Caviar pentru oamenii de rând? Japonezii au inventat "Cavianne"

O companie japoneză a reacţionat prompt la scăderea producţiei de caviar din Marea Caspică prin fabricarea unei imitaţii de icre de sturion care se vinde la un preţ de nimic.

Urmărește
342 afișări
Imaginea articolului Caviar pentru oamenii de rând? Japonezii au inventat "Cavianne"

Caviar pentru oamenii de rând? Japonezii au inventat "Cavianne" (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

Un lichid gri, lipicios, este introdus în nişte tuburi de unde se scurge formând mici bile care seamănă cu caviarul. Acţiunea are loc la Hokuyu Foods, un atelier situat în prefectura Aomori, în apropiere de strâmtoarea unde se întâlnesc Oceanul Pacific şi Marea Japoniei.

Această imitaţie de caviar negru, numită "Cavianne", este un amestec din mai multe ingrediente: cerneală de sepie, sâmburi de măr, extract de arici de mare, de stridii şi scoici Saint-Jacques şi o substanţă aglomerantă extrasă dintr-o algă marină.

Inventatorul, Susumu Mikami, fost patiser, spune că a avut nevoie de doi ani pentru a ajunge la formula exactă: bile de mărime egală şi gust care aminteşte de faimosul caviar Beluga.

"Caviarul din Marea Caspică are un gust minunat", îşi aminteşte Mikami, în vârstă de 75 de ani.

Caviarul cel mai scump este cel din icre de beluga, sturioni care trăiesc în Marea Caspică. Însă populaţia de beluga a scăzut dramatic în ultimii ani din cauza pescuitului excesiv.

Rusia, Iran şi alte republici foste sovietice care au graniţă la Marea Caspică au propus anul acesta o întrerupere de cinci ani a pescuitului pentru a reface populaţia de sturioni.

În Japonia, Hokuyu Foods este singurul producător de caviar artificial. Compania produce patru tone pe an, echivalentul unei cincimi din consumul anual de caviar în arhipelag, spune Mikami.

Puţini japonezi cunosc marca lui, cumpărată mai ales de proprietarii de restaurante şi hoteluri care le servesc în locaţiile lor.

Ideea "caviarului artificial" i-a venit lui Mikami după o discuţie cu un cercetător din regiune, care a descoperit că boabele de grozamă înmuiate în cerneală de sepie seamănă cu caviarul. Însă aceste boabe erau prea mici pentru a semăna cu icrele de sturion şi, în plus, aveau un gust rău. Dar a reţinut principiul.

În prezent, Cavianne seamănă la exterior cu caviarul, însă Mikami recunoaşte că învelişul "icrelor" este încă prea dur şi lipicios pentru a părea real.

Produsul său este de şapte ori mai sărac în calorii decât caviarul, iar inventatorul ar vrea ca acesta să fie mai gras şi să aibă un gust mai pronunţat pentru că astfel ar putea să îl exporte.

"Sunt oameni care refuză categoric produsul meu, gourmets care au cunoscut caviarul adevărat. Pot să înţeleg acest lucru", spune Mikami.

Însă acesta adaugă că preţiosul fel de mâncare original este pe cale de dispariţie şi că "oamenii sunt mulţumiţi de produsul lui".

Inventatorul a ajuns la concluzia că produsul fals şi cel real pot coexista.

O cutie de Cavianne de 50 de grame costă aproximativ 1.000 de yeni (6 euro), de 50 de ori mai puţin decât caviarul original.

Mikami spune că încă nu a obţinut mari beneficii de pe urma caviarului său, însă aminteşte de imitaţia de crab, care în prezent se vinde peste tot în lume.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici