McLaren-Mercedes şi Ferrari par să fi găsit "antidotul" pentru Red Bull

Britanicul Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) a triumfat pentru a doua oară în acest sezon, câştigând, duminică, Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei, după o cursă în care liderul clasamentului piloţilor Sebastian Vettel şi echipa Red Bull au lăsat impresia că au pierdut supremaţia pe pistă.

Urmărește
302 afișări
Imaginea articolului McLaren-Mercedes şi Ferrari par să fi găsit "antidotul" pentru Red Bull

McLaren-Mercedes şi Ferrari par să fi găsit "antidotul" pentru Red Bull (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Grand Prix-ul de la Nurburgring a avut două părţi distincte, prima foarte spectaculoasă, cu numeroase depăşiri, ieşiri în decor şi dueluri roată la roată, şi o a doua bazată pe tactică, în care piloţii au acţionat precum nişte jucători de şah, fiind foarte atenţi la "mutările" adversarilor.

Pentru prima dată în acest an, campionul mondial en-titre nu s-a aflat în prim-plan, nici în calificări, nici în cursă. Sâmbătă, Vettel a coborât în premieră de pe prima linie a grilei, fiind mai lent decât coechipierul său Mark Webber, locul 1 la start, şi decât Lewis Hamilton. Piloţii Ferrari, Fernando Alonso şi Felipe Massa, s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5, urmaţi de Nico Rosberg (Mercedes) şi Jenson Button (McLaren).

Duminică, Webber a dovedit din nou că nu se simte confortabil în "pole position" şi a fost depăşit după start de Hamilton, în timp ce Alonso a trecut de Vettel. Acesta din urmă şi-a recăpătat poziţia a treia, profitând în turul doi de o greşeală a spaniolului, însă după alte şase turui, cei doi au făcut din nou rocada.

Apoi, tridentul Hamilton-Webber-Alonso s-a distanţat de pluton şi şi-a disputat locurile pe podium. Webber a revenit la conducere după prima intrare la boxe, dar la următoarea trecere pe la standuri a retrogradat pe trei, cedând locul întâi lui Hamilton. Alonso a intrat la mijloc, pândind un moment favorabil precum cel de acum două săptămâni, când a speculat o eroare a echipei Red Bull pentru a câştiga la Silverstone.

Ierarhia finală a stat sub semnul întrebării până spre final, deoarece piloţii au preferat să ruleze cât pot de mult cu pneuri soft, lăsând cauciucurile "medii", mai lente, doar pentru câteva tururi. Primul care a "cedat" a fost Hamilton şi a intrat la boxe în turul 52/60, când avea un avans de două secunde faţă de Alonso. Spaniolul s-a gândit că mai poate stoarce timpi buni din "softurile" sale şi a mai tras două tururi, dar nu a reuşit să treacă în faţa lui Hamilton. La fel a gândit şi Webber, care a mai zăbovit alte două tururi pe pistă înainte de a recurge la "medii", însă nici el nu reuşit nimic notabil şi a rămas pe locul 3.

Astfel, Hamilton, care s-a impus şi în China, a devenit primul pilot ce obţine două victorii în acest sezon, cu excepţia lui Vettel, de şase ori câştigător în 2011. Totuşi, bucuria McLaren nu a fost deplină, deoarece Jenson Button a fost nevoit să abandoneze în turul 36 din cauza unor probleme mecanice. El era pe poziţia a şasea în acel moment.

Sebastian Vettel a avut propriul său "război" în această cursă, unul departe însă de podium, deşi evolua chiar în faţa propriilor suporteri. Obişnuit cu evoluţiile solitare din poziţia de lider, germanul a trecut acum la munca de jos şi a fost obligat să lupte din greu pentru un loc cât mai bun. Campionaul mondial şi-a răsucit monopostul pe pistă şi a ajuns pe 7 la un moment dat, dar a recuperat două poziţii, ajungând în spatele lui Felipe Massa, de care nu a trecut decât în ultimul tur. Atunci, ambii piloţi au intrat la boxe pentru schimbul soft/medii, iar mecanii Ferrari l-au întârziat pe brazilian şi i-au oferit lui Vettel un nesperat loc 4. Însă germanul a încheiat cursa la aproape 50 de secunde de învingător, o situaţie nemaiîntâlnită în acest an.

Adrian Sutil (Force India) a ocupat locul şase, fiind ultimul pilot care a terminat în acelaşi tur cu învingătorul. Componenţii echipei Mercedes au obţinut poziţiile 7 şi 8, cu Nico Rosberg din nou în faţa coechipierului său Michael Schumacher. Kamui Kobayashi (Sauber) şi Vitali Petrov (Lotus Renault) s-au clasat în această ordine pe ultimele două locuri care aduc puncte în clasament.

În ciuda unor evoluţii mediocre, avantajul covârşitor pe care Vettel şi Red Bull îl au în clasamentele generale îi scuteşte încă de emoţii. La piloţi, germanul (216 puncte) are 77 de puncte în faţa lui Webber (139). Hamilton a urcat pe trei, cu 134 de puncte, scoţându-l pe Alonso (130) în afara podiumului.

La constructori, Red Bull a acumulat 355 de puncte, mai mult cu 112 puncte decât McLaren-Mercedes (243), în timp ce Ferrari este pe locul trei, cu 192 de puncte.

Etapa a XI-a a sezonului, Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei va avea loc săptămâna viitoare pe circuitul Hungaroring.

(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici