Audienţe radio: Kiss FM - lider la nivel naţional şi urban, ZU - cel mai ascultat în Capitală

Kiss FM este cel mai ascultat post de radio la nivel naţional şi urban, în timp ce Radio ZU este cel mai ascultat în Bucureşti, potrivit valului de primăvară al Studiului de Audienţă Radio (SAR), realizat de IMAS şi Mercury Research, în perioada 10 ianuarie - 1 mai 2011.

Urmărește
753 afișări
Imaginea articolului Audienţe radio: Kiss FM - lider la nivel naţional şi urban, ZU - cel mai ascultat în Capitală

Audienţe radio: Kiss FM - lider la nivel naţional şi urban, ZU - cel mai ascultat în Capitală (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

În urma schimbării procedurii de culegere a datelor - de la interviuri domiciliare faţă în faţă la interviuri telefonice - şi a proiectării eşantionului, Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) nu a recomandat compararea rezultatelor valului de primăvară 2011 cu valurile anterioare de măsurare a audienţei radio.

Astfel, numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, este de 11.425.800, potrivit valului de primăvară al Studiului de Audienţă Radio (SAR).

La nivel naţional, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 2.764.800 de ascultători (15,3% cotă de piaţă), urmat de Radio România Actualităţi, cu 2.209.600 ascultători (cea mai mare cotă de piaţă - 15,8%) şi Radio ZU - 1.768.800 de ascultători (10% cotă de piaţă).

Topul celor mai ascultate posturi de radio la nivel naţional este continuat de: Radio România Regional - 1.637.500 de ascultători (11,1% cotă de piaţă), Europa FM - 1.505.800 de ascultători (9,5% cotă de piaţă), Pro FM - 1.292.400 de ascultători (7,1% cotă de piaţă), Antena Satelor - 670.900 de ascultători (4,5%), Radio 21 - 547.100 de ascultători (2,6% cotă de piaţă), Magic FM - 508.600 de ascultători (3,3%), Naţional FM - 261.000 de ascultători (1,6%), Radio România Cultural - 180.700 de ascultători (0,7%) şi Rock FM - 152.000 de ascultători (0,9%).

Pe de altă parte, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, pe primul loc se situează Kiss FM, cu 1.753.800 de ascultători (16,5% cotă de piaţă), urmat de Radio România Actualităţi, cu 1.253.200 de ascultători (14,4% cotă de piaţă) şi Radio ZU, cu 1.131.800 de ascultători (10,6% cotă de piaţă).

Topul zece al celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat cu: Europa FM (1.010.600 ascultători), Pro FM (764.500), Radio România Regional (706.700), Magic FM (439.000), Radio 21 (373.800), Naţional FM (199.300), Radio Antena Satelor (195.800), Rock FM (136.800) şi Radio România Cultural (128.400).

În schimb, la nivelul oraşului Bucureşti, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi, pe publicul de peste 11 ani, se situează Radio ZU, cu 220.800 de ascultători (11,5% cotă de piaţă), urmat de Radio România Actualităţi, care a avut în perioada monitorizată 213.600 de ascultători, dar cea mai mare cotă de piaţă, 14,7%. Topul 3 al staţiilor din Bucureşti este încheiat de Kiss FM, cu 208.100 de ascultători (11,4% cotă de piaţă).

Clasamentul în Bucureşti continuă cu: Magic FM (133.300 de ascultători), Europa FM (113.700), Romantic FM (104.600), Vibe FM (79.200), Pro FM (77.700), Radio 21 (68.300), Guerrilla (66.100), Rock FM (59.800), Realitatea FM (42.300), Antena Satelor (41.300), Naţional FM (39.000), Radio România Cultural (28.000), Gold FM (24.900), Radio România Regional (22.500), Music FM (9.800) şi City FM (2.600).

Studiul de Audienţă Radio, realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL, a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în oraşul Bucureşti.

În mod concret, eşantionul a avut un volum de 8.409 persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,1%. În mediul urban s-au realizat 6.340 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,2%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 de interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%). Universul SAR este format din persoane de 11 ani şi peste această vârstă, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România.

În eşantion au fost incluse 1.141 de localităţi din care 69 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 221 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 251 existente, 253 din cele 461 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori din România şi 598 din cele 2.400 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

Localităţile din eşantionul SAR au reieşit din generarea aleatoare a numerelor de telefon pentru realizarea interviurilor şi au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional. În mediul rural au fost adăugate 100 de localităţi selectate aleatoriu pentru realizarea unor interviuri domiciliare faţă în faţă.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

În mediul urban, toate interviurile s-au realizat prin telefonul fix şi telefonul mobil, iar în mediul rural, 52% din interviuri au fost realizate faţă în faţă, la domiciliul respondenţilor, pe baza procedurii creion-hârtie (chestionar tipărit), iar restul, prin telefonul fix şi telefonul mobil. Culegerea datelor din teren s-a realizat după o planificare echilibrată a interviurilor pe tip de localitate şi zi a săptămânii, de-a lungul celor 15 săptămâni de intervievare continuă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici