- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (20.10.2015, 12:11)
- Alina Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
EXCLUSIV - Autoritatea Aeronautică Civilă a descoperit probleme în sistemul informatic al ROMATSA
Autoritatea Aeronautică Civilă a descoperit, în urma unui control cerut de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, probleme la softul sistemului ROMATSA de afişare a datelor de supraveghere a traficului, solicitând încheierea unui contract cu producătorul acestuia pentru remedierea deficienţelor.
Urmărește
3523 afișări
EXCLUSIV - Autoritatea Aeronautică Civilă a descoperit probleme în sistemul informatic al ROMATSA (Imagine: Cristian Matei/Mediafax Foto)
"A fost verificat modul de monitorizare a siguranţei serviciilor de navigaţie aeriană furnizate de ROMATSA. Au fost inventariate evenimentele de management trafic aerian, cele care au necesitat solicitări de intervenţie şi cele care au necesitat cercetare imediată locală sau investigarea ulterioară internă", a declarat pentru MEDIAFAX directorul general interimar al ROMATSA, Fănică Cârnu.
Este vorba de softul de bază al regiei, care are peste 12 ani vechime şi este produs de italienii de la SELEX/Alenia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Qatarul ameninţă UE că va taia gazul. Ministrul energiei din Qatar: "Nu blufez"
-
Simion: Am adus o dubă cu mutări, relocări, debarasări / Nu vom legitima prin prezenţa noastră un preşedintele ilegitim
"Autoritatea Aeronautică Civilă a făcut recomandări cu privire la remedierea unor deficienţe software şi urgentarea încheierii unui contract în acest sens. Softul este bun, însă încărcarea cu date suplimentare faţă de situaţia anterioară a condus la atingerea limitelor sale de complexitate provocând funcţionarea atipică a unor componente ale sistemului. În operaţiile curente pot să apară aceste situaţii exact cum pot apărea şi la un calculator obisnuit. Şi atunci un operator resetează sistemul sau aplică nişte modificări de configuraţie, dezinstalează aplicaţii sau mai instalează altele. Însă când apar nişte bug-uri în soft, acolo nu poate interveni decât producătorul care şi-a păstrat nişte drepturi de intervenţie. Pentru aceste tipuri de probleme s-a constatat că este necesar să urgentăm încheierea acelui contract", a spus şeful ROMATSA.
Potrivit acestuia, angajaţii regiei au suferit din cauza stresului foarte ridicat, dar nu s-a întâmplat nimic grav. "Problemele s-au rezolvat. Controlul a fost binevenit, noi trebuie să implementăm recomandările Autorităţii", menţionează Cârnu.
În plus, în timpul conflictului colectiv de muncă din august şi septembrie au apărut disfuncţii care au complicat managementul situaţiei din sala operaţională.
"Unele module ale sistemului ATM au ieşit din funcţiune şi, ca urmare, persoanele care au fost de serviciu în acea perioadă au fost supuse unui stres serios. A fost redusă capacitatea anumitor sectoare, tocmai pentru ca traficul să se desfăşoare în siguranţă. Toate aceste lucruri au crescut nivelul de tensiune existent pe timpul conflictului. Situaţia respectivă a făcut obiectul unor controale din partea Autorităţii Aeronautice Civile care s-au încheiat cu rapoarte către Ministerul Transporturilor", spune Cârnu.
De asemenea, referitor la pregătirea personalului tehnic pentru sistemele în funcţiune, Autoritatea Aeronautică Civilă a constatat că personalul este pregătit şi are certificările necesare pentru nivelul de intervenţii la care este calificat.
"S-a constatat că toate evenimentele de siguranţă ATM raportate şi legate de sistemele de categoria III au fost tratate conform procedurilor interne aplicabile, dar numărul acestor evenimente recomandă urgentarea demersurilor pentru încheierea contractului de mentenanţă a softului", a mai spus Fănică Cârnu.
ROMATSA - Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian are în prezent 1.500 de angajaţi, din care 600 sunt controlori de trafic aerian. Între 2.500 – 3.000 de aeronave tranzitează, în fiecare zi, teritoriul României.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe