- Home
- Tehnologie
- (29.06.2022, 16:44)
- Iulian Moşneagu
Volkswagen avertizează că producţia de baterii pentru vehiculele electrice este o provocare mai mare decât interzicerea motoarelor cu combustie în UE
Acordul UE privind eliminarea treptată a maşinilor cu motoare pe benzină şi diesel în mai puţin de 12 ani reprezintă o provocare, dar un obstacol şi mai mare va fi producerea de baterii suficiente pentru a alimenta maşinile electrice necesare, a declarat miercuri un director executiv de la Volkswagen.
Urmărește
9179 afișări
Comentariul a fost făcut după ce, în prima parte a zilei de miercuri, ţările UE au ajuns la un acord cu privire la propunerile de legi pentru combaterea schimbărilor climatice, printre care una care prevede ca maşinile noi vândute în UE să nu emită CO2 începând cu 2035. Acest lucru ar face imposibilă vânzarea de maşini cu motoare cu combustie internă.
Comisia Europeană a propus pentru prima dată pachetul de măsuri în vara anului trecut, cu scopul de a reduce emisiile care încălzesc planeta în acest deceniu, dar acordul încheiat în cursul nopţii face probabil ca propunerea să devină lege europeană.
"Este un obiectiv provocator. Credem că este realizabil", a declarat miercuri directorul financiar al VW, Arno Antlitz, într-un interviu acordat pentru Reuters.
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Ministerul Finanţelor a luat joi de la bănci 1,3 mld. lei, la o dobândă de 7,03%/an
-
Ciolacu, despre restructurarea bugetarilor: Indiferent de obstacole - o duc la bun sfârşit
-
RAR avertizează: Escrocheria cu certificate auto false, la mare căutare
"Cel mai provocator subiect nu este accelerarea uzinelor de automobile. Cel mai dificil subiect va fi accelerarea lanţului de aprovizionare cu baterii".
VW a declarat că va înceta să mai vândă maşini cu motoare cu combustie în regiune până la atingerea obiectivului, dar unii producători auto mai în urmă în cursa pentru dezvoltarea de vehicule electrice, cum ar fi Toyota, ar putea avea dificultăţi în atingerea obiectivului. Constructorul auto japonez a refuzat să comenteze miercuri.
Marii constructori auto s-au întrecut în a asigura aprovizionarea cu celule de baterii, dar găsirea de suficiente materii prime pentru baterii ar putea fi o problemă mai mare.
Eşecul de a obţine rezerve adecvate de litiu, nichel, mangan sau cobalt ar putea încetini trecerea la vehiculele electrice (EV), ar putea face ca aceste vehicule să fie mai scumpe şi ar putea ameninţa marjele de profit ale producătorilor de automobile.
Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat luna trecută că se aşteaptă ca o penurie de baterii pentru vehicule electrice să afecteze industria auto în 2024-2025, deoarece producătorii încearcă să accelereze vânzările de vehicule electrice, construind în acelaşi timp noi fabrici de baterii.
Acordul de la Luxemburg a fost obţinut după mai mult de 16 ore de negocieri, Italia, România şi alte state dorind ca eliminarea treptată să fie amânată până în 2040.
În cele din urmă, ţările au susţinut un compromis care a menţinut obiectivul din 2035 şi a cerut Bruxelles-ului să evalueze în 2026 dacă vehiculele hibride ar putea respecta obiectivul.
Propunerea 2035 este concepută astfel încât, teoretic, orice tip de tehnologie auto, cum ar fi hibrizii sau maşinile care funcţionează cu combustibili sustenabili, ar putea să o respecte, atâta timp cât aceasta înseamnă că maşina nu are emisii de dioxid de carbon.
Revizuirea din 2026 a Comisiei ar urma să evalueze ce progrese tehnologice au fost realizate în cazul maşinilor hibride pentru a vedea dacă acestea pot respecta obiectivul din 2035.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Un marinar român a fost eliberat de rebelii Houthi. Cum evoluează situația din Orientul Mijlociu
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Un român revoluţionează Internetul: Web 3.0. Noul Web – mai sigur, mai rapid şi mai prietenos cu mediul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Yuval Raphael a fost aleasă să reprezinte Israelul la Eurovision 2025. Artista a supraviețuit atacului Hamas din 7 octombrie 2023
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe