- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- BUCUREŞTI, (29.09.2013, 08:00)
- Departamentul Life
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Marile lanţuri de magazine pot schimba comportamentul de achiziţie online
Aproape 60% dintre românii utilizatori de internet ar cumpăra produse alimentare ambalate dacă acestea ar fi comercializate online de marile lanţuri de magazine, potrivit unui studiul realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă.
Urmărește
742 afișări
Marile lanţuri de magazine pot schimba comportamentul de achiziţie online - studiu
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, produsele alimentare proaspete ar trece de bariera generată de neîncrederea în calitatea, prospeţimea şi igiena garantate de un magazin online, dacă acestea ar fi oferite de un retailer cunoscut. Un procent de 35% dintre utilizatorii de internet ar comanda online produse proaspete de la marii retaileri, faţă de doar 2% cumpărători actuali, se arată în studiul realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă.
Principalul avantaj perceput de cumpărători atunci când fac cumpărături online este economia de timp pe care o fac, 80% dintre românii internauţi plasând acest avantaj pe prima poziţie a topului. La mare distanţă de primul avantaj menţionat, cu un procent de 35%, se situează livrarea produselor oriunde în ţară, în timp ce 30% dintre utilizatori apreciază posibilitatea accesării mai multor site-uri în acelaşi timp, fiind astfel posibilă compararea preţurilor aplicate de diferite magazine online.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gabriel Cotabiță a murit la vârsta de 69 de ani
-
Peste 100.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
-
Vin banii europeni. Cum pot companiile să obţină finanţare de peste 1 milion de euro şi ce condiţii trebuie să bifeze
Ţinând cont de intenţiile marilor retaileri de a-şi extinde serviciile în online, studiul realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă a surprins percepţiile românilor cu privire la această oportunitate.
De-a lungul timpului, studiile au arătat că produsele alimentare (fie ele ambalate sau proaspete) şi chiar băuturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mică de a fi cumpărate online.
Procentele celor care au achiziţionat online astfel de produse sunt unele dintre cele mai mici: 6% au menţionat că au cumpărat produse alimentare ambalate şi doar 2% produse alimentare proaspete. Iar principalele motive sunt neîncrederea în prospeţimea lor (56%), în condiţiile igienice asigurate atât la depozitare (53%), cât şi la livrare (28%).
"Trebuie să avem însă în vedere un pattern de achiziţie al cumpărătorului pe care îl întâlnim în mai multe categorii de produse. În urmă cu cinci ani, produsele vestimentare - îmbrăcăminte, încălţăminte - erau pe ultimele locuri în lista de cumpărături achiziţionate. Motivul principal era imposibilitatea de a le proba şi de a testa calitatea materialelor. În ultimii doi ani, însă, această categorie a ajuns pe primele locuri, concurând cu electronicele şi electrocasnicele. Experienţa pozitivă cu magazinele online de produse vestimentare a eliminat treptat această barieră. Aceeaşi barieră - neîncrederea în achiziţionarea unor produse de calitate şi proaspete în cazul celor alimentare - trebuie luată în considerare de marii retaileri care doresc să determine cumpărătorul să le achiziţioneze produsele online", declară Lacramioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare şi Consultanţă.
Conform comunicatului, studiul scoate în evidenţă importanţa experienţei pe care cumpărătorul o are cu magazinul de la care cumpără (chiar dacă experienţa este dobândită în cazul cumpărăturilor realizate în mod clasic).
În ceea ce priveşte achiziţia online de produse alimentare, categorie în care barierele de achiziţie sunt cele mai mari, intenţia de cumpărare creşte foarte mult în condiţiile în care furnizorul este un lanţ mare de magazine. Dacă, în prezent, 6% dintre persoanele care utilizează internetul achiziţionează produse alimentare online, în viitor, 58% declară că ar achiziţiona produse alimentare ambalate, dacă lanţurile mari de magazine ar oferi această posibilitate.
"Aşadar, experienţa cu lanţurile mari de magazine în offline le recomandă şi pentru varianta online. 87% dintre cei intervievaţi ar cumpăra produse dacă marile lanţuri de magazine şi-ar extinde serviciile în online. Inclusiv produsele alimentare proaspete, care trec cel mai greu această barieră a siguranţei calităţii şi prospeţimii ar fi achiziţionate de 35% dintre cumpărătorii, utilizatori de internet, în condiţiile în care ele sunt endorsate de un retailer cunoscut", declară Cristina Goga, Client Service Senior Exact Cercetare şi Consultanţă.
Conform comunicatului, măsurând atractivitatea pentru anumite modalităţi de livrare, cele mai potrivite din punctul de vedere al cumpărătorului sunt prin curier la domiciliu: 44% consideră potrivită livrarea prin curier în ziua plasării comenzii, în timp ce 40% livrarea prin curier cel puţin la o zi după plasarea comenzii. Livrarea în magazin sau în afara magazinului la un punct dedicat, livrări de tip drive-thru, nu sunt deloc atrăgătoare pentru cumpărători.
Echipa Exact care a efectuat studiul a fost formată din: Nicoleta Berbecaru - Project Manager şi Monica Ungureanu - Quantitative Research Manager.
Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 60 de ani, rezidente în localităţile urbane cu peste 50.000 locuitori, utilizatori de internet, care au făcut cumpărături în ultima lună. Volumul eşantionului a fost de 1.135 respondenţi, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare şi Consultanţă, administrat prin internet. Culegerea datelor a fost realizată în intervalul 27 august - 1 septembrie.
Exact Cercetare şi Consultanţă este o agenţie full-service, activă pe piaţă din anul 2008.
Citește pe alephnews.ro: Moscova nu are bani nici să câștige războiul cu Ucraina, nici să piardă. Care este situația economică a Rusiei
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Gabriel Cotabiță a murit cu o mare durere în suflet 😢 Se plângea soției sale că nu îl mai…
CANCAN.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe