- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (12.11.2014, 13:47)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Regulament CE privind drepturile călătorilor pe transportul feroviar, amânat cu încă cinci ani
Ministerul Transporturilor propune amânarea cu încă cinci ani, până în 2019, a aplicării unui regulament european privind protecţia drepturilor călătorilor care utilizează transportul feroviar, din cauza lipsei banilor pentru despăgubiri şi compensaţii, dar şi a infrastructurii deficitare.
Urmărește
226 afișări
Regulament CE privind drepturile călătorilor pe transportul feroviar, amânat cu încă cinci ani (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
Regulamentul CE privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar a intrat în vigoare în decembrie 2009, dar permite o serie de derogări. Guvernul a aprobat în noiembrie 2009, pentru o perioadă de cinci ani, amânările acceptate în document.
"Acordarea acestor derogări pentru următorii cinci ani este imperios necesară, devenind foarte dificil de asigurat nivelul de regularitate impus de articolele 15 - 17 din Regulamentul (CE) nr.1371/2007, despăgubirile şi compensaţiile pentru întârzieri producând pagube financiare semnificative operatorilor feroviari, urmare a stării deficitare a infrastructurii feroviare, pentru care gestionarul de infrastructură nu poate fi tras la răspundere", se arată în nota de fundamentare a unui proiect de hotărâre de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
Cele trei articole din regulament se referă la răspunderea pentru întârzieri, pierderea legăturii şi anulările, rambursarea şi redirecţionarea călătorilor şi despăgubirile pentru preţul biletului de transport.
Deşi în perioada 2009-2014 s-au luat măsuri în privinţa creşterii calităţii serviciilor feroviare, o nouă amânare este necesară pentru obţinerea unor "compensaţii adecvate pentru serviciul public" şi asigurarea sumelor necesare respectării standardelor minime de calitate a serviciilor prin reînnoirea/modernizarea parcului de material rulant, a sistemelor de informare a călătorilor sau dotări pentru persoane cu mobilitate redusă la nivelul staţiilor de cale ferată, notează autorii proiectului.
"Toate aceste măsuri implică un efort investiţional pe o perioadă de 5-10 ani, care nu poate fi realizat într-un timp scurt de acţionariatele întreprinderilor de transport feroviar de călători şi ale gestionarului de infrastructură", se arată în document.
Neîndeplinirea tuturor prevederilor Regulamentului CE de către aceste companii peste 5-10 ani atrage sancţiuni de tip infringement asupra Romaniei.
"Având în vedere că state mult mai avansate din punct de vedere economic acordă toate derogările posibile, dar şi state precum Bulgaria, care au înţeles să susţină sistemul feroviar în perioada rămasă la dispoziţie, ne menţinem punctul de vedere privind reînnoirea pe 5 ani a perioadei tuturor derogărilor permise de Regulamentului CE 1.371/2007. Menţionăm că, în contextul aplicării viitoarei legislaţii europene ce vizează transportul feroviar - Pachetul 4 feroviar - ce se referă atât la liberalizarea transportului feroviar naţional de călători în spaţiul UE cât şi la licitarea obligatorie a serviciilor publice de călători din 2019, următorii cinci ani sunt decisivi pentru întărirea poziţiei pe piaţă a operatorilor feroviari naţionali", se spune în nota de fundamentare.
Aprobarea actului normativ va permite asigurarea drepturilor călătorilor din transportul feroviar şi în traficul naţional prin aplicarea aceloraşi dispoziţii ca şi în traficul internaţional, dar şi îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor feroviare, se mai arată în document.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe