- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (25.03.2014, 15:33)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA: Campania pentru alegerile parlamentare parţiale,"pe bani" în emisiunile de promovare
Candidaţii la alegerile parlamentare parţiale se vor putea exprima, contra cost, în emisiunile de promovare electorală şi în spoturile electorale difuzate de televiziunile şi radiourile private, dar vor avea acces gratuit la posturile publice, potrivit unui proiect de Decizie a CNA.
Urmărește
124 afișări
CNA: Campania pentru alegerile parlamentare parţiale,"pe bani" în emisiunile de promovare (Imagine: Mediafax Foto)
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, un proiect de Decizie privind principii şi reguli de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare parţiale.
Proiectul a fost adoptat în şedinţa de marţi cu nouă voturi "pentru" (Laura Georgescu, Viorel-Vasile Buda, Florin Gabrea, Narcisa Iorga, Lorand Turos, Monica Gubernat, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea) şi unul "împotrivă" (Christian Mititelu) şi a fost publicat pe site-ul CNA, fiind supus dezbaterii publice.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Începe depunerea jurământului de înstituire a noului Guvern al României
-
Incendiul izbucnit în Dâmboviţa după un accident între 2 cisterne, una încărcată cu GPL, stins / Două cisterne s-au ciocnit pe DN 72, în Dâmboviţa.
-
Zelenski: Dependenţa Slovaciei de reusrsele Rusiei este o mare problemă de securitate pentru Europa
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
Potrivit proiectului CNA, campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune începe cu 15 zile înainte de ziua votării şi se încheie cu 24 de ore înainte de momentul începerii votării.
Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se va desfăşura şi în condiţiile stabilite de Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali. De asemenea, campania se va desfăşura cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului şi ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual.
Partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale şi organizaţiile legal constituite ale cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale reprezentate în Consiliul Minorităţilor Naţionale, care înaintează propuneri de candidatură, precum şi candidaţii independenţi (denumiţi în proiect "competitori electorali"), au acces la serviciile de radio şi de televiziune, publice şi private, numai în emisiunile prevăzute de prezenta decizie.
Radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în prezenta decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii:
echitate - competitorii electorali trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului; echilibru - prezentarea competitorilor electorali proporţională cu importanţa evenimentelor electorale; imparţialitate - obligaţia radiodifuzorilor de a trata competitorii electorali obiectiv şi echidistant.
Candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali au acces gratuit la serviciile publice de radio şi de televiziune numai în emisiunile de promovare electorală, emisiunile de dezbatere electorală şi în spoturile electorale.
Candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali au acces la serviciile private de radio şi de televiziune numai în emisiunile electorale.
Fiecare radiodifuzor privat va practica acelaşi tarif pe emisiune de promovare electorală şi, respectiv, pe unitatea de timp, în cazul spotului electoral, pentru toţi competitorii electorali. Tarifele vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu toţi competitorii electorali interesaţi şi vor fi făcute publice.
Emisiunile informative nu pot fi sponsorizate.
Radiodifuzorii privaţi pot difuza contra cost numai acele producţii audiovizuale de promovare electorală care sunt realizate de către competitorii electorali şi la care radiodifuzorii nu au niciun fel de contribuţie editorială.
Posturile de radio şi de televiziune private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale au obligaţia să anunţe competitorii electorali şi, cu cel puţin 48 de ore înainte de a începe difuzarea de emisiuni electorale, să comunice Consiliului Naţional al Audiovizualului implicarea lor în campania electorală.
În situaţiile în care unii candidaţi sau competitori electorali nu doresc utilizarea integrală a timpilor alocaţi, posturile vor solicita acestora completarea unei declaraţii scrise în acest sens.
În cadrul emisiunilor informative se pot difuza ştiri privind activităţile de campanie ale competitorilor electorali, cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi de informare corectă a publicului.
Materialele audiovizuale electorale, altele decât spoturile electorale, puse la dispoziţia radiodifuzorilor de către competitorii electorali pot fi difuzate numai în cadrul emisiunilor de promovare electorală.
Difuzarea în direct ori înregistrată a mitingurilor sau întâlnirilor electorale, a conferinţelor de presă ori a altor activităţi de campanie ale competitorilor electorali, fără intervenţia editorială a radiodifuzorilor, este considerată emisiune de promovare electorală.
Emisiunile de promovare electorală vor fi identificate ca atare, în cazul posturilor de radio, şi, respectiv, semnalate prin marcajul "promovare electorală - alegeri parlamentare parţiale", afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune.
În perioada campaniei electorale, candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali nu pot fi producători, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici şi privaţi.
Candidaţii care deţin funcţii publice pot avea intervenţii în direct sau înregistrate şi în alte emisiuni electorale, strict în probleme legate de exercitarea funcţiei lor; în aceste situaţii radiodifuzorii au obligaţia să ia măsuri pentru asigurarea echidistanţei şi a pluralismului de opinii.
Realizatorii, prezentatorii şi moderatorii dezbaterilor electorale au următoarele obligaţii: să fie imparţiali, să asigure echilibrul necesar desfăşurării emisiunii, oferind fiecărui participant la discuţii posibilitatea să îşi prezinte opiniile, să asigure menţinerea dezbaterii în sfera tematicii electorale, etc.
Radiodifuzorii publici şi privaţi pot difuza spoturi electorale numai în cadrul emisiunilor electorale.
Spoturile electorale nu constituie publicitate comercială, în sensul dispoziţiilor legale, nu pot avea o durată mai mare de 60 de secunde şi trebuie să fie asumate în mod explicit, prin prezentare sau prin conţinut, de către competitorii electorali. Durata totală a difuzării spoturilor electorale nu poate depăşi şase minute dintr-un interval de o oră. Pentru difuzarea spoturilor electorale radiodifuzorii privaţi sunt obligaţi să asigure competitorilor electorali condiţii egale de acces şi de tarifare pe unitatea de timp.
În emisiunile de promovare electorală nu pot fi inserate spoturi ale unor competitori electorali în intervalele alocate altor competitori electorali.
În cadrul dezbaterilor electorale, radiodifuzorii pot insera spoturi electorale numai în calupuri separate şi marcate corespunzător. În perioada campaniei electorale, cu excepţia spoturilor electorale, este interzisă difuzarea oricăror forme de publicitate ce conţin referiri la competitorii electorali.
În cazul prezentării unor televoturi sau anchete făcute în rândul electoratului, radiodifuzorii au obligaţia să precizeze în mod expres că acestea nu sunt reprezentative pentru opinia publică ori pentru un anumit grup social sau etnic.
Începând cu 48 de ore înainte de ziua votării şi până la închiderea urnelor se interzice prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă.
Cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor este interzisă difuzarea emisiunilor şi a spoturilor electorale.
Persoanele ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unei emisiuni electorale a unor fapte neadevărate beneficiază de drept la replică. Persoanele ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unui emisiuni electorale a unor informaţii inexacte beneficiază de drept la rectificare.
Proiectul de Decizie a fost postat pe site-ul CNA pentru dezbatere publică, urmând să intre în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
Potrivit unei Hotărâri de Guvern din această lună, au fost convocate alegeri parlamentare parţiale în 25 mai, odată cu cele europarlamentare. Conform actului normativ, vor fi organizate alegeri în colegiile pentru Camera Deputaţilor din Galaţi (colegiul 9), Hunedoara (colegiul 3), Ilfov (colegiul 4) şi Satu Mare (colegiul 2) şi în colegiile pentru Senat din Gorj (colegiul 2) şi Bucureşti (colegiul 8).
Citește pe alephnews.ro: Protest AUR în plenul reunit al Parlamentului. George Simion: „Simulacru de audieri”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Tudor Chirilă știe de ce Raluca Moldoveanu nu a câștigat Vocea României! „Am punctat chestia asta”
CANCAN.RO
Care este orașul din România care oferă 50% reducere la impozitele locale pentru donatorii de sânge
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe