- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (28.05.2013, 14:11)
- Liviu Dadacus
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tăriceanu: Vina pentru situaţia Autostrăzii Transilvania aparţine Bechtel şi Ministerul Transporturilor
Fostul premier Călin Popescu Tăriceanu a declarat, marţi, că vina pentru actuala situaţie privind construcţia Autostrăzii Transilvania aparţine pe de o parte companiei Bechtel, care a fost lăsată să facă ce doreşte, dar şi ministerului Transporturilor, care nu a desemnat un responsabil de proiect.
Urmărește
632 afișări
Călin Popescu Tăriceanu (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax Foto)
Tăriceanu a spus că nu este "foarte bucuros" de aprecierea premierului Victor Ponta, potrivit căruia contractul cu Bechtel trebuie reziliat din cauza "prostiei" celor care erau în 2005 la Transporturi, arătând că e posibil ca primul-ministru să nu cunoască toate detaliile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Rezultate alegeri prezidenţiale pe judeţe. Fiefuri PNL, câştigate de Călin Georgescu. Ciolacu are 16 judeţe, Lasconi - Capitala şi 4 judeţe
-
Rezultate parţiale: Georgescu, în continuare pe primul loc. Luptă strânsă între Ciolacu şi Lasconi
-
Timiş. Rezultate finale alegeri prezidenţiale, turul I. Cu cine au votat timişenii
"Ceea ce pot să vă spun în calitate de premier la acea dată - sigur că nu sunt foarte bucuros de această apreciere a domnului Ponta, poate nu cunoaşte toate detaliile - şi am să vă explic că la acea dată contractul a fost suspendat. S-a început o renegociere a lui pe o serie de indicatori tehnico-economici în special în ceea ce priveşte costul materialelor, care urmau să fie puse în operă", a spus Tăriceanu.
El a menţionat că nu au putut fi negociate condiţiile generale ale contractului cu Bechtel care ar fi fost extrem de costisitoare pentru România şi Bechtel nu ar fi acceptat.
"Prin urmare, ar fi existat riscul de a merge la ruperea contractului, însoţită de plata unor penalităţi usturătoare din partea României către firma Bechtel. Ceea ce s-a putut face la acea dată - şi s-a făcut cu succes - a fost renegocierea unor parametri tehnico-economici care să reducă în mod substanţial costurile", a spus Tăriceanu.
El a arătat că vina pentru actuala situaţie privind construcţia Autostrăzii Transilvania aparţine pe de o parte companiei Bechtel, care a fost lăsată să facă ce doreşte pe şantier, dar şi Ministerului Transporturilor.
"Actuala situaţie nu este datorată numai firmei Bechtel. Dacă vrem să fim obiectivi şi serioşi, este şi datorată incapacităţii Ministerului Transporturilor, sub conducerile succesive pe care le-a avut, de a desemna un responsabil cu acest proiect de amploare majoră şi de importanţă deosebită pentru România, care să urmărească împreună cu Bechtel sau să urmărească ceea ce Bechtel ar trebui să facă", a spus Tăriceanu.
El a spus că Bechtel a fost lăsată să facă ce doreşte pe şantier, să lucreze unde doreşte şi cât doreşte şi, pe baza situaţiilor de lucrări, să îşi deconteze facturile.
"Acest lucru nu a însemnat neapărat că a exista vreo coordonare a proiectului din partea Ministerului Transporturilor, care era titularul de proiect şi, ca atare, trebuie să recunoaştem că avem şi noi o parte de vină că nu ştim să ne gestionăm banii, în cazul de faţă nu foarte puţini. Bechtel are probabil partea lui de vină, dar o parte de vină este şi în zona noastră", a spus Tăriceanu.
El a admis că se referă şi la miniştrii Transportului din mandatul său de premier, arătând că a sesizat un inters slab la nivelul ministerului pentru acest proiect.
"Nu exclud pe nimeni. Din contră, pot să spun că am observat un interes slab la nivelul Ministerului Transporturilor pentru acest proiect. Eu cred că un ministru al Transporturilor, când ai un singur astfel de proiect, ar trebui să fie săptămânal pe şantier pentru a urmări modul de avansare a lucrărilor, respectarea termenelor, pentru a pune presiune mare", a mai spus Tăriceanu.
Contractul cu compania americană Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania trebuie reziliat din cauza prostiei celor care au condus în 2005 Ministerul Transporturilor şi care, în loc să aplice un contract foarte bun, au început renegocieri şi tergiversări, a declarat premierul Ponta.
În 2005, în Guvernul Tăriceanu, Ministerul Transporturilor a fost condus de către Gheorghe Dobre din partea PD.
Întrebat de jurnalişti, după ce a participat la conferinţa "Cities of Tomorrow": dezvoltarea urbană, încotro?, organizată de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germanǎ (AHK Romania) şi MEDIAFAX, dacă din punctul său de vedere contractul cu Bechtel trebuie reziliat, premierul a răspuns afirmativ, argumentând că acest lucru este necesar din cauza "prostiei" celor care au condus în 2005 Ministerul Transporturilor şi au decis să renegocieze contractul în loc să îl aplice.
"În 2005, din cauza prostiei celor care au condus atunci Ministerul Transporturilor - sper că e vorba doar de prostie şi nu de altceva - în loc să se aplice un contract care era foarte bun, au început renegocieri, tergiversări, regândiri, recalculări şi uite că am ajuns după aproape zece ani să nu se mai întâmple nimic", a spus Ponta.
Contractul cu Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania ar urma să fie reziliat în următoarele zile, şi nu luni, după ce vor mai fi stabilite unele detalii, Corpul de Control al premierului urmând în acelaşi timp să verifice derularea contractului de la data încheierii şi până în prezent.
Citește pe alephnews.ro: REZULTATE PARȚIALE. Alegeri prezidențiale 2024, turul 1: Călin Georgescu intră în turul 2
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe