UPDATE: Afacerile Leaseplan România au crescut anul trecut cu 150% faţă de 2009, la 25,6 mil. euro

(adaugă informaţii în paragrafele 5-7, 9 şi 12)

Urmărește
11 afișări

Afacerile Leaseplan România s-au majorat anul trecut cu 150% faţă de 2009, la 25,6 milioane euro, pe fondul creşterii flotei de vehicule cu 87%, potrivit datelor companiei.

Flota companiei număra la sfârşitul anului trecut 4.820 de vehicule. Valoarea portofoliului Leaseplan România s-a dublat anul trecut, ajungând la 36,7 milioane de euro, pentru 2011 compania estimând atingerea unui nivel de 37,6 milioane de euro la un parc auto de 6.000 de unităţi.

"Asistăm la o tendinţă de creştere a pieţei de leasing operaţional în totalul pieţei de leasing auto. Unul dintre motive este acela că piaţa este încă la început. În timp ce în România acest tip de servicii reprezintă aproximativ 18% din totalul pieţei de leasing auto, în ţările din vestul Europei acestea deţin o pondere de 30-40%", a declarat, miercuri, directorul general al Leaseplan România, Bogdan Apahidean, într-o conferinţă de presă.

El a adăugat că se aşteaptă ca leasingul operaţional să crească cu aproape 15% în acest an, la 35-37.000 de unităţi în administrare şi o valoare a pieţei de profil de peste 250 milioane de euro. În 2010, acest sector a urcat cu aproximativ 20%.

Din totalul vehiculelor administrate de Leaseplan, 82% se află în sistem complet de leasing operaţional, iar pentru 17% din acestea se asigură doar serviciile de gestionare a flotei, restul fiind în sistem net operational leasing (pentru care s-a asigurat doar finanţarea).

"Clienţii încep să ia în considerare din ce în ce mai mult beneficiile leasingului operaţional, în special în actualul context economic: reducerea costurilor, direcţionarea capitalului şi a liniilor de credit către activitatea principală a companiei, deductibilitatea integrală a costurilor, eliminarea plăţilor în numerar aferente întreţinerii vehiculelor, reînnoirea flotei, ş.a.", a mai spus Apahidean.

Întrebat despre rezultatul financiar al companiei în 2010, Apahidean a spus că Leaseplan România a încheiat anul trecut "cu un uşor profit", după ce în 2009 pierderile brute au însumat 11,2 milioane de lei.

Societatea are peste 160 de clienţi din domenii ca industria energetică şi farmaceutică, serviciile financiare, ITC şi sectorul alimentar.

Printre cei mai importanţi clienţi ai LeasePlan România se numără OMV Petrom, Ursus Breweries, CEZ România, BCR, Bancpost, Coca-Cola HBC România, Metro Cash & Carry România, Silcotub şi IBM România.

Pe piaţa de leasing operaţional şi management de flote activează companiile Sixt New Kopel, ALD Automotive, Arval România, Hertz Lease, LeasePlan, Fleet Management Services, Dirent, precum şi mai multe firme de profil aparţinând companiilor mari de leasing financiar, ca UniCredit Leasing, BRD Sogelease, Porsche Leasing şi, mai nou, BCR Leasing.

Operaţională din septembrie 2007, Lease Plan România este subsidiara companiei olandeze cu acelaşi nume.

Potrivit lui Apahidean, Leaseplan România se poziţionează pe locul 3 din punct de vedere al dimensiunii flotei totale şi pe locul 2 în privinţa flotei administrate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici