Vettel poate deveni campion mondial la Singapore

Sebastian Vettel de la Red Bull a obţinut, duminică, la Monza, a opta victorie în acest sezon şi a 18-a din carieră şi îşi poate trece în palmares al doilea titlu mondial peste două săptămâni, la Singapore, cu cinci curse înaintea încheierii actualei ediţii a Campionatului Mondial de Formula 1.

Urmărește
226 afișări
Imaginea articolului Vettel poate deveni campion mondial la Singapore

Vettel poate deveni campion mondial la Singapore (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Dacă Vettel va câştiga şi la Singapore, iar niciunul dintre piloţii Ferando Alonso, Jenson Button şi Mark Webber nu va termina pe poziţia secundă, germanul în vârstă de 24 de ani se va încorona pentru a doua oară consecutiv campion mondial.

În acest moment, Vettel a acumulat 284 de puncte şi ocupă detaşat prima poziţie în clasamentul piloţilor, fiind urmat de Fernando Alonso (Ferrari) - 172 de puncte, Jenson Button (McLaren-Mercedes), Mark Webber (Red Bull) - ambii cu câte 167 de puncte şi Lewis Hamilton - 158 de puncte.

La constructori, Red Bull a ajuns la 451 de puncte, în timp ce McLaren-Mercedes are 325 de puncte, iar Ferrari 254 de puncte, aceasta fiind ordinea în fruntea ierarhiei.

Vettel a făcut, duminică, o nouă cursă solitară, deşi a avut ceva emoţii în debutul Marelui Premiu italian. Plecat pentru a zecea oară în acest sezon din fruntea grilei, germanul s-a văzut depăşit după primul viraj de Fernando Alonso, al patrulea la start. Spaniolul a găsit liberă partea dreaptă a pistei şi a trecut de Button (locul 3), de Hamilton (locul 2) şi de Vettel. Un carambol produs de Vitantonio Liuzzi de la HRT în primele momente ale cursei, soldat cu avarierea mai multor monoposturi, printre care şi cel al lui Nico Rosberg de la Mercedes GP, care a fost nevoit să abandoneze, a provocat intrarea Safety-Car-ului pe pistă.

În turul 5, Vettel a pus capăt momentului de glorie al lui Alonso şi l-a depăşit pe spaniol revenind în frunte. Germanul s-a desprins apoi şi a condus autoritar până la linia de sosire, nefiind în niciun fel ameninţat de vreun adversar. Vettel reuşete astfel să aducă prima victorie pentru Red Bull la Monza. Însă pentru el este al doilea succes pe circuitul italian, după ce tot aici a câştigat prima cursă din carieră, în 2008, pe vremea cand evolua la Toro Rosso.

Punctul de atracţie al Grand Prix-ului de la Monza l-a reprezentat duelul între veteranul Michael Schumacher (42 de ani) şi tânărul Lewis Hamilton (26 de ani). La start, Schumacher a plecat ca în tinereţe şi a ajuns în scurt timp de pe locul 8 pe 3, în faţa lui Hamilton şi în spatele lui Vettel. Britanicul l-a depăşit în primul tur pe septuplul campion mondial, dar a făcut-o sub Safety Car. În turul 3, când maşina de siguranţă a părăsit circuitul, Hamilton i-a cedat poziţia a treia lui Schumcaher, după care a încercat din răsputeri să treacă de german. Au urmat numerose tururi în care cei doi s-au duelat roată la roată - a existat chiar un uşor contact între cele două monoposturi - dar germanul a fost greu de întrecut. Hamilton a crezut că scapă de el în turul 13, când a reuşit să-l depăşească, dar Schumacher nu a cedat şi după câteva viraje şi-a recuperat poziţia. În turul 17, cei doi au fost întrecuţi pe rând de Button, iar Schumacher a înţeles că pneurile nu-l mai ajută şi a intrat la boxe. Din nou Hamilton a sperat că nu-l va mai avea în faţa ochilor pe titratul pilot de la Mercedes, dar după ce a intrat şi el la boxe în turul 19 a ieşit tot în spatele lui Schumacher.

Abia în turul 28/53, britanicul l-a depăşit clar pe rivalul său, însă numai după ce s-a plâns echipei sale că Schumacher recurge la metode neregulamentare pentru a-l bloca şi oficialii McLaren i-au sesizat pe comisarii FIA. Managerul Mercedes, Ross Brawn, şi-a avertizat pilotul că riscă o penalizare dacă mai "dansează" în faţa lui Hamilton, iar Michael Schumacher s-a "predat" după ce l-a ţinut la respect pe britanic aproape jumătate de cursă. În cele din urmă, cei doi au terminat pe locurile 4 - Hamilton, respectiv 5.

MP Italiei a mai fost animat de lupta pentru locul doi, între Jenson Button şi Fernando Alonso. Cu un comportament superior pe pneuri medii, monopostul McLaren-Mercedes pilotat de Button s-a impus în faţa Ferrari-ului condus de Alonso, astfel că primul a prins treapta a doua a podiumului, iar spaniolul a trebuit să se mulţumească cu locul al treilea în faţa fanilor scuderiei, poziţie ce era să o piardă în ultimul tur în favoarea lui Hamilton.

Al doilea pilot Ferrari, Felipe Massa, a încheiat cursa de la Monza pe locul 6, după ce maşina sa a fost acroşată în turul 6 de cea a lui Mark Webber. Australianul a ieşit şifonat rău din acest accident, pierzând aripa faţă. El a încercat să ajungă la boxe cu monopostul avariat, dar a ratat un viraj şi s-a oprit în zidul de protecţie al circuitului, abandonând.

În puncte s-au mai clasat Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Paul Di Resta (Force India), Bruno Senna (Lotus Renault) şi Sebastien Buemi (Toro Rosso), care au trecut linia de sosire în această ordine pe locurile 7-10.

Odată cu Marele Premiu al Italiei, Formula 1 şi-a luat la revedere de la Europa în 2011, Marele Circ urmând să-şi dispute ultimele şase etape în Asia şi America de Sud. Următoarea etapă a Campionatului Mondial va avea loc în 25 septembrie, pe circuitul stradal de la Singapore.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici