ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Topul apariţiilor politicienilor în mediul online

Ziua Referendumului, privită ca un punct terminus pentru disputa între preşedintele Traian Băsescu şi USL, a fost de fapt începutul unei desfăşurări de forţe de ambele părţi foarte vizibilă în mediul online. De la demisii, remanieri, întâlniri cu oficiali străini, declaraţii acide, până la audieri, stenograme, controverse şi modelling, politicienii au oferit publicului în ultimele două săptămâni o alternativă la ştirile despre caniculă şi turism, obişnuitele acestei perioade. Dacă definirea unei majorităţi şi cine este de drept Preşedinte al României se dezbat încă, în ceea ce priveşte vizibilitatea acestora în mediul online, lucrurile sunt clare.

Urmărește
1667 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Topul apariţiilor politicienilor în mediul online

ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Topul apariţiilor politicienilor în mediul online (Imagine: Mediafax Foto)

Mediafax Monitorizare a analizat în cele două săptămâni ce au urmat Referendumului (perioada 29 iulie-13 august 2012), aproximativ 68.000 de surse de informare online -  site-uri, conturi de Twitter, pagini de Facebook şi bloguri, urmărind apariţia politicienilor români şi a altor persoane publice implicate în disputele politice în articolele difuzate în online. Dacă sportivii români şi performanţele acestora la Jocurile Olimpice i-au făcut pe români să se bucure împreună, criza politică, prin personajele şi atacurile reciproce continue, i-a polarizat cu aceeaşi intensitate.

Cu aproape 30,000 de apariţii în sursele monitorizate, Traian Băsescu este lider în topul celor mai mediatizate personaje politice în mediul online, post-Referendum. Preşedintele suspendat este urmat la o distanţă de aproape 10,000 de apariţii de premierul Victor Ponta. La aproximativ 15,000 diferenţă ca număr de apariţii, în clasament ocupă locul 3 preşedintele interimar, Crin Antonescu.

Demisiile lui Ioan Rus şi Victor Paul Dobre au fost foarte mediatizate, cei doi ocupând următoarele două locuri în clasamentul realizat de Mediafax Monitorizare cu 5,876, respectiv 3,110 menţionări. Următorii, în ordine, au fost: Dan Şova (2,895 apariţii),Mona Pivniceru (2,342 apariţii), Ion Iliescu (2,044 apariţii), Titus Corlăţean (1,937 apariţii), Andrei Marga (1,819 apariţii), chestorul Constantin Manoloiu (1,039 apariţii), Radu Mazăre (931 de apariţii), Liviu Dragnea (589 apariţii) şi Dan Voiculescu (392 apariţii).

În ceea ce priveşte menţionarea politicienilor în postările din social media, top trei poziţii rămâne neschimbat: Traian Băsescu (5,242 apariţii), Victor Ponta (4,018 apariţii) şi Crin Antonescu (3,431 apariţii). Celelalte personaje adună un număr mic de menţiuni, sub 1000.

Ponderea cea mai mare în mediatizarea în social media în perioada analizată au avut-o mesajele de pe Twitter.

Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar şi social media. Astfel, agenţiile de PR şi specialiştii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor din aproximativ 68.000 de surse.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online.

La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează. Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici