De ce vor ruşii să distrugă compania Antonov, socotită inima Ucrainei

Armata rusă atacă din nou sediul companiei care construieşte avioane la periferia Kievului, după ce a distrus An-225, cel mai mare avion din lume

Urmărește
19366 afișări
Imaginea articolului De ce vor ruşii să distrugă compania Antonov, socotită inima Ucrainei

După ce a distrus cea mai mare aeronavă din lume - şi, de asemenea, singura -, armata rusă a revenit a lovit sediul producătorului ucrainean de avioane la nord de Kiev şi unul dintre furnizorii celor mai mari avioane existente. Luni, 14 martie, obuzele de artilerie au lovit una dintre clădiri. Structura, potrivit agenţiilor de presă locale, a luat foc, iar două persoane care se aflau înăuntru şi-au pierdut viaţa.

Este loc strategic

Aeroportul Hostomel, principala pistă folosită de Antonov, rămâne una dintre cele mai fierbinţi zone ale invaziei ruse de la începutul „operaţiunilor” demarate pe 24 februarie. Nu doar pentru că este un loc strategic pentru a intra apoi în Kiev, ci, conform diverşilor experţi, şi pentru că Moscova vrea să priveze Ucraina de ceea ce a fost de ani de zile o bijuterie aeronautică locală.

Au distrus „Visul”

După zile de ciocniri şi explozii, s-a răspândit vestea că An-225 - redenumit „Mriya” (vis, în ucraineană) - a fost distrus. Fotografiile din satelit distribuite presei nu au oferit indicii clare cu privire la starea aeronavei. Până când un corespondent de televiziune rusă a arătat ce a mai rămas din Antonov: un fuselaj acum neutilizat, 3 dintre cele 6 motoare aparent distruse şi o aeronavă fără nicio şansă de a se ridica de la sol. Potrivit Ministerului Ucrainean al Apărării, ar fi nevoie de cel puţin 5 ani de muncă şi peste 3 miliarde de dolari, pentru a reconstrui An-225.

Are 4 divizii

 

A anihila Antonov înseamnă a priva Ucraina de o companie care de-a lungul anilor a construit avioane de recunoaştere, avioane pentru transportul de pasageri (regional şi turbopropulsor) şi mai ales pentru transportul de marfă. Compania a fost împărţită în 4 părţi: divizia de avioane de marfă, divizia de avioane de pasageri, divizia de marfă şi asistenţă pentru clienţi.

Ruşii au deteriorat grav şi celălalt sediu al lui Antonov din Harkov, unde a fost asamblat modelul An-74, folosit şi pentru transportul de marfă. Un model care, în ciuda solicitărilor, nu mai fusese produs din 2015, acumulând datorii egale cu 170 de milioane de dolari, potrivit unei şedinţe parlamentare din toamna anului trecut. Oprirea construcţiei a fost însă o consecinţă directă a ambreiajelor cu Rusia: 60-70% din componentele necesare asamblarii aeronavei proveneau de la Moscova şi împrejurimile sale, ceea ce nu mai era posibil.

Istoria companiei

Înfiinţată la 31 mai 1946 de Oleg Antonov, compania ucraineană a construit peste 22.000 de avioane „depăşind peste 500 de recorduri mondiale”, explică site-ul oficial. Cu peste 12.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 300 de milioane de dolari, a fost şi una dintre cele mai importante companii din Europa de Est. În iunie 2016, Antonov a ajuns - împreună cu alte facilităţi similare - în cadrul diviziei aerospaţiale Ukroboronprom, deţinută public, cu venituri anuale de peste 1,3 miliarde de dolari.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici