Conducătorul trenului de marfă implicat în accidentul feroviar de la Hordorf, pus sub acuzare

Justiţia germană a anunţat deschiderea unei anchete penale pentru "omucidere involuntară" împotriva conductorului mărfarului care a lovit, sâmbătă seara, un tren de pasageri, coliziune soldată cu zece morţi şi douăzeci de răniţi, informează AFP, citată de jurnalul francez Le Figaro.

Urmărește
17 afișări

Parchetul din Magdeburg a constatat faptul că mărturiile şi dovezile sugerează că a fost ratat un semnal de oprire de către conductorul de tren, au susţinut magistraţii şi poliţiştii într-o declaraţie comună.

Anchetatorii germani vor clarifica împrejurările în care s-a produs, sâmbătă seară, accidentul feroviar de la Hordorf. Accidentul s-a produs sâmbătă, la ora locală 22.30, la Hordorf, în apropiere de Magdeburg, unde un tren regional care transporta aproxiamtiv 50 de pasageri a lovit frontal un tren de marfă, pe o linie ferată cu o singură cale de rulare.

Şeful guvernului regional din Saxonia-Anhalt, Wolfgang Boehmer, a declarat duminică dimineaţă că "un semnal de oprire nu a fost respectat", însă autorităţile au adoptat o atitudine prudentă ulterior, refuzând să facă speculaţii. "Am fi mai inspiraţi dacă nu am trage concluzii pripite", a afirmat ministrul regional de Interne, Holger Hoevelmann.

"Ancheta rămâne deschisă. Concluziile vor fi anunţate cât de repede va fi posibil (...) Evident, va trebui analizat sistemul de semnalizare", a afirmat şi Ralf Krueger, reprezentant al poliţiei federale.

Cele două trenuri circulau între Magdeburg şi Halberstadt, iar în urma coliziunii trenul regional a deraiat, mecanicul şi pasagerii aflaţi în primul vagon pierzându-şi viaţa pe loc.

Conform primelor informaţii obţinute de anchetatori, trenul care circula pe linia regională HarzElbeExpress (HEX), exploatată de grupul Veolia, a intrat în zona accidentului la semnalul verde al sistemului de semnalizare. Conductorul trenului de marfă, aflat în stare de şoc, nu a făcut încă nici o declaraţie.

Coliziunea s-a produs "la o viteză deloc neglijabilă", a afirmat Krueger, precizând că vizibilitatea era redusă, din cauza ceţii.

Germania a înregistrat mai multe accidente feroviare grave în ultimii ani. În 2006, un accident în care a fost implicat un tren experimental Transrapid s-a soldat cu moartea a 23 de persoane şi rănirea altor zece, în nord-vestul Germaniei, după ce garnitura, care circula cu 170 de kilometri/oră a intrat în coliziune cu un vehicul de întreţinere.

Alte şase persoane au murit şi 25 au fost rănite în iunie 2003, când două trenuri regionale au intrat în coliziune frontală în apropiere de Schrozberg, în sud-vestul Germaniei.

Cea mai gravă catastrofă feroviară produsă după 1945 a avut loc la 3 iunie 1988, când un tren InterCity Express care asigura legătura între Munchen şi Hamburg a lovit pilonul unui pod la Eschede, provocând moartea a 101 persoane şi rănirea altor 88.

În august 2010, 15 persoane au fost rănite în urma coliziunii dintre un tren de mare viteză, care circula pe ruta Frankfurt - Paris, şi un camion. Accidentul a avut loc în sud-vestul Germaniei, în apropiere de Lambrecht.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici