2009, anul maşinilor ieftine în Europa

Dacia şi alte mărci ieftine au avut un an bun în Europa, reuşind creşteri importante, de aproape 30%, ale înmatriculărilor de autoturisme noi, în timp ce giganţii automobilului de lux, BMW, Mercedes şi Lexus, au marcat scăderi care depăşesc puternic contracţia pieţei.

Urmărește
67 afișări
Imaginea articolului 2009, anul maşinilor ieftine în Europa

2009, anul maşinilor ieftine în Europa (Imagine: Mediafax Foto)

Fenomenul de rearanjare a mărcilor preferate a fost determinat în 2009 de numeroşi factori, de la criza financiară care a blocat creditul la recesiunea care a determinat guvernele ţărilor europene să deruleze programe generoase de reînnoire a parcului auto, subvenţionând din bani publici achiziţiile de maşini noi.

Clienţii s-au orientat astfel către modelele care au beneficiat de cele mai convenabile reduceri de preţ şi care au reuşit totodată să convingă printr-un consum redus şi, în general, prin costuri mai mici de întreţinere.

Dintre mărcile comercializate în Europa (UE, Elveţia, Norvegia şi Islanda), Dacia a înregistrat cea mai bună creştere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi. Cifra a urcat pentru constructorul român cu 29,2%, la 237.912 unităţi. Singura marcă concurentă care a reuşit să se apropie în top este ocupanta locului doi, Hyundai, cu un avans de 26,6%, însă la o cotă de piaţă uşor mai ridicată, de peste 340.000 de maşini.

Dacia, aflată în porfotoliul Renault, a reuşit totodată dublarea înmatriculărilor pe pieţele vest-europene, la aproape 190.000 de maşini, eclipsând avansul de 32,3% marcat de aceeaşi ocupantă a poziţiei a doua.

Restul companiilor, chiar şi cele care produc autoturisme ieftine sau percepute drept ieftine, nu au reuşit să depăşească pragul de creştere de 10% în Europa, în timp ce piaţa europeană în ansamblu s-a contractat cu 1,6%, la 14,48 milioane de automobile, se arată într-un comunicat prezentat vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Prin contrast, mărcile de lux BMW, Mercedes şi Lexus au avut scăderi de 15,4%, 13,8% şi, respectiv, 27,5%.

Clasamentul pe grupuri auto s-a modificat semnificativ faţă de anul trecut. Volkswagen a rămas liderul incontestabil al pieţei auto europene, mărcile Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda însumând în Europa peste trei milioane de maşini înmatriculate, în urcare cu 0,7% faţă de 2008.

PSA Peugeot Citroen şi Ford au rămas pe locurile doi, respectiv trei, însă pe patru a urcat Renault, devansând grupul american GM datorită creşterii Dacia, din moment ce marca franceză omonimă grupului a avut o scădere de 0,4%. Vânzările GM au fost afectate sever însă şi de lovitura de imagine încasată de grup după falimentul şi restructurarea finanţată de guvernul american cu zeci de miliarde de dolari.

Renault a urcat astfel cu un loc în clasamentul constructorilor, iar GM a coborât cu o poziţie.

Fiat a rămas pe poziţii, pe locul 6, dar maşinile relativ ieftine ale mărcii Toyota au propulsat grupul japonez pe locul 7 în Europa, de pe 9 în 2008.

Toyota a devansat BMW şi Daimler, care au căzut în urma constructorului nipon după înmatriculările din 2009, din cauza reticenţei consumatorilor faţă de produsele de lux.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici