- Home
- Social
- (15.03.2022, 17:46)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
De ce vor ruşii să distrugă compania Antonov, socotită inima Ucrainei
Armata rusă atacă din nou sediul companiei care construieşte avioane la periferia Kievului, după ce a distrus An-225, cel mai mare avion din lume
Urmărește
19363 afișări
După ce a distrus cea mai mare aeronavă din lume - şi, de asemenea, singura -, armata rusă a revenit a lovit sediul producătorului ucrainean de avioane la nord de Kiev şi unul dintre furnizorii celor mai mari avioane existente. Luni, 14 martie, obuzele de artilerie au lovit una dintre clădiri. Structura, potrivit agenţiilor de presă locale, a luat foc, iar două persoane care se aflau înăuntru şi-au pierdut viaţa.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Este loc strategic
Aeroportul Hostomel, principala pistă folosită de Antonov, rămâne una dintre cele mai fierbinţi zone ale invaziei ruse de la începutul „operaţiunilor” demarate pe 24 februarie. Nu doar pentru că este un loc strategic pentru a intra apoi în Kiev, ci, conform diverşilor experţi, şi pentru că Moscova vrea să priveze Ucraina de ceea ce a fost de ani de zile o bijuterie aeronautică locală.
Au distrus „Visul”
După zile de ciocniri şi explozii, s-a răspândit vestea că An-225 - redenumit „Mriya” (vis, în ucraineană) - a fost distrus. Fotografiile din satelit distribuite presei nu au oferit indicii clare cu privire la starea aeronavei. Până când un corespondent de televiziune rusă a arătat ce a mai rămas din Antonov: un fuselaj acum neutilizat, 3 dintre cele 6 motoare aparent distruse şi o aeronavă fără nicio şansă de a se ridica de la sol. Potrivit Ministerului Ucrainean al Apărării, ar fi nevoie de cel puţin 5 ani de muncă şi peste 3 miliarde de dolari, pentru a reconstrui An-225.
Are 4 divizii
A anihila Antonov înseamnă a priva Ucraina de o companie care de-a lungul anilor a construit avioane de recunoaştere, avioane pentru transportul de pasageri (regional şi turbopropulsor) şi mai ales pentru transportul de marfă. Compania a fost împărţită în 4 părţi: divizia de avioane de marfă, divizia de avioane de pasageri, divizia de marfă şi asistenţă pentru clienţi.
Ruşii au deteriorat grav şi celălalt sediu al lui Antonov din Harkov, unde a fost asamblat modelul An-74, folosit şi pentru transportul de marfă. Un model care, în ciuda solicitărilor, nu mai fusese produs din 2015, acumulând datorii egale cu 170 de milioane de dolari, potrivit unei şedinţe parlamentare din toamna anului trecut. Oprirea construcţiei a fost însă o consecinţă directă a ambreiajelor cu Rusia: 60-70% din componentele necesare asamblarii aeronavei proveneau de la Moscova şi împrejurimile sale, ceea ce nu mai era posibil.
Istoria companiei
Înfiinţată la 31 mai 1946 de Oleg Antonov, compania ucraineană a construit peste 22.000 de avioane „depăşind peste 500 de recorduri mondiale”, explică site-ul oficial. Cu peste 12.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 300 de milioane de dolari, a fost şi una dintre cele mai importante companii din Europa de Est. În iunie 2016, Antonov a ajuns - împreună cu alte facilităţi similare - în cadrul diviziei aerospaţiale Ukroboronprom, deţinută public, cu venituri anuale de peste 1,3 miliarde de dolari.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Doi concurenți s-au logodit în secret, chiar în timpul filmărilor Asia Express 😲 Abia acum s-a aflat!
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe