor cu Eugen Teodorovici: Este o decizie pe care o respect/ MF: 2017 s-a încheiat cu un deficit de 24,3 mld. lei, respectiv 2,88% din PIB, sub ţintă

Ionuţ Mişa, ministrul Finanţelor, care va fi înlocuit cu Eugen Teodorovici în Guvernul Dăncilă, a declarat, după şedinţa CEx PSD, că decizia a fost una politică şi i-a urat succes colegului său care va prelua portofoliul. Anul 2017 s-a încheiat cu un deficit de 24,3 miliarde de lei, respectiv 2,88% din PIB, sub ţinta anuală stabilită de 2,96% din PIB, cu venituri de 251,8 miliarde lei şi cheltuieli de 276,1 miliarde lei, informează MInisterul Finanţelor.

Urmărește
888 afișări
Imaginea articolului Ionuţ Mişa, înlocuit la Ministerul Finanţelor cu Eugen Teodorovici: Este o decizie pe care o respect/ MF: 2017 s-a încheiat cu un deficit de 24,3 mld. lei, respectiv 2,88% din PIB, sub ţintă

"Un mandat greu cu foarte multe provocări, cu multe măsuri din programul de guvernare de realizat. Bănuiesc că aţi văzut situaţia centralizată. E ministerul care a realizat cele mai multe măsuri din programul de guvernare", a spus Ionuţ Mişa după şedinţa PSD.

Întrebat de ce a fost înlocuit, Mişa a spus: "Pentru că este o decizie politică. O respect. Aceasta este decizia politică şi o respect".

"Este fostul meu ministru, este colegul meu din PSD şi îi urez succes. Sper să reuşească mult mai mult decât am reuşit eu după şase luni", a spus Mişa referitor la înlocuitorul său, Eugen Orlando Teodorovici.

Întrebat ce îşi reproşează la final de mandat, ministrul a răspuns: "Că n-am reuşit să comunic mai mult cu dumneavoastră (n.r. presa). A fost o problemă de timp, a trebuit să implementez foarte multe măsuri, acum la final se văd rezultatele atât legate de încadrarea în deficit şi depăşirea încasărilor la nivelul ANAF".

PSD îl propune pe Eugen Teodorovici pentru funcţia de ministru al Finanţelor, după ce - ca preşedinte al Comisiei de buget-finanţe din Senat - acesta a contestat măsurile cuprinse în Ordonanţa 79/2017 care au generat „revoluţia fiscală” de la 1 ianuarie 2018.

 

Procentual, veniturile au fost cu 12,5% mai mari, în termeni nominali, faţă de anul 2016.

Veniturile încasate pe principalele patru bugete componente ale bugetului general consolidat - bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate - colectate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală au reprezentat 100,3% din programul veniturilor administrate de ANAF. S-au înregistrat creşteri faţă de anul trecut la încasările din contribuţiile sociale (cu 10,4 mld. lei, respectiv cu 17,0%), din impozitul pe salarii şi venit (cu 2,4 mld. lei, respectiv cu 8,6%) şi din veniturile nefiscale, care au fost cu 3,8 mld. lei peste cele din 2016 (+21,1%).

Încasările din impozite şi taxe pe proprietate au scăzut cu 9,1% faţă de anul 2016, scăderea fiind determinată, în principal, de eliminarea de la 1 ianuarie 2017 a impozitului pe construcţii speciale.

Încasările din alte impozite şi taxe pe bunuri şi servicii au crescut cu 38,1% faţă de anul trecut, creşterea fiind determinată, în principal, de evoluţia încasărilor aferente contribuţiei datorate pentru medicamente, precum şi pentru contractele cost-volum/cost-volum-rezultat finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

În ceea ce priveşte veniturile din TVA, comparativ cu anul anterior, se înregistrează o creştere de 3,6% determinată în special de încasările din a doua a parte a anului, în condiţiile în care au fost aplicate măsurile de reducere a cotei standard de TVA de la 24% la 20% începând cu 1 ianuarie 2016, măsură care s-a reflectat în încasările din luna februarie 2016, precum şi reducerea din februarie 2017 a cotei standard de TVA de la 20% la 19%.

Sumele de la Uniunea Europeană în contul plăţilor efectuate sunt de 17,1 miliarde lei.

Cheltuielile bugetului general consolidat, în sumă de 276,1 miliarde lei, au crescut în termeni nominali cu 14,0% faţă de anul 2016. Cheltuielile de personal au crescut cu 22,0% faţă de anul precedent fiind determinate de majorările salariale acordate în a doua parte a anului 2016. Cheltuielile cu bunuri şi servicii şi subvenţii au scăzut faţă de anul 2016 cu 0,7%, respectiv cu 6,1%. Cheltuielile cu asistenţa socială au crescut faţă de anul precedent cu 13,1%, fiind influenţate, în principal, de majorarea cu 5,25% a punctului de pensie de la 1 ianuarie 2017, ajungând la 917,5 lei, şi cu 9% de la 1 iulie 2017 a punctului de pensie, ajungând la 1000 lei, precum şi măsurile ce au fost aprobate în timpul anului 2016 care au contribuit la sporirea cheltuielilor sociale; majorarea şi modificarea modalităţii de stabilire a indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului şi stimulentul de inserţie. Cheltuielile pentru investiţii, care includ cheltuielile de capital, precum ẟi pe cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne ẟi externe, au fost de 26,7 miliarde lei, respectiv 3,2% din PIB.

 

 

 

 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici