CNSC a respins cererea CFR Marfă de anularea a licitaţiei CE Oltenia

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins cererea CFR Marfă de anularea a licitaţiei pentru transportul cărbunelui organizată de CE Oltenia şi a dispus continuarea procedurii de atribuire, transportatorul feroviar de stat având posibilitatea de a ataca decizia în instanţă.

Urmărește
551 afișări
Imaginea articolului CNSC a respins cererea CFR Marfă de anularea a licitaţiei CE Oltenia

CNSC a respins cererea CFR Marfă de anularea a licitaţiei CE Oltenia

CFR Marfă a solicitat la 23 mai anularea unei licitaţii organizate de Complexul Energetic Oltenia pentru transportul cărbunelui, unde a cerut 256 milioane lei pentru aceste servicii, cu 1 milion de lei peste oferta unei asocieri din care face parte Grup Feroviar Român (GFR), iar Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a suspendat procesul de achiziţie până la soluţionarea pe fond a contestaţiei.

Ulterior, GFR a formulat o cerere de intervenţie, în calitate de lider al asocierii participante la licitaţie, prin care a solicitat respingerea contestaţiei CFR Marfă.

CNSC a respins marţi excepţia prematurităţii contestaţiei formulată de CFR Marfă, invocată de CE Oltenia, şi contestaţia formulată de transportatorul feroviar de stat, ca nefondată, admiţând pe cale de consecinţă cererea de intervenţie a GFR.

"Dispune continuarea procedurii de atribuire", spune decizia CNSC.

Decizia este obligatorie şi poate fi atacată la Curtea de Apel în termen de zece zile de la comunicare.

Fostul ministru al Transporturilor Dan Şova a declarat la 10 iunie că a depus plângere penală in rem pentru această licitaţie unde diferenţa între preţurile solicitate a fost minimă şi că procedura trebuie reluată întrucât au fost depuse doar două oferte.

"Nu se poate declara un câştigător, condiţia din caietul de sarcini era să fie trei oferte, ori au existat numai două. Va trebui s-o reia", a spus fostul ministru.

În replică, GFR a transmis că nu există motive pentru anularea licitaţiei, iar întârzierea desemnării câştigătorului provoacă "pagube însemnate" producătorului de electricitate.

"GFR atrage atenţia asupra faptului că participarea operatorilor privaţi la această licitaţie a dus la oferte financiare care sunt aproape la jumătatea valorii contractului plătit în prezent de CE Oltenia pentru serviciile de transport de cărbune şi care se ridică la 473 milioane lei pentru trei ani. Orice zi de întârziere în atribuirea contractului în noile condiţii financiare aduce pierderi importante CE Oltenia, care plăteşte în prezent preţuri cu mult mai mari decât cele care ar fi obţinute în urma procesului de licitaţie. Nu putem privi declaraţiile ministrului Transporturilor, Dan Şova, decât ca pe o tentativă de a influenţa decizia autorităţilor competente în analiza procesului de licitaţie", a anunţat la 11 iunie GFR, într-un comunicat.

Surse din Complexul Energetic Oltenia au declarat pentru MEDIAFAX că o asociere din care face parte GFR a solicitat suma de 255 milioane lei la licitaţia pentru transportul cărbunelui, iar CFR Marfă a cerut 256 milioane lei. Ambele oferte au fost acceptate pentru faza finală a procedurii de selecţie.

Ofertele au fost depuse de CFR Marfă şi asocierea formată din Grup Feroviar Român, Unifertrans şi Servtrans Invest.

Licitaţia a fost programată iniţial pentru luna ianuarie, când CE Oltenia a transmis invitaţii de participare către CFR Marfă, GFR şi alte trei societăţi.

Valoarea contractului pentru trei ani era de 473 milioane de lei (peste 100 milioane euro), iar acordul urma să intre în vigoare în 1 aprilie 2014.

Licitaţia a fost însă amânată după ce Gruia Stoica a fost reţinut de DNA, fiind urmărit penal pentru cumpărare de influenţă. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Boştină suma de 3 milioane de euro pentru a afla preţul cerut de CFR Marfă la licitaţia pentru transportul cărbunelui.

După reţinerea lui Stoica, CE Oltenia a anunţat că va prelungi contractul existent cu CFR Marfă.

Grupul Feroviar Român a fost declarat în iunie 2013 câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la compania de stat nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Compania CFR Marfă, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă local, secondat de Grup Feroviar Român.

La jumătatea lunii februarie, procurorii i-au trimis în judecată pe Gruia Stoica în stare de arest preventiv şi pe Doru Boştină cu interdicţie de a părăsi ţara. La 9 mai instanţa supremă a decis ca Stoica să fie judecat în arest la domiciliu.

Complexul Energetic Oltenia din Târgu Jiu este deţinut de stat, prin Departamentul pentru Energie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici