Hackerii devin din ce în ce mai buni în a afla parolele conturilor. Care sunt principalele metode folosite şi la ce trebuie să fii atent

  • Atacurile de tip phishing, în care hackerii se dau drept persoane de încredere, devin din ce în ce mai sofisticate
  • Experţii în securitate cibernetică spun că s-a creat o luptă între cei care vor să elimine hackerii şi atacatorii care dezvoltă noi metode
  • Din cauza atacurilor de tip phishing, peste 114.000 de americani au pierdut 57 de milioane de dolari, potrivit unui raport FBI
Urmărește
3107 afișări
Imaginea articolului Hackerii devin din ce în ce mai buni în a afla parolele conturilor. Care sunt principalele metode folosite şi la ce trebuie să fii atent

Hackerii devin din ce în ce mai buni în a afla parolele conturilor. Care sunt principalele metode folosite şi la ce trebuie să fii atent

Hackerii nu mai folosesc programe complicate prin care să spargă sistemele cibernetice, ci preferă să acţioneze mult mai simplu. Experţii în securitate spun că majoritatea atacurilor au apărut în urma furtului de parole, relatează Business Insider.
 
Atacurile de tip phishing, în care hackerii se dau drept persoane de încredere şi cer informaţii personale de la utilizatori, sunt în creştere. Acestea au reprezentat cel mai comun tip de infracţiune în mediul online, în 2019, potrivit unui raport FBI. Peste 114.000 de americani au fost păcăliţi să trimită direct atacatorilor parolele şi datele personale, fapt ce a generat pierderi de peste 57 de milioane de dolari.
 
Experţii te sfătuiesc să nu dai niciodată parolele tale către terţi, chiar dacă mail-urile sau mesajele primite par de încredere. Companiile nu îţi vor cere niciodată datele personale ale conturilor tale.
 
"Majoritatea hackerilor au migrat spre phishing pentru că este mai uşor. Dacă te conving să-mi dai credenţialele tale, s-a terminat. Nu mai am nevoie de altceva", spune Tanmay Ganacharya, directorul echipei de cercetare în securitate de la Microsoft.
 
Majoritatea metodelor nu sunt noi, dar atacatorii lucrează constant să evite sistemele de securitate, spune Ganacharya. Iată care sunt cele mai comune tactici adoptate de hackeri.
 
Atacatorii cibernetici vor încerca să intre în sistem folosindu-se de angajaţii situaţi cei mai jos pe scara ierarhică, cărora le vor trimite mailuri ce par de încredere. Li se va cere să se autentifice cu un username şi o parolă, iar după ce obţin accesul, le va fi mult mai uşor să compromită conturile altor angajaţi cu funcţii înalte. De asemenea, hackerii vor încerca întotdeauna să spargă sistemele companiilor mici, pentru a ajunge mai simplu la partenerii de business importanţi.
 
"În loc să primeşti un mail de la cineva care are o adresă cu terminaţia 'gmail.com', de exemplu, mesajul va veni de la un partener de business cu care lucrezi zilnic. În phishing este vorba doar despre a câştiga încrederea celuilalt cu ajutorul e-mailului, pentru ca victima să dea click şi să introducă credenţialele sale", a mai spus specialistul Microsoft.
 
Vechea metodă "typosquatting" revine în prim-plan. Hackerii se folosesc de domenii de internet faimoase, cărora le schimbă litere, în speranţa că unii utilizatori le vor accesa. Spre exemplu, există adrese de internet cu numele "goggle.com" sau "yuube.com".
 
Paginile false unde te poţi loga la contul tău de e-mail devin, de asemenea, din ce în ce mai sofisticate, atrag atenţia experţii. Atacatorii au reuşit să realizeze pagini aproape identice, pe care sistemele de securitate nu le pot recunoaşte: au modificat un font sau au mutat un pixel. Pagini de autentificare, care seamănă izbitor cu cea de la Outlook, fac victime constant în întreaga lume.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici