Consiliul Concurenţei: Piaţa RCA creează premisele ca unii asigurători să stabilească preţurile

Consiliul Concurenţei atrage atenţia că piaţa asigurărilor auto obligatorii (RCA) prezintă o serie de trăsături oligopoliste, ceea ce permite unor companii de asigurări să refuze clienţii cu daunalitate mare oferindu-le tarife mult mai mari, în condiţiile în care poliţele RCA sunt obligatorii.

Urmărește
996 afișări
Imaginea articolului Consiliul Concurenţei: Piaţa RCA creează premisele ca unii asigurători să stabilească preţurile

Consiliul Concurenţei: Piaţa RCA creează premisele ca unii asigurători să stabilească preţurile (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)

„Tendinţa de concentrare, numărul de societăţi care practică asigurări în scădere, obligativitatea deţinerii poliţei RCA şi faptul că unii asigurători evită anumite categorii de asiguraţi mai riscanţi practicând preţuri mai mari creează premisele apariţiei fenomenului cunoscut sub denumirea de «efectul de umbrelă», un fenomen caracteristic, în general, pieţelor cu structură de oligopol unde firmele mai mari, prin stabilirea unor preţuri ridicate, creează loc pentru companiile mai mici să opereze profitabil sub nivelul acestora“, explică reprezentanţii Consiliului Concurenţei într-un raport.

În perioada 2005-2016 numărul asigurătorilor RCA s-a înjumătăţit, în prezent doar 9 companii având licenţă de a vinde poliţe auto obligatorii.

Primele brute subscrise pe RCA reprezinta peste 55,6% din piaţa asigurărilor generale la jumătatea anului, echivalentul a 2,16 miliarde de lei (485 mil. euro), potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Dacă luăm în calcul doar piaţa de asigurări auto, RCA-ul cântăreşte peste 72% din primele totale subscrise în prezent faţă de sub 50% în 2011.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici