CFR anunţă investiţii de 6,42 de miliarde de lei pentru reabilitarea liniei Paşcani - Dărmăneşti

  • În şedinţa de guvern de miercuri au fost aprobaţi indicatorii tehnico - economici ai obiectivului „Reabilitarea liniei de cale ferată Paşcani-Dărmăneşti”, în valoare totală de 6,42 miliarde lei, anunţă CFR.
  • Printre beneficii se numără creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor la 160 km/h.
Urmărește
146 afișări
Imaginea articolului CFR anunţă investiţii de 6,42 de miliarde de lei pentru reabilitarea liniei Paşcani - Dărmăneşti

CFR anunţă investiţii de 6,42 de miliarde de lei pentru reabilitarea liniei Paşcani - Dărmăneşti

„Reabilitarea liniei de cale ferată Paşcani - Dărmăneşti (68,8 km) este un obiectiv major de investiţii şi are drept scop principal îmbunătăţirea geometriei traseului de cale ferată prin mărirea razei curbelor pentru atingerea vitezei maxime de 160 km/oră (care în viitor să permită dezvoltare unor viteze de 200 km/h, doar prin modificarea rampei supraînălţării acolo unde este cazul). Menţionăm faptul că, linia de cale ferată Paşcani – Dărmăneşti, parte a magistralei feroviare Bucureşti Nord – Suceava - Vicşani, este dublă şi electrificată pe 91% din traseu, respectiv linie simplă electrificată pe 9% din lungimea totală”, potrivit unui comunicat de presă.

Principalele beneficii ale modernizării infrastructurii feroviare pe întregul traseu sunt creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 160 km, reabilitarea sau construirea de poduri, podeţe şi pasaje superioare pe acelaşi amplasament sau pe amplasamente noi, sistematizarea staţiilor şi a haltelor de mişcare pentru asigurarea lungimii utile de 750 m la liniile de primire – expediere, pentru amplasarea instrucţională a aparatelor de cale conform nivelului de viteză proiectat şi pentru asigurarea distanţei dintre linii suficientă pentru amplasarea peroanelor, reabilitarea punctelor de oprire, reabilitarea trecerilor de nivel şi dotarea tuturor trecerilor la nivel cu instalaţie BAT, reabilitarea instalaţiilor de electrificare în staţii la noua configuraţie a acestora şi în linie curentă, reabilitarea instalaţiilor de energoalimentare, amenajări în staţiile şi haltele de mişcare pentru accesul publicului călător la/de la trenuri şi protecţia acestuia (peroane late sau normale având înălţimea de +0,55m faţă de NSS, pasarele pietonale, garduri de protecţie etc), dotarea celor şapte puncte de secţionare cu instalaţie de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS – ETCS Nivel 2, inclusiv a sistemului GSM-R.

Linia de cale ferată Paşcani - Dărmăneşti face parte din reţeaua TEN-T şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, care preia traficul internaţional european de pe cele două coridoare centrale aflate pe teritoriul României şi face legătura Coridorului Rhin - Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud - estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord - estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici