- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- (01.06.2015, 13:08)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Detaliul pe care puţini pasageri îl observă: De ce sunt găurite ferestrele avioanelor
Misterul găurilor de doar câţiva milimetri pe care le putem observa la baza geamurilor din majoritatea avioanelor de pasageri este explicat de către pilotul şi autorul Mark Vanhoenacker, Senior First Officer la British Airways, într-un material publicat de revista Slate.
Urmărește
26160 afișări
De ce sunt găurite ferestrele avioanelor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Fiecare fereastră din cabina pasagerilor este compusă, de regulă, din trei geamuri, ale căror roluri diferă în funcţie de poziţia lor. Principalul scop al panoului aflat cel mai aproape de pasager, de pildă, este acela de a proteja următorul strat de zgârieturi.
Orificiul despre care vorbeşte Mark Vanhoenackerse în articolul publicat pe slate.com se numeşte supapă de aerisire şi se află în stratul din mijloc al acestor ferestre. De cele mai multe ori, aceasta trece neobservată de pasageri, însă, odată observată, poate ajunge să îi pună pe gânduri pe cei care au locuri „la geam”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Americanii își votează astăzi noul Președinte. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Rusia a distrus viitorul Ucrainei. Câţi micuţi a ucis războiul început pe 24 februarie 2022
-
PNL s-a retras de la audierea Roxanei Mînzatu în Parlament
-
Acest lucru l-ar putea îngenunchea cu adevărat pe Putin. Veniturile guvernului din petrol s-au prăbuşit: scădere cu 29%
Conform pilotului de la British Airways, rolul acestei supape este unul destul de important pentru siguranţa cabinei de pasageri, întrucât contribuie la echilibrarea diferenţei de presiune înregistrate în timpul unui zbor.
Pe măsură ce aparatul de zbor se ridică de la sol, presiunea aerului scade atât în cabină cât şi în afara ei, însă sistemul de presurizare al aeronavei menţine un anumit nivel de siguranţă în interior. Datorită acestei supape, diferenţa de presiune este resimţită cel mai puternic de geamurile exterioare ale aparatelor de zbor.
„Scopul supapei de aerisire din geamul interior al ferestrei este să permită echilibrarea presiunii între cabina pasagerilor şi aerul dintre panouri, astfel încât presiune din interiorul cabinei să fie aplicată doar pe stratul exterior”, explică Marlowe Moncur, directorul tehnic al unei firme care produce astfel de ferestre.
În situaţia extrem de puţin probabilă în care geamul exterior ar ceda, presiunea ar fi preluată de panoul din mijloc, caz în care ar apărea, într-adevăr, o uşoară scurgere de aer prin supapa respectivă, care ar fi ţinută sub control, însă, de sistemul de presurizare al avionului.
Conform unui inginer aeronautic contactat de Mark Vanhoenackerse, pe nume Bret Jensen, această supapă de aerisire mai are, însă, un rol important: acela de a degaja umiditatea formată de aerul dintre geamuri şi, implicit, de a preveni formarea de abur sau geheaţă pe suprafaţa ferestrei.
În unele cazuri, însă, între aceste straturi se formează, totuşi, mici flori de gheaţă. Conform experţilor consultaţi de pilot, acestea sunt cauzate de condensaţia apei atunci când aerul din cabină intră în contact cu suprafaţa rece a geamului exterior, unde temperatura poate scădea până la -56 de grade Celsius.
Citește pe alephnews.ro: Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a descoperit la autopsia femeii care a murit în fața spitalului din Slatina. Rudele acuză medicii de malpraxis
CANCAN.RO
Aparatul de bucătărie pe care OBLIGATORIU trebuie să îl deconectați peste noapte pentru a evita un incendiu
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe