„În dezacord cu soluţia pronunţată cu majoritate de voturi de CCR, consider că CCR ar fi trebuit să constate că în cauză nu există un conflict juridic de natură constituţională între Ministerul Public-PÎCCJ-DNA şi Guvern, deoarece, faţă de stadiul actual al anchetei penale, nu se poate stabili o imixtiune a Ministerului Public în exercitarea competenţei Guvernului de iniţiere şi adoptare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.13/2017”, precizează judecătorul CCR Livia Stanci în opinia separată.
Ea consideră că CCR trebuia să verifice dacă ”acţiunea procurorilor”, respectiv actele concrete realizate de aceştia, în această cauză, au depăşit competenţa constituţională a Ministerului Public, încălcând-o pe cea a Guvernului de adoptare a unui act normativ concret, şi apoi să statueze, pentru viitor, asupra competenţei celor două autorităţi publice părţi în conflict.
Potrivit judecătorului CCR Livia Stanciu, controlul de oportunitate şi cel de legalitate al OUG interferează, iar dimensiunea legalităţii şi a controlului circumscris acesteia cuprinde şi controlul respectării legii penale în procesul de adoptare a acestei categorii de acte normative.
„Faţă de stadiul actual al anchetei şi în lipsa unei constatări a instanţei de judecată, nu se poate reţine o încălcare a competenţei Guvernului sau Parlamentului, întrucât actele depuse la dosar nu probează verificarea de către Ministerul Public a oportunităţii şi legalităţii OUG 13”, precizează Livia Stanciu în opinia separată.
CCR a admis în 27 februarie sesizarea preşedintelui Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, privind conflictul juridic dintre Guvern şi DNA, referitor la anchetarea de către procurorii DNA a modului în care a fost elaborată OUG 13.