Crasnea: Multimedia e un ambalaj frumos, alături de care trebuie să stea calitatea cuvântului scris

Indira Crasnea, preşedintele Clubului Român de Presă (CRP), a declarat, joi, la Ziua Agenţiilor de Presă, că multimedia este un ambalaj frumos, necesar, alături de care trebuie să stea, pentru agenţiile de presă, soliditatea şi calitatea cuvântului scris.

Urmărește
283 afișări
Imaginea articolului Crasnea: Multimedia e un ambalaj frumos, alături de care trebuie să stea calitatea cuvântului scris

Crasnea: Multimedia e un ambalaj frumos, alături de care trebuie să stea calitatea cuvântului scris (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)

Prima dezbatere organizată în cadrul conferinţei internaţionale Ziua Agenţiilor de Presă, ediţia a VI-a, a avut ca temă "Ştirea de agenţie - în tranziţie de la text la multimedia". Participanţii au fost: redactorul-şef al agenţiei de presă RADOR, Carmen Ionescu, care a moderat discuţia, Indira Crasnea, András István Demeter, preşedinte-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, Marina Constantinoiu, redactor-şef Jurnalul Naţional, Elena Vijulie, analist Realitatea TV, Victor Alistar, director executiv Transparency International, şi Răduţ Bîlbîie, conf. univ. dr. la Facultatea de Jurnalism, Universitatea Sibiu.

Indira Crasnea a spus, printre altele, că "pixul şi carneţelul, adică puterea cuvântului, indiferent cum este el scris, rămâne perpetuu în recuzita oricărui jurnalist de agenţie" şi că "multimedia este un ambalaj frumos, necesar, alături de care trebuie să stea, pentru agenţiile de presă, soliditatea şi calitatea cuvântului scris".

Tot ea a concluzionat, în cadrul discuţiei, că prezentul şi viitorul este al redacţiilor stabile, cu ziarişti specializaţi şi branduri puternice.

La rândul ei, Constantinoiu a apreciat că presa s-a transformat într-un "copy/ paste" al materialelor oferite de agenţii. "E bine pentru agenţii, dar nu pentru ceilalţi gazetari, care pierd legătura cu evenimentul", a spus redactorul-şef al Jurnalului Naţional.

Pe de altă parte, remarcând cât de puţin sunt citate agenţiile de presă în ziare sau de televiziuni, Răduţ Bîlbîie a apreciat că "agenţia rămâne o instituţie a excelenţei" în acoperirea, descoperirea şi diseminarea informaţiei. "Excelenţa în a descoperi informaţia trebuie să se bazeze pe un personal alert, cu surse foarte bune, dar mai ales cu bune practici", a mai spus acesta.

"Ideea cu multimedia este interesantă, (...), dar formatele astea multe şi greoaie te fac să pierzi mult timp pentru sortarea informaţiei", a spus şi Victor Alistar, apreciind că "informaţia de calitate este cea care va face să supravieţuiască media", precum şi că trebuie să existe în continuare "conţinut uzual şi conţinut premium".

Trecându-se la problema constrângerilor dintr-o agenţie de presă, directorul general editorial al Mediafax Group, Cristian Dimitriu, a intervenit spunând că acestea au existat întotdeauna. "Nu ştiu dacă criza într-o agenţie de presă a început acum sau nu cumva datează de la începutul agenţiilor de presă (...) Business-ul este mic, va fi mic şi în continuare, pentru că ăsta este nivelul. Noi vindem conţinut, asta este tot", a spus Dimitriu.

Elena Vijulie a vorbit, la rândul său, despre "prejudecata conform căreia populaţia cere lucruri ieftine" sau, "dacă vreau audienţă, trebuie să mă adresez unei populaţii cu un nivel de educaţie scăzut". "Televiziunea este un instrument extraordinar de puternic, dar cred că trebuie să rămână doar un instrument", a mai spus ea, precizând că audienţele arată că formatele colorate, de show, nu au succes.

"Ce este cel mai important pentru mine şi colegii mei este să rămânem în profesie", a mai spus Vijulie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici