- Home
- Social
- (18.04.2013, 13:32)
- Bogdan Stanescu
Schimbări importante pentru şoferi: Fără detectoare de radar, dar cu "alcolock". Planurile pentru îmblânzirea şoferilor agresivi
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul “Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013-2020”, care urmează să fie aprobat de Guvern şi să intre în vigoare la doi ani după ce a fost creat, în 2011. Este vorba despre un document-cadru de politici publice pentru îmbunătăţirea traficului rutier din România , în condiţiile în care, pentru prima oară în ultimii 4 ani, numărul de morţi în accidente rutiere a crescut, în 2012. România, alături de celelalte ţări din UE, trebuie să reducă numărul victimelor din accidente rutiere cu 50% până în 2020.
Urmărește
640 afișări
Schimbări importante pentru şoferi: Fără detectoare de radar, dar cu "alcolock". Planurile pentru îmblânzirea şoferilor agresivi (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)
Câteva prevederi îi vor afecta direct pe şoferi. Guvernul plănuieşte interzicerea detectoarelor de radar, introducerea camerelor video cu radar la nivel naţional, interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice, crearea legislaţiei pentru introducerea sistemelor de imobilizare a autovehiculelor, dacă şoferul a băut (dispozitivele “alcolock”), sau reabilitarea şoferilor care rămân fără permis prin consiliere psihologică şi îngrijirea victimelor din accidente rutiere.
Sistemul "alcolock" ar urma să fie folosit pentru vehiculele comerciale ale transportatorilor sau în transportul public, el fiind deja disponibil în unele state UE. Este vorba despre dispozitive care detectează prezenţa vaporilor de alcool atunci când şoferul se urcă la volan şi nu permit pornirea autovehiculului. Nu este clar dacă şi şoferii de rând, persoane fizice, urmează să fie afectaţi, însă există intenţia, la nivel european, ca "alcolock" să devină un element de siguranţă obligatoriu de instalat pe maşini de către producători, aşa cum este ABS-ul.
“Suntem singura ţară din UE care nu avem adoptată la nivel guvernamental Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră. Ea zace şi cred că a venit momentul ca cineva să sesizeze acest lucru”, a declarat şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, la seminarul internaţional “Siguranţa rutieră în context european”, organizat de Poliţia Română.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Novak Djokovic susține că a fost „otrăvit” înainte de expulzarea sa din Australia în 2022. Djokovic: „Analizele au indicat un nivel foarte ridicat de plumb și mercur”
-
Burduja afirmă că preluarea E.ON România de către compania maghiară MVM ar putea fi blocată din motive de securitate: „Nu vom permite gazului rusesc să intre în ţară”
-
Curtea Supremă a SUA semnalează că va menţine interdicţia asupra TikTok din motive de securitate naţională
-
INSP, despre Metapneumovirusul uman: Două cazuri confirmate şi unul în curs de validare
Într-adevăr, această strategie a fost lansată public încă din 2011 şi de atunci zace pe birourile decidenţilor. Actul trebuia adoptat de fiecare minister cu atribuţii în siguranţa rutieră, iar birocraţia şi lipsa de voinţă politică a împiedicat acest lucru până acum.
Schimbări importante pentru şoferi: fără detectoare de radar, fără ATV, cu "alcolock"
Strategia guvernamentală privind siguranţa rutieră lansează principii şi idei generale, cu termene de implementare destul de vagi. Cu toate acestea, Ministerul Afacerilor Interne a propus deja, în mandatul lui Radu Stroe, schimbări drastice ale Codului Rutier şi ale regulamentului de examinare pentru permisul auto, care sunt în linie cu Strategia, după cum a arătat gândul.
Propunerile din Strategie care îi vizează direct pe şoferi se referă la “stoparea agresivităţii rutiere”. Guvernanţii au de gând să interzică folosirea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar sau să înăsprească legea pentru cei care conduc cu viteză mare, prin creşterea graduală a amenzii şi a perioadei de suspendare a permisului, în funcţie de viteză (măsură propusă deja în proiectul noului Cod rutier).
Guvernul mai propune ca şoferii să poată opta pentru recuperarea de puncte de penalizare, primite atunci când încalcă Codul Rutier, “prin participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală/consiliere psihologică, la cursuri de conducere defensivă/preventivă sau la efectuarea în spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere”. Acest sistem ar presupune ca punctele de penalizare să nu se mai radieze automat la 6 luni de la primire.
Citeşte mai multe despre Strategia pentru Siguranţă Rutieră pe www.gandul.info
Citește pe alephnews.ro: Cacealmaua prezidențialelor: Ciolacu anunță că săptămâna viitoare „fixează data alegerilor”. PSD va face sondaje pentru Crin Antonescu, Călin Georgescu, Elena Lasconi, Nicuşor Dan și George Simion/ PNL va face sondaje pentru Ilie Bolojan
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Fără precedent: O companie aeriană folosită de milioane de români dă în judecată un pasager. Reprezentanţii companiei spun că ceea ce a făcut acesta este total inacceptabil
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Patronul FCSB i-a îngrozit pe locuitorii unei celebre stațiuni din România! Și-a făcut stână, dar... Câinii lui Gigi Becali le-au
CANCAN.RO
Dr. Vlad Ciurea avertizează: Care este ELECTROCASNICUL care ne distruge creierul, fără să ne dăm seama
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe