ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Topul apariţiilor politicienilor în mediul online. Cine a fost cel mai mediatizat în luna ianuarie

Premierul Victor Ponta a fost cel mai mediatizat politician în mediul online în luna ianuarie, el conducând în topul apariţiilor, urmat de Traian Băsescu şi de Crin Antonescu, relevă o analiză realizată de Mediafax Monitorizare.

Urmărește
663 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Topul apariţiilor politicienilor în mediul online. Cine a fost cel mai mediatizat în luna ianuarie

ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Topul apariţiilor politicienilor în mediul online. Cine a fost cel mai mediatizat în luna ianuarie

Prima lună a anului 2013 fost una bogată în evenimente, declaraţii, decizii ale Guvernului, dar şi de conflicte politice între membrii Guvernului şi cei ai opoziţiei parlamentare. Actorii cei mai vizibili pe scena politică respectă structura majorităţii paralmentare rezultată din alegeri, membrii USL dominând apariţiile în presă din mediul online, conform Mediafax Monitorizare.

În topul politicienilor după numărul de apariţii în mediul online (site-uri) se află Victor Ponta cu un număr total de 37.805 apariţii, urmat de Traian Băsescu cu 21.237 de apariţii, de Crin Antonescu cu 12.122 de apariţii şi de Gigi Becali cu 11.000 de apariţii.

Primul-ministru a apărut în articolele de presă în legătură cu discuţiile şi deciziile legate de taxa auto, lista chiriaşilor RA-APPS, alegerile de la CSM, demiterea conducerii INS, dar şi în contextul conflictelor vizibile între acesta şi Emil Boc pe tema taxelor locale sau cu fostul Ministrul al Educaţiei, Daniel Funeriu, legat de obligativitatea studiilor superioare pentru cadrele didactice din învăţământul preşcolar şi primar.

Traian Băsescu, al doilea în topul apariţiilor, a fost mediatizat în mai mare măsură în legătură cu: criza ostaticilor din Algeria, Ziua Unirii, raportul MCV, propunerile făcute de Ministrul Justiţiei pentru şefia DNA şi superimunitatea parlamentarilor. Traian Băsescu a fost mediatizat în relaţie cu alţi actori politici cum ar fi: Crin Antonescu, Victor Ponta şi Valeriu Zgonea.

Cel de-al treilea în topul apariţiilor, Crin Antonescu, a fost mediatizat în mai mare măsură în contextul evenimentelor legate de Ziua Unirii, conflictele din interiorul PNL, avându-l ca principal oponent pe Călin Popescu Tăriceanu, discuţiile despre alegerile prezidenţiale şi durata mandatului viitorului preşedinte ales, întâlnirile Ponta-Băsescu-Antonescu, dar şi demisia lui Dan Voiculescu.

Cu un volum similar de apariţii, pe locul 4 în top apare colegul de partid al lui Crin Antonescu, George Becali. Numărul mare de referinţe identificate este relaţionat mai degrabă cu rolul de patron al Stelei decât cu omul politic George Becali. Majoritatea articolelor sunt legate de transferuri, declaraţii despre jucătorii Stelei sau de Dosarul Transferurilor.

Pentru că apariţiile lui George Becali în presă în luna ianuarie nu sunt legate de activitatea politică, se poate considera că Liviu Dragnea ocupă locul 4 în topul politicienilor cei mai mediatizaţi în luna ianuarie 2013 în presa din mediul online. Acesta a avut 5.000 de apariţii legate în special pe ninsorile din ţară şi activitatea CNADNR, taxa auto şi taxele locale, precum şi raportul MCV.

Următorii politicieni s-au situat în a doua jumătate a topului de 10 politicieni cei mai mediatizaţi: Dan Voiculescu - 4.739 de apariţii, Adrian Năstase - 4.697 de apariţii, Eugen Nicolăescu - 4.417 apariţii, Călin Popescu Tăriceanu - 3,894 de apariţii şi Relu Fenechiu - 3.716 apariţii.

Mediafax Monitorizare a analizat în perioada 1-31 ianuarie 2013 aproximativ 37.000 de site-uri online şi au fost identificate 125.000 articole referitoare la politicieni.

Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar şi social media. Astfel, agenţiile de PR şi specialiştii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor din aproximativ 68.000 de surse.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online.

La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează. Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici