- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Adrian Vasilescu, BNR: Economia românească are nevoie de sânge proaspăt
Mutările învăţate sunt multe, dar prea puţine piese au culoare deschise. Ca la şah. Câmpul de joc fiind economia românească. Să fim bine înţeleşi: multe culoare au fost deja deschise. După ani şi ani de strădanii, de chibzuinţă, de gândire despovărată de tarele trecutului.
Adrian Vasilescu, BNR: Economia românească are nevoie de sânge proaspăt (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)
După ce, vreme de 25 de ani, de la sfârşitul lui 1990 şi până astăzi, bătălia cu inflaţia s-a dovedit o mare şcoală – un „curs lung“ pentru întreaga clasă politică, pentru guvernele care au trecut prin Palatul Victoria, pentru toate instituţiile statului, pentru economişti, politologi, sociologi, pentru întreaga populaţie, schimbându-le în bună măsură modul de a gândi, stilul de viaţă, obiceiurile, comportamentul – galopul preţurilor a fost în sfârşit oprit. De la 300 la sută pe an, în 1993, astăzi inflaţia se mişcă în jurul lui 1 la sută.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
-
Robert F. Kennedy Jr, ales de Trump pentru a conduce cea mai importantă agenţie de sănătate din SUA
Sau creşterea economică. Ea nu a căzut din cer, ca o ploaie de iunie. Este plămădită cu deosebire în acele companii, unele chiar de stat, în care domină respectul faţă de legităţile obiective, asociat cu un climat competiţional de muncă şi de răsplată a muncii.
Dovadă că atunci când propriile interese ale oamenilor ajung să fie cunoscute, înţelese şi respectate, ele influenţează mentalităţile. Şi încă un „amănunt“: în cele mai multe dintre companiile de elită, ele fiind principalele motoare ale exportului ţării, capitalul o fi străin, dar muncitorii, specialiştii şi managerii sunt recrutaţi de pe piaţa internă a muncii.
Citeşte mai multe despre nevoile economiei româneşti pe www.zf.ro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO