BRAT: În mediul rural, doar 28% din oameni au grup sanitar, dar aproape 60% au acces la internet

Penetrarea internetului se apropie de 60% în mediul rural, nivelul dezvoltării utilizării şi profilul utilizatorilor fiind similare celor din mediul urban din anii 2007 - 2008, însă doar 28% din populaţie are grup sanitar în locuinţă, potrivit unui studiu BRAT, prezentat la Ziua Cercetării Media.

Urmărește
901 afișări
Imaginea articolului BRAT: În mediul rural, doar 28% din oameni au grup sanitar, dar aproape 60% au acces la internet

BRAT: În mediul rural, doar 28% din oameni au grup sanitar, dar aproape 60% au acces la internet

Studiul a fost prezentat de Arina Ureche, directorul general al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), la ediţia din acest an a evenimentului Ziua Cercetării Media, care este organizată joi, la Bucureşti.

Potrivit studiului, la nivel naţional, 68% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani utilizează internetul, adică 10,3 milioane de oameni, dintre care 36% din mediul rural şi 64% din mediul urban.

De asemenea, directorul general al BRAT a precizat că, la nivel naţional, 50% din populaţia cu vârste cuprinse între 14 şi 64 ani utilizează internetul zilnic, acest procent însemnând 7,6 milioane de oameni.

Arina Ureche a vorbit în prezentarea sa şi despre accesul la utilităţi în mediul rural. Astfel, 99% din oameni au acces la electricitate, 62% au conexiune la internet în gospodărie, iar 45% au alimentare la apă curentă, acelaşi procent fiind înregistrat şi în cazul canalizării. Pe de altă parte, 36% din oameni au baie sau duş în interiorul locuinţei, 32% beneficiază de alimentare cu apă caldă şi doar 28% au un grup sanitar în locuinţă.

Un alt aspect prezentat de Arina Ureche a fost scopul pentru care persoanele folosesc internetul. Astfel, în mediul rural, 69% îl întrebuinţează pentru e-mail, 77% accesează reţelele de socializare, 71% citesc ziare/ reviste, 59% caută informaţii cu ajutorul motoarelor de căutare, 59% urmăresc materiale video online, 52% cumpără diverse produse/ servicii online, 25% îl folosesc pentru servicii bancare şi 37% pentru dating şi flirt.

În zona urbană, 75% din oameni folosesc internetul pentru e-mail, 75% pentru reţelele de socializare, iar 67% pentru a căuta informaţii cu ajutorul motoarelor de căutare. Pe de altă parte, persoanele din mediul urban utilizează internetul pentru a realiza operaţiuni bancare şi 29% pentru dating şi flirt.

"Oamenii accesează în general internetul pentru a comunica şi pentru a se informa. Dacă în mediul urban utilizarea internetului are ca scop economisirea timpului şi accesul facil la anumite servicii, în zona rurală, el este încă exploatat mai mult în zona de divertisment", a spus Arina Ureche.

Aceasta a precizat că, la nivel naţional, 73% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani are acces la internet acasă, procentul însemnând 11 milioane de oameni, din care 42% provin din mediul rural şi 58% din zona urbană.

În funcţie de locul de unde utilizează internetul, cei mai mulţi oameni în folosesc de acasă (96%) atât în mediul urban, cât şi rural, situaţia fiind diferită în cazul utilizării internetului la serviciu: 33%, în mediul rural, şi 42% - zona urbană.

În funcţie de modul de conectivitate pe care îl aleg, 91% din utilizatorii de internet din mediul rural folosesc calculatorul, 18% - tableta şi 59% - telefonul mobil/ smartphone. În zona urbană, 95% dintre internauţi folosesc calculatorul, 15% - tableta şi 45% - telefonul mobil/ smartphone.

Astfel, potrivit Arinei Ureche, internetul întrece televiziunea după numărul de ore "conştiente" petrecute utilizând acest mediu. "În mediul rural timpul mediu zilnic petrecut cu fiecare din aceste medii este mai mare decât cel pentru urban", a declarat aceasta.

Mediul rural este în prezent la un nivel de dezvoltare similar mediului urban din anii 2007 - 2008, atât sub aspectul utilizării internetului, cât şi a puterii de cumpărare. Astfel, potrivit unui studiu realizat de SNA Focus, veniturile şi cheltuielile lunare într-o gospodărie din zona rurală din 2014 se aseamănă cu cele mediul urban al anului 2008.

Între vorbitorii la evenimentul Ziua Cercetării Media, care se desfăşoară la Athenee Palace Hilton din Bucureşti, s-au numărat Oliver Pischke, Head of Digital la compania Kantar Media, Alison Fennah, Head of Research, la IAB Europe, Odysseas Ntotsikas, Managing Director al Think Digital Group (TDG) şi iniţiator al "Project Agora - Primele 60 de zile de Programmatic Trading", Silviu Ispas, preşedintele BRAT, şi Arina Ureche, directorul general al BRAT.

La primul panel din cadrul evenimentului, intitulat "Publisherii din România în lupta local-global pentru bugetele de advertising", participă Lucia Ciuca, directorul de marketing al eMAG, Mihai Tănase, Marketing Communication & Digital Strategy BMW România, Claudiu Pândaru, director editorial al Mediafax Group, Bogdan Prăjişteanu, Chief Commercial Officer al Antena TV Group, şi Cătălin Alistari, membru al board-ului editorial al grupului Ringier România. Moderatorul panelului va fi Dragoş Stanca, Managing Partner Think Digital România.

La cel de-al doilea panel, intitulat "Automatizarea vânzărilor online: doar o nouă metodă sau o schimbare de paradigmă?", vor participa Dan Balotescu, Managing Director Media Investment, Radu Ionescu, Managing Director al Kinecto, Cosmin Oţel, Digital Strategy Director la Initiative Media, Rareş Pivniceru, Product Development Director al Zenith România, Mihai Trandafir, Managing Director al UM România, şi Alex Visa, Interaction Director for România în cadrul GroupM Worldwide. Arina Ureche, directorul general al BRAT, va modera acest panel.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici