Victorie de bun augur pentru Kimi Raikkonen

Pilotul Kimi Raikkonen de la Lotus-Renault a păşit cu dreptul în noul sezon şi a obţinut o victorie de bun augur la Melbourne, în Marele Premiu al Australiei, prima etapă a CM de Formula 1, succes pe care finlandezul l-a înregistrat şi în 2007, an în care a câştigat titlul mondial cu Ferrari.

Urmărește
190 afișări
Imaginea articolului Victorie de bun augur pentru Kimi Raikkonen

FOCUS: Victorie de bun augur pentru Kimi Raikkonen (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Raikkonen, 33 de ani, locul trei în clasamentul piloţilor anul trecut, şi-a trecut astfel în palamares al 20-lea Grand Prix câştigat. Totodată, este a doua victorie pentru Raikkonen de la revenirea sa în Marele Circ, în 2012, după doi ani de pauză.

Calificările cursei de la Melborune, întinse pe două zile din cauza ploii, lăsau impresia că hegemonia Red Bull se va prelungi şi în 2013. Triplul campion mondial Sebastian Vettel şi coechipierul său Mark Webber au fost mult mai rapizi decât rivalii lor şi s-au instalat în această ordine pe primele două poziţii ale grilei. Ferrari a prezentat la Melbourne un monopost bine echilibrat, care i-a ajutat în calificări pe Felipe Massa şi Fernando Alonso să ocupe locurile 4, respectiv 5. Între cele două favorite la titlul mondial s-a strecurat Lewis Hamilton, pe 3. Fostul pilot McLaren a fost angajat în această iarnă de Mercedes pentru a-l înlocui pe Michael Schumacher, retras la finalul lui 2012. Echipa germană aşteaptă un suflu nou de la Hamilton, după ce a înregistrat rezultate în general mediocre în cei trei ani de existenţă.

Grila de start îi punea în postura de mari favoriţi pe piloţii Red Bull, însă pneurile Pirelli "oferă" din ce în ce mai mult o imagine deformată a formei monoposturilor după calificări. Şi anul acesta cauciucurile furnizate de compania italiană joacă un rol important în stabilirea ierarhiilor, poate mai mult decât anul trecut. O maşină poate fi rapidă pe un tur de pistă, dar poate la fel de bine să nu fie capabilă să ţină ritmul unei curse întregi. Sau poate fi lentă în calificări şi eficientă pe durata mai multor tururi.

Cazul lui Raikkonen şi al monopostului său Lotus-Renault se înscrie în ultima situaţie. Plecat de pe locul şapte, finalandezul a urcat două poziţii după start, apoi timpii pe care i-a înregistrat pe tur au fost din ce în ce mai buni, în comparaţie cu cei ai adversarilor, pe măsură ce pneurile sale se uzau. Astfel, Raikkonen şi-a putut permite o startegie cu numai două opri la boxe, una mai puţin decât ceilalţi piloţi din Top 6, iar timpul economisit i-a adus o victorie clară, la peste 12 secunde de al doilea clasat, Alonso. La polul opus s-a situat evoluţia coechipierului său, Romain Grosjean, care a terminat MP al Australiei pe locul 10, la aproape un minut şi jumătate de învingător.

Ferrari F138 a arătat bine din puncte de vedere al performanţelor la acest început de sezon, cel puţin dacă este comparat cu predecesorul său, care a fost dezamăgitor la startul competiţiei din 2012. Alonso are la dispoziţie o maşină cu un plus de rapiditate în calificări şi cu aceeaşi fiabilitate ca la finalul ediţiei precedente. Acum, spaniolul se poate bate la titlu cu un pachet tehnic competitiv, iar duminică el a fost în cărţile victoriei până aproape de final. Alonso a avut un start reuşit, a urcat în primele viraje de pe locul 5 pe 3, după Vettel şi Massa, care se instalaseră la conducere. Ca de obicei, depăşierea lui Massa nu a fost o problemă pentru Fernando Alonso, care apoi l-a întrecut şi pe Vettel, în urma opririlor la boxe. Totuşi, rămas în "duel" cu Raikkonen, Alonso nu s-a putut apropia ameninţător de acesta, astfel că a trebuit să se mulţumească numai cu locul secund. O altă veste bună pentru Ferrari a fost evoluţia solidă a lui Massa. Brazilianul a ocupat locul patru în final, acest rezultat fiind o promisiune că va ajuta scuderia cu puncte importante în competiţia constructorilor.

Un pas înapoi pare a fi făcut Red Bull, care nu şi-a putut capitaliza locurile fruntaşe pe grila de start. Vettel a plecat bine în cursă, menţinându-şi prima poziţie, spre deosebire de Webber, autorul unui nou start ratat. Germanul a condus până în turul 8/58, când a intrat la boxe şi a cedat definitiv conducerea. El a rămas aproape de Alonso mult timp, dar în final nu a putut obţine mai mult de o clasare pe locul trei. Webber a ajuns după start pe locul 7 şi a încheiat MP al Australiei al şaselea.

Mercedes aşteaptă multe de la Lewis Hamilton, dar monopostul nu se ridică deocamdată la nivelul unui candidat la titlul mondial. Hamilton a fost rapid în calificări, dar în cursă maşina sa a uzat gumele peste aşteptări. Plecat şi el cu ideea unei strategii cu două opriri la boxe, britanicul a fost nevoit să treacă la planul B şi să efectueze o trecere suplimentară pe la standuri. Doar locul 5 pentru noul pilot Mercedes la finalul cursei australiene, în timp ce coechipierul său Nico Rosberg a fost nevoit să abandoneze în turul 27, din cauza unei probleme la instalaţia electrică, într-un moment în care avea şanse la o clasare pe locurile 6-7.

Cea mai apreciată evoluţie dintre echipele de la mijlocul plutonului a avut-o Force India, care a punctat cu ambii piloţi: Adrian Sutil s-a clasat pe 7, iar Paul di Resta pe 8. Pornit de pe locul 12 al grilei, Sutil a condus cursa o bună perioadă când monopostul său a fost echipat cu pneurile medii şi se părea că germanul ar putea prinde podiumul. Însă comportamentul maşinii sale s-a schimbat radical în rău, atunci când, pe final, a "încălţat" caciucurile supersoft.

Dezamăgirea începutului de sezon este McLaren-Mercedes. Cu o maşină calificată ca fiind "incontrolabilă", Jenson Button nu a reuşit să se claseze decât pe locul 9, în timp ce coechipierul său Sergio Perez a rămas în afara punctelor, pe 11. MP4-28 este greu de stăpânit, este lent atât în calificări, cât şi în cursă, iar oficialii team-ului de la Woking se gândesc serios să recurgă la monopostul de anul trecut, care, în ciuda unor probleme de fiabilitate, era măcar suficient de rapid.

Următoarea etapă a CM de Formula 1, Marele Premiu al Malaysiei, va avea loc în 24 martie, la Sepang.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici