- Home
- Tehnologie
- (29.06.2022, 16:44)
- Iulian Moşneagu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Volkswagen avertizează că producţia de baterii pentru vehiculele electrice este o provocare mai mare decât interzicerea motoarelor cu combustie în UE
Acordul UE privind eliminarea treptată a maşinilor cu motoare pe benzină şi diesel în mai puţin de 12 ani reprezintă o provocare, dar un obstacol şi mai mare va fi producerea de baterii suficiente pentru a alimenta maşinile electrice necesare, a declarat miercuri un director executiv de la Volkswagen.
Urmărește
9170 afișări
Comentariul a fost făcut după ce, în prima parte a zilei de miercuri, ţările UE au ajuns la un acord cu privire la propunerile de legi pentru combaterea schimbărilor climatice, printre care una care prevede ca maşinile noi vândute în UE să nu emită CO2 începând cu 2035. Acest lucru ar face imposibilă vânzarea de maşini cu motoare cu combustie internă.
Comisia Europeană a propus pentru prima dată pachetul de măsuri în vara anului trecut, cu scopul de a reduce emisiile care încălzesc planeta în acest deceniu, dar acordul încheiat în cursul nopţii face probabil ca propunerea să devină lege europeană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
"Este un obiectiv provocator. Credem că este realizabil", a declarat miercuri directorul financiar al VW, Arno Antlitz, într-un interviu acordat pentru Reuters.
"Cel mai provocator subiect nu este accelerarea uzinelor de automobile. Cel mai dificil subiect va fi accelerarea lanţului de aprovizionare cu baterii".
VW a declarat că va înceta să mai vândă maşini cu motoare cu combustie în regiune până la atingerea obiectivului, dar unii producători auto mai în urmă în cursa pentru dezvoltarea de vehicule electrice, cum ar fi Toyota, ar putea avea dificultăţi în atingerea obiectivului. Constructorul auto japonez a refuzat să comenteze miercuri.
Marii constructori auto s-au întrecut în a asigura aprovizionarea cu celule de baterii, dar găsirea de suficiente materii prime pentru baterii ar putea fi o problemă mai mare.
Eşecul de a obţine rezerve adecvate de litiu, nichel, mangan sau cobalt ar putea încetini trecerea la vehiculele electrice (EV), ar putea face ca aceste vehicule să fie mai scumpe şi ar putea ameninţa marjele de profit ale producătorilor de automobile.
Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat luna trecută că se aşteaptă ca o penurie de baterii pentru vehicule electrice să afecteze industria auto în 2024-2025, deoarece producătorii încearcă să accelereze vânzările de vehicule electrice, construind în acelaşi timp noi fabrici de baterii.
Acordul de la Luxemburg a fost obţinut după mai mult de 16 ore de negocieri, Italia, România şi alte state dorind ca eliminarea treptată să fie amânată până în 2040.
În cele din urmă, ţările au susţinut un compromis care a menţinut obiectivul din 2035 şi a cerut Bruxelles-ului să evalueze în 2026 dacă vehiculele hibride ar putea respecta obiectivul.
Propunerea 2035 este concepută astfel încât, teoretic, orice tip de tehnologie auto, cum ar fi hibrizii sau maşinile care funcţionează cu combustibili sustenabili, ar putea să o respecte, atâta timp cât aceasta înseamnă că maşina nu are emisii de dioxid de carbon.
Revizuirea din 2026 a Comisiei ar urma să evalueze ce progrese tehnologice au fost realizate în cazul maşinilor hibride pentru a vedea dacă acestea pot respecta obiectivul din 2035.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Un român revoluţionează Internetul: Web 3.0. Noul Web – mai sigur, mai rapid şi mai prietenos cu mediul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Jennifer Lopez dezvăluie „dificultățile” pe care le întâmpină ca părinte care are gemeni: „Vrei să dai tot ce ai mai bun pentru ei. Vrei să îi ridici”
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe