FOTO | Aspire for Teachers. Zeci de profesori români învaţă cum să facă şcoala mai atractivă: Să încetăm să predăm ca în 1940

Zeci de profesori din România participă, la Poiana Braşov, la programul pedagogic inovator Aspire for Teachers, unde primesc informaţii despre noi metode de predare, axate pe tehnologii care îi pregătesc pe elevi pentru carierele viitorului, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
1293 afișări
Imaginea articolului FOTO | Aspire for Teachers. Zeci de profesori români învaţă cum să facă şcoala mai atractivă: Să încetăm să predăm ca în 1940

FOTO | Aspire for Teachers. Zeci de profesori români învaţă cum să facă şcoala mai atractivă: Să încetăm să predăm ca în 1940

VEZI MAI JOS GALERIA FOTO 

În cadrul programului Aspire for Teachers, 45 de dascăli români primesc informaţii despre cum să schimbe metodele de predare şi cum să facă şcoala mai atractivă pentru elevi de la speakeri de renume din ţară şi din străinătate. Noile metode, axate mai mult pe tehnologie, îi pregătesc pe elevi pentru carierele viitorului.

„În echipa de organizare avem foarte mulţi învăţători, profesori formatori. Motivul pe care pentru care i-am invitat pe Doug Mader, director al Liceului Sycamore din Cincinnati, şi pe Andrew Wheatley,cel care formează clasele de învăţători, este datorită faptului că ei sunt cu câteva zeci de ani înaintea noastră şi folosesc anumite metode pe care noi nu vrem să le reinventăm, ci vrem doar să analizăm şi să preluăm de la ei lucrurile care nouă ni se pare interesante“, a declarat, marţi, Alexandra Copos, fondator Aspire Academy.

De altfel, Doug Mader, director la Colegiul Sycamore, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, că dacă elevii vor fi determinaţi să gândească global, atunci şi ei, şi dascălii vor avea succes.

„Cred că dacă putem colabora cu educatorii români să îmbunătăţim sistemul educaţional românesc şi pe cel american, ca să-i determinăm pe elevii nostri să gândească global, atunci vom avea succes. Curricula din România este foarte dificilă, cu multe standarde de atins, dar la fel este şi sistemul american. Împreună trebuie să încetăm să predăm ca în 1940 şi trebuie să le permitem elevilor să se îndrepte spre rezolvarea de probleme şi să creăm noi moduri de a învăţa şi a gândi. Copiii pe care îi avem azi în clase vor avea cariere la care noi nici nu ne-am gândit vreodată. Dacă te uiţi la Google, Amazon şi toate aceste mari companii atât de diferite, care acum zece ani nu existau, îşi dai seama că trebuie să faci o schimbare în clasă“, a spus Doug Mader.

Tematica principală a Aspire Academy în proiectul Aspire for Theachers de anul acesta este Project Based Learning – atât partea teoretică şi conceptuală a metodologiei, cât şi despre cum poate fi ea implementată în contextul actual românesc şi dezvoltarea unui soft skills pentru dascăli, respectiv workshopuri interactive axate pe schimbarea mentalităţii în educaţie, autocunoaştere şi inteligenţă emoţională, profesorul ca lider în comunitate, vorbitul în public, comunicarea profesor-părinte-elev.

Pe de altă parte, Aspire for Teachers dezvoltă şi profesorii lideri care pot deveni formatori pentru pentru colegii din şcoală sau pentru părinţii copiilor.

Carmina Vakulovski, care a participat la prima ediţie a Aspire for Teachers, a devenit un model în şcoala sa, după ce a înţeles că elevii din ziua de azi sunt mult mai rapizi şi a trebuit să îşi schimbe strategia de lucru cu ei.

„Încerc să citesc în permanenţă ca să mă ancorez la vremurile prezente ca să-i pot înţelege pe copiii care trăiesc aceste timpuri. Copiii din prezent sunt foarte curioşi, sunt foarte rapizi, vor informaţii scurte, rapide şi atunci eu a trebuit să îmi schimb strategia de lucru. Încerc să structurez mult mai bine informaţiile şi să fac mult mai multe lucruri aplicate cu copiii. Mă ajută foarte mult tehnologia şi softurile de care am aflat la Aspire for Teachers şi de care nu ştiam. De exemplu, fac evalurări în timp real, să aflu părerea fiecărui copil de clasă într-un minut“, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Carmina Vakulovski, participant Aspire for Teachers.

Alţi profesori care au luat parte la programele Aspire Academy spun că au renunţat la metodele clasice, astfel că temele au altă semnificaţie pentru elevii Tatianei Hîrnu, o tânără care predă engleză la o şcoală din Craiova.

„Dăm teme, dar un altfel de teme, teme atractive care să facă elevii să iubească şcoala şi să-i atragă spre a descoperi într-un mod plăcut informaţii noi. Şi atunci ne folosim de tehnologie, pentru că toţi elevii iubesc tehnologia, telefonul mobil, tableta, Ipad-ul, le punem în mână şi activitatea capătă un alt înţeles pentru ei. Ceea ce pentru ei poate părea o joacă, pentru noi este foarte coordonat. Trebuie să ţinem pasul cu elevii, dacă refuzăm să folosim tehnologia, prăpastia dintre noi şi elevi se va adânci şi mai mult“, a declarat Tatiana Hîrnu, profesor din Craiova.

Programul Aspire for Teachers se desfăşoară în Poiana Braşov în perioada 27 august-1 septembrie. Programul se află la a doua ediţie şi îşi propune să fie unul cu impact în educaţia din România.

Aspire for Teachers este creat de dascăli pentru dascăli, fiind o academie pedagogică inovatoare, concepută pentru a îmbunătăţi metodele de predare ale profesorilor din şcolile publice primare şi secundare.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici