Ciocolata belgiană se pregăteşte să devină marcă înregistrată

Producătorii belgieni de ciocolată se vor întâlni în luna aprilie cu reprezentanţii guvernului local pentru a discuta procedura prin care Belgia va solicita Uniunii Europene să protejeze sortimentele de ciocolată belgiană.

Urmărește
644 afișări
Imaginea articolului Ciocolata belgiană se pregăteşte să devină marcă înregistrată

Ciocolata belgiană se pregăteşte să devină marcă înregistrată (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Reprezentanţii acestei industrii cred că renumitele praline belgiene ar trebui să beneficieze de o protecţie similară aceleia de care beneficiază şampania franţuzească şi şunca italiană Parma, dorind ca expresia "ciocolată belgiană" să devină un drept exclusiv al lor.

Ei vor, totodată, să interzică producătorilor străini să scrie pe produsele lor expresii precum "stil belgian" şi "fabricat pe baza unei reţete belgiene", informează guardian.co.uk.

Acele produse copiate, spun ei, le afectează vânzările şi marca de calitate construită de-a lungul ultimului secol, de când Jean Neuhaus a inventat pralinele, acele bomboane din ciocolată tare, umplute cu cremă, în 1912.

"Ne întristează faptul că foarte des aceste copii nu se ridică la nivelul originalelor", a spus Jos Linkens, directorul executiv al casei Neuhaus.

"Dacă producătorii (de ciocolată) de top din lumea întreagă ne-ar copia, poate că am fi fericiţi. Nu dorim ca imaginea şi marca de calitate să aibă de suferit", a spus Jos Linkens, care este şi preşedintele Choprabisco, Federaţia belgiană a biscuiţilor, ciocolatei şi a articolelor de cofetărie.

Belgia are peste 200 de firme producătoare de ciocolată şi peste 2.000 de magazine, muzee, turnuri şi ateliere dedicate ciocolatei, precum Muzeul pentru cacao şi ciocolată din Bruxelles.

Exporturile de praline belgiene au crescut cu doar 1% între 2007 şi 2011, însă au crescut cu 60% în Asia şi cu 82% în Africa. Vânzările din Asia în 2011 au fost de trei ori mai mari decât cele înregistrate cu un deceniu în urmă. Producătorii de ciocolată independenţi vorbesc deja despre o creştere a vânzărilor lor în China şi în India, în 2012, de circa 50%.

Ei consideră că există în continuare loc de mai bine, întrucât un chinez mănâncă, în medie, mai puţin de 100 de grame de ciocolată în fiecare an, spre deosebire de un european, care consumă, în medie, între 6 kilograme şi 10 kilograme de ciocolată pe an.

Cererea tot mai mare de pe noile pieţe i-a făcut pe producătorii din străinătate să îşi dorească o cotă de piaţă cât mai importantă, iar unii din ei au mers până într-acolo încât au declarat că şi ei produc ciocolată belgiană.

Guy Gallet, secretarul general al Choprabisco, spune că are un coş uriaş, plin de cutii cu "ciocolată belgiană", pe care el şi alţi directori de fabrici belgiene de ciocolată le-au descoperit în călătoriile lor. Printre ţările menţionate de acesta se numără Canada, China, Ungaria, Irlanda şi Malaysia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici