Lider sindicat Bechtel: Continuarea lucrărilor e o veste bună. Activitatea începe după plata datoriilor

Liderul Sindicatului "Transilvania" al angajaţilor Bechtel de la Autostrada Transilvania, Mihai Lup, spune că e "o veste bună" continuarea lucrărilor la acest proiect, considerând că activitatea pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş va începe doar după ce statul va plăti toate datoriile către companie.

Urmărește
437 afișări
Imaginea articolului Lider sindicat Bechtel: Continuarea lucrărilor e o veste bună. Activitatea începe după plata datoriilor

Autostrada Transilvania (Imagine: Haaz Sandor/Mediafax Foto)

"Continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania pe 60 de kilometri ai tronsonului Suplacu de Barcău - Borş, judeţul Bihor, este o veste bună şi înseamnă că cel puţin până în 2013 vom avea de lucru la acest proiect. După cum îi cunosc eu pe cei de la Bechtel, nu vor face nimic până nu îşi primesc datoriile din partea statului român. Abia apoi putem vorbi de continuarea lucrărilor. Şi mai este şi problema angajărilor. Pentru acest tronson ar fi nevoie, poate, de 2.000 de persoane, or procedura de angajare, cu protecţia muncii pentru atâţia oameni, este greoaie. Eu estimez că abia undeva în decembrie se va încheia procesul de angajare", a declarat joi liderul Sindicatului "Transilvania" al angajaţilor Bechtel de la Autostrada Transilvania, Mihai Lup.

Potrivit acestuia, pe tronsonul 3 C, Suplacu de Barcău - Borş, s-au executat, până în prezent, o serie de lucrări, astfel încât activitatea nu se reia de la zero.

"O parte din lucrări sunt executate, poate nu vor avea nevoie de atâţia excavatorişti şi buldozerişti ca la o lucrare care începe de la zero, ci mai mult de cei care se ocupă de asfaltare. Vom vedea exact. Trebuie să vedem şi de unde vor aduce utilaje, pentru că cei de la Bechtel au dus foarte multe la alte proiecte, în Kosovo şi Oman", a afirmat Lup.

Mihai Lup a spus că oficialii Ministerului Transporturilor vor trebui să înceapă cât mai repede licitaţiile pentru celelalte tronsoane, în special cel care leagă Gilău de Suplacu de Barcău.

"Va trebui să se continue proiectul pentru a lega Gilău, unde se opreşte acum Autostrada Transilvania, cu Suplacu de Barcău, pentru că acum porţiunea care începe la Borş, la graniţa cu Ungaria, se opreşte la Suplacu în câmp. Să vedem cine va câştiga licitaţiile", a spus Lup.

La ora actuală, la Autostrada Transilvania mai sunt angajate aproximativ 250 de persoane care execută lucrări de întreţinere.

Costul de construire a autostrăzii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai puţin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe două tronsoane, statul fiind liber să liciteze celelalte şase sectoare de drum, a anunţat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Premierul Emil Boc a susţinut la rândul său că Bechtel nu va primi despăgubiri pentru modificarea contractului.

"Se continuă lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, iar la nivelul politic am decis, în coaliţie, ca tronsonul de la Gilău la Mihăieşti să fie scos imediat la licitaţie, deoarece proiectarea este finalizată. Pentru tronsonul Târgu Mureş-Câmpia Turzii va fi reluată proiectarea, în vederea organizării licitaţiei de execuţie. Evident că Bechtel nu va primi despăgubiri, ce despăgubiri să primească ?", a spus Boc.

Potrivit ministrului Transporturilor, compania Bechtel va continua lucrările doar la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii Transilvania, statul fiind liber să liciteze celelalte şase tronsoane, fără nicio pretenţie din partea constructorului american.

Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în 8 tronsoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe 6 dintre ele, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).

Costul de construire a autostrăzii Transilvania pe tronsoanele unde Bechtel continuă să lucreze va fi redus la 6,9 milioane euro/km, faţă de 14,7 milioane euro/km în prezent, pentru celelalte tronsoane costul estimat şi raportat inclusiv la specificul terenului fiind de 7,2 milioane euro/km, nivelul final urmând însă să fie stabilit în urma licitaţiilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici