- Home
- Tehnologie
- (29.06.2022, 16:44)
- Iulian Moşneagu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Volkswagen avertizează că producţia de baterii pentru vehiculele electrice este o provocare mai mare decât interzicerea motoarelor cu combustie în UE
Acordul UE privind eliminarea treptată a maşinilor cu motoare pe benzină şi diesel în mai puţin de 12 ani reprezintă o provocare, dar un obstacol şi mai mare va fi producerea de baterii suficiente pentru a alimenta maşinile electrice necesare, a declarat miercuri un director executiv de la Volkswagen.
Urmărește
9159 afișări
Comentariul a fost făcut după ce, în prima parte a zilei de miercuri, ţările UE au ajuns la un acord cu privire la propunerile de legi pentru combaterea schimbărilor climatice, printre care una care prevede ca maşinile noi vândute în UE să nu emită CO2 începând cu 2035. Acest lucru ar face imposibilă vânzarea de maşini cu motoare cu combustie internă.
Comisia Europeană a propus pentru prima dată pachetul de măsuri în vara anului trecut, cu scopul de a reduce emisiile care încălzesc planeta în acest deceniu, dar acordul încheiat în cursul nopţii face probabil ca propunerea să devină lege europeană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Americanii își votează astăzi noul Președinte. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Netanyahu plănuieşte să-i concedieze şi pe şefii IDF şi Shin Bet - surse
-
Noul ministru al Apărării din Israel are origini româneşti. Cine este Israel Katz
-
Protestatarii încep să se adune la Ierusalim şi Tel Aviv după ce Gallant a fost demis
"Este un obiectiv provocator. Credem că este realizabil", a declarat miercuri directorul financiar al VW, Arno Antlitz, într-un interviu acordat pentru Reuters.
"Cel mai provocator subiect nu este accelerarea uzinelor de automobile. Cel mai dificil subiect va fi accelerarea lanţului de aprovizionare cu baterii".
VW a declarat că va înceta să mai vândă maşini cu motoare cu combustie în regiune până la atingerea obiectivului, dar unii producători auto mai în urmă în cursa pentru dezvoltarea de vehicule electrice, cum ar fi Toyota, ar putea avea dificultăţi în atingerea obiectivului. Constructorul auto japonez a refuzat să comenteze miercuri.
Marii constructori auto s-au întrecut în a asigura aprovizionarea cu celule de baterii, dar găsirea de suficiente materii prime pentru baterii ar putea fi o problemă mai mare.
Eşecul de a obţine rezerve adecvate de litiu, nichel, mangan sau cobalt ar putea încetini trecerea la vehiculele electrice (EV), ar putea face ca aceste vehicule să fie mai scumpe şi ar putea ameninţa marjele de profit ale producătorilor de automobile.
Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat luna trecută că se aşteaptă ca o penurie de baterii pentru vehicule electrice să afecteze industria auto în 2024-2025, deoarece producătorii încearcă să accelereze vânzările de vehicule electrice, construind în acelaşi timp noi fabrici de baterii.
Acordul de la Luxemburg a fost obţinut după mai mult de 16 ore de negocieri, Italia, România şi alte state dorind ca eliminarea treptată să fie amânată până în 2040.
În cele din urmă, ţările au susţinut un compromis care a menţinut obiectivul din 2035 şi a cerut Bruxelles-ului să evalueze în 2026 dacă vehiculele hibride ar putea respecta obiectivul.
Propunerea 2035 este concepută astfel încât, teoretic, orice tip de tehnologie auto, cum ar fi hibrizii sau maşinile care funcţionează cu combustibili sustenabili, ar putea să o respecte, atâta timp cât aceasta înseamnă că maşina nu are emisii de dioxid de carbon.
Revizuirea din 2026 a Comisiei ar urma să evalueze ce progrese tehnologice au fost realizate în cazul maşinilor hibride pentru a vedea dacă acestea pot respecta obiectivul din 2035.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Greșesc sau nu sondajele americane? Care sunt cele 3 scenarii în care ar putea câștiga Kamala Harris alegerile din SUA
Citește pe www.zf.ro: Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: Un român revoluţionează Internetul: Web 3.0. Noul Web – mai sigur, mai rapid şi mai prietenos cu mediul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Rezultatele din șapte state swing vor decide Președintele SUA. Republicanii susțin că Trump va lua Pennsylvania, care are cele mai multe voturi electorale
Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a ales de averea Ronei Hartner. Motivul pentru care fiica ei nu a primit o moștenire prea mare
CANCAN.RO
„Eu sunt Ilinca”. Soția lui George Simion anunță o surpriză editorială în podcast-ul lui Codin Maticiuc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe