Prima analiză a performanţei exporturilor româneşti în perioada crizei

Industria alimentară a avut o dinamică „formidabilă“ în materie de exporturi în perioada 2009 – 2012, ceea ce transformă acest sector într-unul strategic, ce ar putea duce exporturile României la valoarea de peste 50 de miliarde de euro pe an, este de părere profesorul Cezar Mereuţă, care este şi cercetător în economie.

Urmărește
438 afișări
Imaginea articolului Prima analiză a performanţei exporturilor româneşti în perioada crizei

Prima analiză a performanţei exporturilor româneşti în perioada crizei

Performanţa exporturilor româneşti în perioada crizei reprezintă un caz atipic, ce a făcut obiectul unei cercetări academice care a scos la iveală punctele tari, punctele slabe, vulnerabilităţile, dar şi oportunităţile României în materie de exporturi.

Industria alimentară a avut o dinamică „formidabilă“ în materie de exporturi în perioada 2009 – 2012, ceea ce transformă acest sector într-unul strategic, ce ar putea duce exporturile României la valoarea de peste 50 de miliarde de euro pe an, este de părere profesorul Cezar Mereuţă, care este şi cercetător în economie. Performanţa exporturilor româneşti în perioada crizei reprezintă un caz atipic, ce a făcut obiectul unei cercetări academice care a scos la iveală punctele tari, punctele slabe, vulnerabilităţile, dar şi oportunităţile României în materie de exporturi.

Profesorul Mereuţă este unul dintre autorii cercetării care a evaluat performanţele sectoarelor exportatoare ale României în perioada 2009 - 2012, iar modelul a fost prezentat în cadrul celei de a opta ediţii a Conferinţei Internaţionale de la Atena (desfăşurată în perioada 23 - 25 august), referitoare la teorii econo­mice, politici şi aplicaţii. Lucrarea a fost elaborată împreună cu experţi din cadrul Institutului de Prognoză Economică al Academiei Române şi din cadrul Universităţii Agora din Oradea.

„Modelul analizează performanţele sectoarelor exportatoare în perioada 2008 - 2012, când s-a întâmplat un fenomen absolut particular în România: în plină cri­ză, în condiţiile în care PIB-ul ţării a scăzut, iar industria, per ansamblu, a înregistrat un declin, expor­turile Ro­mâ­niei au crescut. Şi nu au crescut cu 0,5 sau cu 1%, ci cu o creştere de 33,6%, adică un indice de volum de 1,336 în 2012 faţă de 2009“, a explicat profesorul Mereuţă.

Citeşte continuarea analizei pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici