Patronatul Presei Române şi Patronatul Romedia vor renegocierea Contractului Colectiv de Muncă pentru mass-media

Patronatul Presei Române (PPR) şi Patronatul Presei din România - Romedia au cerut, miercuri, într-un comunicat comun, remis Agenţiei MEDIAFAX, urgentarea renegocierii Contractului Colectiv de Muncă (CCM) pentru ramura mass-media.

Urmărește
199 afișări
Imaginea articolului Patronatul Presei Române şi Patronatul Romedia vor renegocierea Contractului Colectiv de Muncă pentru mass-media

Patronatul Presei Române şi Patronatul Romedia vor renegocierea Contractului Colectiv de Muncă pentru mass-media (Imagine din arhiva Mediafax Foto/AFP)

Cele două patronate consideră că actualele clauze ale CCM în mass-media sunt "imposibil de aplicat", determinând închiderea de companii, scăderea numărului de angajaţi cu cărţi de muncă şi creşterea ratei şomajului în industria mass-media şi cer, în consecinţă, renegocierea CCM aflat în vigoare.

"Hărţuirea la care sunt supuse trusturile de presă prin controalele repetate ale Inspectoratului Teritorial de Muncă, în Bucureşti şi în ţară, şi interpretarea abuzivă a clauzelor Contractului Colectiv de Muncă la Nivel de Ramură Mass-media şi prin comunicatele de presă ale Mediasind cu privire la aplicabilitatea acestui contract, induc o anumită stare de teamă în industria mass-media şi generează o percepţie greşită cu privire la trusturile de presă, afectând imaginea şi stabilitatea acestora", se spune în comunicatul celor două organizaţii patronale ale mass-media.

PPR şi Romedia se declară îngrijorate faţă de "grava criză economică prin care trece, în prezent, industria mass-media" şi constată că "efectele acestei perioade extrem de dificile sunt resimţite prin închiderea mai multor publicaţii şi/sau puncte de lucru locale, ediţii/suplimente".

"Situaţia prezentă este accentuată şi de obligativitatea companiilor de presă de a aplica prevederile Contractului Colectiv de Muncă la Nivel de Ramură Mass-media, prevederi care îngreunează supravieţuirea şi menţinerea pe linia de plutire a majorităţii companiilor de presă", se remarcă în comunicatul semant de către preşedinta PPR, Cosmina Noaghea şi de către Teodor Vasiliu, preşedintele Romedia.

La rândul său, liderul Romedia, Teodor Vasiliu consideră că folosirea numelui acestui patronat de către Mediasind în disputele publice ale sindicatului "este de natură să afecteze grav relaţiile sale cu Mediasind".

"Considerăm că aceste campanii publice purtate împotriva trusturilor de presă afectează credibilitatea presei şi echilibrul economic al societăţilor de presă, care sunt puse astfel în situaţia de a intra sub tirul unor controale interminabile din partea instituţiilor statului. Milităm pentru negociere, dialog social şi pentru colaborare între sindicate, patronate şi oganizaţii profesionale în interesul tuturor păriţilor", spune Vasiliu, într-un comunicat remis MEDIAFAX.

Patronatul Presei Române (PPR) este format din 26 de companii din industria mass-media şi este afiliat la la Uniunea Generală a Industriaşilor din România (UGIR).O parte din companiile-membre ale PPR sunt şi membre ale Clubului Român de Presă (CRP), preşedintele şi prim-vicepreşedintele PPR fiind şi membrii ai board-ului CRP.

Patronatul Romedia şi sindicatul MEDIASIND sunt părţi ale actualului CCM pentru ramura mass-media.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici