Top 50 cele mai puternice branduri româneşti

Borsec este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 50 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat, joi, de revista Biz împreună cu Unlock Market Research.

Urmărește
5303 afișări
Imaginea articolului Top 50 cele mai puternice branduri româneşti

Top 50 cele mai puternice branduri româneşti

Pe locul al doilea în acest top s-a situat Poiana, brand urmat, în ordine, de Kandia - care a înregistrat cea mai mare creştere din top -, Gerovital, care, de asemenea, a afişat o creştere spectaculoasă a punctajului, Dorna, BCR, La Dorna, Dacia, Plafar - nou intrat în top - şi Timişoreana - care este cel mai puternic brand de bere românesc.

În clasamentul general, care a cuprins cele mai puternice 50 de branduri autohtone, au mai figurat mărci precum Rom (locul 25), Covalact (locul 32), Biborţeni (locul 34), CEC (locul 36), Doina (locul 37), Arctic (locul 40) şi Domo (locul 47).

În funcţie de categoria produselor, în top cinci băuturi alcoolice, pe primul loc s-a situat brandul Timişoreana, urmat, în ordine de Murfatlar, Cotnari, Ursus şi Bergenbier.

La categoria produse alimentare, în top cinci s-au situat, în ordine, brandurile La Dorna, Napolact, Pate Sibiu, Cris-Tim şi Zuzu.

În ceea ce priveşte cele mai puternice branduri autohtone de îngrijire personală şi îngrijire a gospodăriei, pe primul loc s-a clasat Gerovital, urmat de Plafar, Farmec şi Elmiplant.

Pe de altă parte, la categoria mărcilor de servicii şi produse de folosinţă îndelungată, BCR a fost declarat cel mai puternic brand autohton, urmat de Dacia, Romtelecom, Petrom şi BRD.

Borsec este şi cel mai puternic brand din categoria băuturilor nealcoolice, urmat în clasament de Dorna, Izvorul Minunilor, Perla Harghitei şi Frutti Fresh.

Poiana este cel mai puternic brand de la categoria dulciuri, urmat de Kandia, Primola, Rom şi Eugenia.

În topul 10 al celor mai puternice branduri de media româneşti, clasamentul a fost condus de postul de televiziune Pro TV. Topul brandurilor de media este completat, în ordine, de Antena 1, Radio ZU, TVR, Prima TV, Kiss FM, Radio 21, Libertatea, Adevărul şi Europa FM. Potrivit Adinei Vlad, Managing Partner Unlock Market Research, compania care a realizat studiul, anul acesta, brandurile media au fost analizate separat deoarece ele propun un stil de viaţă diferit şi sunt mai mult decât un produs.

Cele mai spectaculoase creşteri, în clasament, au fost înregistrate de mărcile Kandia, Gerovital, Primola, Elmiplant, Perla Harghitei, Petrom, La Dorna, Zuzu şi Covalact.

Marta Uşurelu, redactor-şef al revistei Biz, a declarat, înainte de prezentarea topului, că cea de-a doua ediţie a Brand.ro demonstrează cât de mult potenţial există în brandurile româneşti. "Noi ne propunem să schimbăm percepţia negativă care există despre tot ce e românesc", a adăugat ea.

Pe de altă parte, Adina Vlad, Managing Partner Unlock Market Research, a subliniat faptul că acest top are şi "un scop nobil", acela de "identificare a unor valori naţionale". De asemenea, Vlad a precizat că acest top nu este unul al rezultatelor, ci unul al potenţialului.

Aceasta este a doua ediţie a Brand.ro, clasament care urmăreşte identificarea celor mai puternice branduri româneşti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici