Opt agenţii de presă europene colaborează cu Google pentru publicitatea online

Google a încheiat parteneriate cu opt agenţii de presă europene, prin intermediu Google News, urmând să lanseze un serviciu de publicitate care să afişeze alături de ştirile preluate de la aceaste insituţii media reclame potrivite contextului informaţional, informează Media Guardian.

Urmărește
25 afișări
Imaginea articolului Opt agenţii de presă europene colaborează cu Google pentru publicitatea online

Opt agenţii de presă europene colaborează cu Google pentru publicitatea online

Oficialii Google au anunţat încheierea de parteneriate cu agenţiile EFE, care difuzează ştiri în Spania şi America Latină, LUSA, care acoperă evenimentele din Portugalia şi Brazilia, Keystone, agenţie de ştiri din Elveţia, APA (Austria), PAP (Polonia), MTI (Ungaria), ANA (Grecia) şi Belga (Belgia).

Începând de marţi, ştirile agenţiilor de presă europene, afiliate la European Press Agency (EPA), care vor apărea pe Google News vor fi însoţite de reclame potrivite contextului informativ ale materialelor.

Google News, care a introdus deja reclame pe pagina sa din Statele Unite, cumulează ştiri şi alte conţinuturi informative.

Reclamele contextuale vor fi publicate, de asemenea, şi alături de conţinuturile celorlalte agenţii partenere ale Google şi anume AFP (Franţa), Press Association (Marea Britanie), AP (Statele Unite) şi Canada Press.

Reprezentanţii Google nu au dorit să facă publice informaţiile privind valoarea contractelor cu agenţiile de presă europene şi nici pe cele referitoare la modul în care vor fi împărţite veniturile din publicitate.

"Aceste noi parteneriate ne vor permite să găzduim şi să distribuim conţinuturile originale ale EPA pe Google News, scoţând în evidenţă contribuţiile speciale ale mai multor jurnalişti care lucrează la agenţiile de ştiri, furnizând ştiri din surse de încredere", a declarat Josh Cohen, Business Product Manager Google.

"Noi căutăm mereu noi posibilităţi de a lucra cu publisherii, de a-i ajuta să îşi distribuie conţinuturile şi de a câştiga bani de pe urma acestor materiale informative, indiferent de site-urile pe care apar", a mai spus Cohen.

Google a avut mai multe dispute cu publisherii de ziare care spun că Google News câştigă sume impresionante prin cumularea diverselor conţinuturi. Pe de altă parte, oficialii Google au respins acuzaţiile, precizând că site-urile ziarelor primesc un număr foarte mare de vizitatori datorită ştirilor care apar pe serviciul Google News.

În 2007, Google a pus capăt unei dispute legale de doi ani cu AFP, care a acuzat compania că a publicat titlurile şi fotografiile agenţiei pe site-ul Google News fără niciun acord, încălcând astfel drepturile de autor.

În procesul deschis de AFP în 2005, compania Google a fost găsit vinovată de încălcarea drepturilor de autor, dat fiind că protocolul agenţiilor de presă prevede că doar abonaţii au dreptul de a republica conţinuturile care aparţin agenţiilor. Google a mai pierdut un proces asemănător, deschis de Copiepresse, organizaţie care reprezintă deţinătorii de drepturi de autor din Belgia, pentru 18 ziare de limbă franceză şi germană.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici